מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ב 05.02.2012

פרוייקט 'המחנה' בנחל'ה יוצא לדרך ● סיקור

בשבוע שעבר, חשף COL לראשונה התארגנות של קבוצה שתתמודד במכרז על שטח הסמוך לשכונת נחלת הר חב"ד ● בכינוס של מארגני פרוייקט 'המחנה' שהתקיים ביום רביעי, נרשמה התעניינות רבה בקרב הציבור ● עו"ד מאיר הגר מסביר על שלבי התכנית מהפן המשפטי ● וגם: ברכת הדרך של המד"א הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי כל הפרטים
פרוייקט 'המחנה' בנחל'ה יוצא לדרך ● סיקור
בקטן: המכתב של הרב ירוסלבסקי

כתב COL

כינוס ראשון לקידום "פרוייקט המחנה" התקיים ביום רביעי האחרון באולמי חמ"ה בקרית מלאכי. ל - COL נודע, כי בכינוס השתתפו עשרות רבות של תושבי השכונה, ונרשמה התעניינות רבה, בתום הכינוס נרשמו רבים לפרוייקט הבניה.

 

ביום רביעי האחרון פרסם COL בחשיפה ראשונה, כי מתארגנת קבוצה חבדי"ת לבנייה שלב נוסף בשכונת המלך "נחלת הר חב"ד" במכרז שפרסם לאחרונה מנהל מקרקעי ישראל. המכרז הינו לבניה בשטח "המחנה הצבאי" ששכן שנים בסמיכות לשכונת נחלת הר חב"ד. שטח המחנה פונה לפני שנים, ואושרו בו תוכניות ת.ב.ע. לבניית שכונת מגורים יוקרתית בה יהיו מבני ציבור, מקווה ובית כנסת ושטחים ירוקים רבים.

 

בעקבות הביקוש הרב של אברכים בשכונת נחלת הר חב"ד ומחוצה לה לדירות וקוטג'ים התארגנה קבוצה להקמת עמותה לבניית דירות וקוטג'ים לחבריה בלוויים הצמוד של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. בדרך זו, יחסכו חברי העמותה עד מאות אלפי שקלים ממחיר הדירה, לעומת רכישת דירה זהה דרך קבלן.

 

חברי ועד העמותה הציגו בפני הקהל שנכח בכינוס את יתרונות הרכישה בדרך של קבוצת רוכשים ואת ההוזלה המשמעותית של מחיר הדירה.

 

הרב אברהם קרביצקי – חבר וועד העמותה – פתח את הערב בשיחה של הרבי שעניינה בניית וישוב הארץ. הרב קרביצקי הציג בפני המשתתפים את אנשי המקצוע שילוו את הפרוייקט, חברת אדני אור בראשותו של הרב אברהם וובר האחראי על הצד הביצועי, ומשרד עורכי הדין "י. אשכנזי עורכי דין" האחראי  על הצד המשפטי.

 

הרב קרביצקי הציג בפני המשתתפים את המוטו מרכזי של העמותה – יושר אמינות ומקצועיות. וכן הציג את ניסיונם העשיר של אנשי המקצוע שילוו את הפרוייקט מהמסד ועד הטפחות.

 

הרב אברהם וובר כיהן כסמנכ"ל בנק ירושלים בין השנים 1995-2005. במסגרת ניסיונו העשיר ליווה הרב וובר את בנייתם של כ- 30,000 דירות במגזר החרדי, בפרויקטים שונים ברחבי הארץ. הרב  וובר הינו המוציא לפועל של העיר "מודיעין עילית" "בית שמש", וכן ליווה את בנייתם של שכונות יוקרה בירושלים; "רמות ד", "רכס שועפט" ביניהם הקוטג'ים של שכונת חב"ד ברמת שלמה, ולאחרונה משמש כ"יועץ מלווה" במסגרת קבוצת הרכישה שארגן בפרוייקט בניית "גבעת האנטנה" בשכונת בית וגן בירושלים.

