מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשע״ב 06.02.2012

יהודי רומא הצדיעו לחב"ד וכתבו אות בספר התורה של אל על

מאות מתושביה היהודיים של רומא ובראשם רבני הקהילה ופרנסיה, כתבו אותיות בספר התורה לאחדות ישראל, שנכתב ביוזמת אל על. אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, הביא את ברכת חברת התעופה למשתתפי הדינר החגיגי שהתקיים ברומא, לטובת מוסדות חב"ד בעיר בראשות השליח הרב יצחק חזן לסיפור המלא
יהודי רומא הצדיעו לחב
הרב הראשי ליהודי רומא, הרב דוקטור דה סיני

כתב COL

מאות מתושביה היהודיים של רומא ובראשם רבני הקהילה ופרנסיה, כתבו אותיות בספר התורה לאחדות ישראל, שנכתב ביוזמת אל על. אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, הביא את ברכת חברת התעופה למשתתפי הדינר החגיגי שהתקיים ברומא, לטובת מוסדות חב"ד בעיר בראשות השליח הרב יצחק חזן.

את האירוע כיבדו בנוכחותם המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, ראש עיריית רומא ושגריר ישראל באיטליה, גדעון מאיר.

הקהילה היהודית ברומא אירחה בשבת פרשת "בא" את מנכ"ל אל על שהגיע בלוויית רב החברה הרב יוחנן חיות. השניים השתתפו בתפילת שבת חגיגית באחד מבתי הכנסת הגדולים בעיר בראשות הרב הראשי ליהודי רומא, רבני וראשי הקהילה. רב אל על נשא דברים על פרשת השבוע ומנכ"ל אל על, מפקד חיל האוויר בעבר, כובד באמירת התפילה לשלום המדינה.

בדבריו בפני משתתפי הדינר אמר אליעזר שקדי, כי יש הרבה מן המשותף בין אל על לתנועת חב"ד. אל על, כחברת תעופה המזוהה עם המדינה היהודית – מחברת בין כל חלקי עמנו ואוהבי ישראל בעולם לבין מדינת ישראל. תנועת חב"ד – היא הגשר היצוק המחבר בין קהילות יהודיות רבות בעולם היהודי. שלוחי חב"ד המצויים בכל מקום בעולם, בכל פינה נידחת על הגלובוס, מחוללים מהפכה של ממש, בהתייחסות לכל אדם באשר הוא אדם ובהטמעת ערכים שהפכו לערכי יסוד של האנושות כולה.

פעילות תנועת חב"ד בכל מקום בעולם מתאפיינת באהבת אדם באשר הוא אדם, אהבת ישראל, מסירות נפש, דבקות ונחישות. שלוחי חב"ד ברומא, כמו בכל מקום בעולם, ממשיכים את מחויבותם למורשתו של הרבי מליובאוויטש בפעילותם הברוכה לקירוב לבבות.

בהתייחסו ליוזמת כתיבת ספר התורה אמר מנכ"ל אל על, כי ספר התורה  נכתב ע"י מנהיגי העם היהודי ברחבי העולם, מנהיגים רוחניים ומנהיגים פוליטיים, חתני פרס נובל יהודיים ואנשי רוח יהודיים. ספר תורה זה, שיתלווה לטיסות בעלות משמעות לאומית, מבטא את החיבור בין כל חלקי העם, "אין כמו תורת ישראל המחברת את כולנו לשורשים", אמר שקדי.

במהלך יום שישי היה הרב יוחנן חיות, רב אל על, אורח הקהילה היהודית ברומא וביקר במוסדות הקהילתיים. בין השאר שמע סקירה נרחבת על ענייני הכשרות מפי הרב פינו ארביב, ביקר בבית הספר היהודי, נפגש עם מנהלי המוסד וצוות המורים וביקר בכיתות השונות. בשעות הצהריים של יום שישי, כתב הרב חיות אותיות בספר התורה בשער טיטוס שבשערי רומא.

"אין דבר סמלי יותר המסמל את נצח ישראל מכתיבת אותיות בשער טיטוס, סמל הניצחון של האימפריה הרומית על העם היהודי עם חורבן הבית השני. האימפריה הרומית כבר לא קיימת. עם ישראל חי וקיים בזכות דבקותו בתורת אמת". במוצאי שבת נועדו מנכ"ל אל על ורב החברה עם הרב הראשי ליהודי רומא בלשכתו בבית הכנסת הגדול. לאחר שהרב הראשי כובד בכתיבת אות בספר התורה, העניק לו מנכ"ל אל על "כרטיס גלובלי" – חברות כבוד במועדון הנוסע המתמיד של אל על.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.