מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ב 08.02.2012

השביתה הגדולה במשק יצאה לדרך: מי שובת?

החל מהשעה שש בבוקר שובתים כלל השירותים הממשלתיים, הציבוריים והמוניציפאליים: משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, רשות המים, רשות המיסים והרשות לבורסה ולניירות ערך לא עובדים כלל. גם רכבת ישראל, הבנקים, מעונות נעמ"ת אמונה וויצ"ו, מינהל מקרקעי ישראל, הנמלים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משביתים את עבודתם כל הפרטים
השביתה הגדולה במשק יצאה לדרך: מי שובת?
נתב"ג (ארכיון: ישראל ברדוגו)

השביתה הכללית יצאה לדרך: לאחר מגעים בין האוצר להסתדרות, שנמשכו כל הלילה, אך לא נשאו תוצאות, עזב בשש בבוקר יו"ר הההסתדרות עופר עיני את מתחם משרד האוצר.

אנשי ההסתדרות ממשיכים גם בשעה זו לנסות ולהגיע להסכם נפרד מול לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בראשות שרגא ברוש, ובכך 'לחשק' את משרד האוצר באמצעות הסכם לקליטת עובדי קבלן שעובדים בניקיון וקליטת עובדי 'כתף אל כתף'.

על פי ההסכם, יושוו תנאיהם של עובדי קבלן שלא ייקלטו בהעסקה ישירה במגזר הפרטי. הכוונה בהסכם זה, היא ליישמו מאוחר יותר באמצעות צו הרחבה על כלל המשק – לרבות המגזר הציבורי.

החל מהשעה שש בבוקר שובתים כלל השירותים הממשלתיים, הציבוריים והמוניציפאליים: משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, רשות המים, רשות המיסים והרשות לבורסה ולניירות ערך לא עובדים כלל. גם רכבת ישראל, הבנקים, מעונות נעמ"ת אמונה וויצ"ו, מינהל מקרקעי ישראל, הנמלים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משביתים את עבודתם.

בנמל התעופה בן גוריון הפסיקו את עבודתם החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים, אך לאחר מכן ישובו לעבוד כרגיל. לוח הטיסות התעדכן בהתאם לשביתה וטיסות רבות הוקדמו או נדחו על מנת לא לבטלן לגמרי. ברשות שדות התעופה ביקשו מהנוסעים להתעדכן בלוח הטיסות החדש.

למרות השביתה, בחברת החשמל ובבתי החולים הציבוריים עובדים היום באופן חלקי, כאשר הם פועלים במתכונת שבת. בתי הספר לעומת זאת, בהם מערכת החינוך המיוחד, פועלים כרגיל, וכך גם חברות האוטובוסים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.