 

משרד עו"ד י. אשכנזי, הינו משרד המורכב מאנ"ש (עו"ד מאיר הגר, עו"ד יוסף יצחק אשכנזי, עו"ד בצלאל מזרחי, ועו"ד יונתן בר יהודה) שהתמחותם הינה בין היתר, בדיני מקרקעין ותכנון ובניה. המשרד עוסק, בין השאר, בליווי פרויקטים לבנייה בעיר תל אביב. ומלווה חברות בניה גדולות דוגמת "פרידמן חכשורי חברה להנדסה ולבניה בע"מ", "אביוד חברה לבנייה ועבודות עפר בע"מ", ו"זיו ישראל בע"מ". המשרד מלווה פרויקטים לבניה, כגון, פינוי ובנוי שכונת הארגזים בתל אביב, פרויקט בהיקף בניה של 2,100 יח"ד בעיר תל אביב.   

 

עו"ד מאיר הגר סקר את שלבי הביצוע מהפן המשפטי. החל בשלבי הקמת העמותה, צירוף החברים אליה, שלבי הבניה ובחירת היועצים ואנשי המקצוע, מסירת המפתחות לחברי הקבוצה וכלה ברישום הדירות על שמם של הרוכשים. עו"ד הגר ציין בפני המשתתפים, כי היוזמה הברוכה קיבלה את ברכתו של כב' המד"א הרב הרב יצחק יהודה ירוסלבקי ל"ברכה והצלחה לפיתוח המקום בגו"ר".

 

עו"ד הגר הדגיש בדבריו, כי בשל העובדה שמדובר בשותפות של כל חברי הקבוצה הרי שעניין הערבות ההדדית הינו חשוב ביותר. עוה"ד הדגיש, כי כל מי שחושש מהשגת המימון הראשוני לרכישת הקרקע, שלא יסתמך על הנס ושלא ירשם לקבוצה. לדברי עו"ד הגר, כל אחד מהמשתתפים שלא יעמוד בתשלומים עלול לגרום נזק בלתי הפיך לכל הקבוצה, במידה ולא יוכל להשלים את חלקו היחסי ברכישת הקרקע.

 

אחריו דיבר הרב ובר. בדבריו הציג לציבור המשתתפים את עיקרי שלבי תכנון הבניה (עריכת תכניות הבינוי, הגשת הבקשות להיתר) שלבי בחירת אנשי המקצוע ושלבי הביצוע. הרב ובר ציין בפני המשתתפים, כי הוא נפגש עם אדריכלים וכן עם מהנדס העיר על תכניות הבניה ועל האפשרויות לביצוע הבניה עבור ציבור חרדי. הרב וובר הודה בדבריו לסגן ראש העיר הרב חיים שטיינר, שנכח בכינוס, על סיועו הרב בארגון המפגשים עם הנוגעים בדבר בלשכת ההנדסה בקרית מלאכי.

 

הרב ובר אף הרחיב רבות בעניין אפשרויות המימון של הרוכשים ע"י השגת משכנתאות נוחות לצורך ליווי הבניה, הן בשל העובדה כי מדובר בקבוצה אשר בעת הצורך במימון צורכי הבניה השלימה את מרבית חלקה ב"הון העצמי" והן בשל העובדה כי בנק אחד - שיבחר ע"י מכרז - ילווה את הפרויקט כולו ללא צורך במימון של קבלן, דבר שמוזיל משמעותית את עלויות הקבלנים, וכתוצאה מכך את עלויות הבניה.

 

לכתבינו נודע כי לאור הביקוש העצום לדירות ולקוטג'ים בפרויקט מגבשים היוזמים קבוצות נוספות אשר יתמודדו במתחמים נוספים על קרקעות נוספות המיועדות לקוטג'ים ודירות, והרישום לקבוצות אלו החל כבר בסוף השבוע.

 

לפרטים נוספים ולהרשמה ניתן להתקשר ל 077-490-4050.          

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.