מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ב 05.02.2012

"פארבריינגען עם הרבי", אז והיום ● דעה

התוועדות יו"ד שבט, תש"מ. שולם נמצא בהתוועדות של הרבי ומאזין לדבריו, והכל מושלם בעיניו. יו"ד שבט עבורו הוא היום בו עלה הרבי על כס הנשיאות, יום בו התחילה מהפכת דור השביעי, שהוא זוכה להיות חלק ממנה. טוב לו ● שבט תשע"ב. מנדי יושב מול המחשב הפרטי שלו, ומפעיל "פארבריינגען של הרבי" משנת תיו-שין-מם-משהו. הוא יודע, ומשתדל להפנים את דברי הרבי: עם כל הצער שבירידה, עלינו לזכור מהי מטרת הירידה, עלינו לחוש שהרבי, תורתו והוראותיו – אשר כולא חד - נצחיים המה, ועלינו להתכונן לעליה הגדולה בגאולה  למאמר המלא
אז, והיום (צילומים: COL, מכון אבנר)
מאת א. שליח

תחילת חודש שבט, תיו-שין-מם-משהו.

שולם ישב נרגש במקומו בטיסת טאואר-אייר לניו יורק וחיכה בקוצר רוח לנחיתה הקרובה. כבר זמן רב הוא לא היה אצל הרבי. בפעם האחרונה היה בתשרי, לפני שנה וחצי. הוא מאוד רצה להגיע גם בתשרי האחרון, אבל לא השיג את מלוא הסכום הדרוש לנסיעה.

לאחרונה הצליח להשיג את הסכום, ובמאמצים רבים והפעלת קשרים הצליח להשיג גם היתר יציאה מהצבא, אף שטרם עברו שלוש שנים מהפעם הקודמת בה יצא את גבולות המדינה.

הוא שאל את משפיע הישיבה האם לשמור את הכסף וההיתר לחודש תשרי, אז יוכל לשהות זמן רב יותר אצל הרבי. אבל המשפיע, נאמן לשיטתו, הורה לו לנסוע לתאריך הקרוב ביותר בו יוכל לעשות זאת.

גלגלי המטוס נשקו למסלול הנחיתה, ושולם לא ידע את נפשו מהתרגשות. עוד שעה וחצי, הוא מקווה, יהיה ב-770. אולי יספיק להגיע ולטבול לפני שחרית, ויזכה לראות את פניו הקדושות של הרבי.

● ● ●

יו"ד שבט.
הפירמידה המערבית כבר מלאה עד אפס מקום. עוד כמה דקות הרבי ירד להתוועדות. לשולם כמה חברים ב'קבוצה' הנוכחית, שסידרו לו מקום ביניהם, ממנו יוכל להביט אל הרבי ולהתרכז בדבריו.

הרבי נכנס, וההתוועדות מתחילה. הרבי מדבר על הצער שנגרם לבני ישראל מהסתלקותם של צדיקים, צער כזה שקשה להתמודד איתו, גם אם יודעים שהירידה היא לצורך עליה. הרבי גם מדגיש שאל ליפול לייאוש, כי מטרת הירידה היא העליה, שנפעלת גם בקרב תלמידיו של הרבי.

שולם מאזין לדברים, אך ליבו בתנועה אחרת לגמרי. הוא לא חש כרגע צער על הסתלקותם של צדיקים, ואין סיבה שייפול לייאוש כלשהוא. להיפך. הוא נמצא בהתוועדות של הרבי ומאזין לדבריו, והכל מושלם בעיניו. יו"ד שבט עבורו הוא היום בו עלה הרבי על כס הנשיאות, יום בו התחילה מהפכת דור השביעי, שהוא זוכה להיות חלק ממנה. טוב לו.

● ● ●

תחילת חודש שבט, תשע"ב.

מנדי יושב מול המחשב הפרטי שלו, ומפעיל פארבריינגען של הרבי משנת תיו-שין-מם-משהו. מנדי דיבר עם המשפיע, וזה יעץ לו להתכונן ו"לחיות" יו"ד שבט, בדרך בה עשו זאת בעבר – השתתפות בפארבריינגען של הרבי.

הוידאו מתחיל. הרבי מדבר על הצער שנגרם לבני ישראל מהסתלקותם של צדיקים, צער כזה שקשה להתמודד איתו, גם אם יודעים שהירידה היא לצורך עליה. הרבי מדגיש שאל ליפול לייאוש, כי מטרת הירידה היא העליה, שנפעלת גם בקרב תלמידיו של הרבי.

מנדי מאזין לדברים, ומשתדל להפנים אותם. תוכן השיחה מדבר אליו, קולע להרגשתו. הוא נזכר גם בשאר ההתוועדויות אותם למד לקראת יו"ד שבט, ברובם המכריע מדבר הרבי על הרבי ועל הנהגתו, שנצחיים הם גם אחר ההסתלקות.

השיחה ממשיכה. המצלמה עוברת על פני הקהל, ומנדי מזהה על הפירמידה המערבית את שולם, שליח באחת הערים בארץ. מנדי היה ב'מבצעים' אצל שולם, שמע ממנו סיפורים רבים על שנת ה'קבוצה' שלו, והדבר עורר בו קנאה עזה. גם הוא רצה לראות את הרבי, להשתתף בהתוועדויות.

אבל מנדי גם יודע, ומשתדל להפנים את דברי הרבי: עם כל הצער שבירידה, עלינו לזכור מהי מטרת הירידה, עלינו לחוש שהרבי, תורתו והוראותיו – אשר כולא חד - נצחיים המה, ועלינו להתכונן לעליה הגדולה בגאולה.

● ● ●

הרבי מסיים את השיחה באיחול לבוא הגאולה הקרובה, ומנדי חש ויודע: הוא השתתף היום ב"פארבריינגען עם הרבי".

[email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.