מערכת COL | יום י' שבט ה׳תשע״ב 03.02.2012

ספר תורה רביעי הוכנס לבית הכנסת בפטרבורג ● דיווח, גלריה

במעמד חגיגי ומרגש ובקור של של מינוס 20: הוכנס ספר תורה רביעי בארבע שנים לבית הכנסת "בית מנחם" במרכז קהילתי יהודי "מאור" פטרבורג , שבראשות הרב בנציון ליפסקר הפועל תחת השליח הרב מנחם מענדל פווזנער הרב הראשי לפטרבורג לדיווח ולתמונות
ספר תורה רביעי הוכנס לבית הכנסת בפטרבורג ● דיווח, גלריה
כתב COL

ביום ראשון השבוע, בקור מקפיא של מתחת למינוס 20, התקבצו למעלה מ-500 מיהודי העיר ואורחים, לחגיגית מרשימה של הכנסת ספר תורה רביעי ב-4 שנים לבית הכנסת "בית מנחם" שבמרכז קהילתי יהודי "מאור" פטרבורג שבראשות הרב בן ציון ליפסקר הפועל תחת הרב מנחם מענדל פווזנער השליח והרב הראשי לפטרבורג.

עם סיום כתיבת האותיות באולם הקונצרטים של "מאור", ירד הקהל עם ספר התורה לריקודים בקור המקפיא של מתחת ל-20 מעלות מינוס בחוץ, ברחבה של חצר המרכז, שנמשכו אח"כ בבית הכנסת בהקפות למשך שעה ארוכה, שהקהל מרקד ומקפץ עם ספרי התורה.

הקהל הרחב הוזמן לסעודת מצוה ובנקאט חגיגי, כשאת האירוע מנחה השליח הרב צבי פינסקי מנהל ה"בית חב"ד" המרכזי. בפתח דבריו ביקש את שימת לב הקהל לוידאו שמוקרן המתאר את פעילות המרכז מאור במהלך 5 השנים האחרונות מאז הגיע הזוג ליפסקר לפעול בעיר בצלחה רבה.

את המשא המרכזי נשא הרב פווזנער שבפתח דבריו תאר על עלייתו במדרגות הבניין לפני חצי שעה. "כשבאו אלי אנשים ותיארו בפני מה שקורה כאן, זה פשוט נס. ששנה אחרי שנה מכניסים עוד ספר תורה, ושקצב ההתפתחות בקהילה ואיכותה, מביא אותו להתפעלות". 

הוא הפליא בשבח מרכז "מאור" בית הכנסת והקהילה שסביבה, שבמהלך השנים האחרונות ההתקדמות ניכרת עד שצר המקום מהכיל, ושיבח את תורם ספר התורה מר יעקב פירקל-פרבורני ומשפחתו ומפליא לבאר בתוכן ועניין כתיבת ספר התורה והכנסתה.

קונסול ישראל בפטרבורג מר עדי שפירא שהוזמן לדבר, סיפר שמעשרות שנות עבודתו במשרד החוץ ובמקומות רבים בעולם שהוא פוגש את החב"ד, בזכות מרכז "מאור" והרב ליפסקר, הוא מרגיש הכי בבית יותר מכל מקום.

הרב ליפסקר הפתיע את תורם הספר תורה, עם ברכתו של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, והשר לענייני תפוצות מר יולי אלדשטיין שמוקרנת על המסכים.

בפתח דבריו הוא הודה לתורם הספר ולתורמים של הספרים הקודמים שגם הם נכחו בקהל בניהם מר ישראל בראלי שהגיע ממוסקבה, וסיפר על תוכנית הקהילה לספר הבא. "הרבה שואלים מי יהיה התורם ואיפה נכנס את הספר הבא, אז התשובה שלי , היא: "אתם", את הספר הבא תכתוב יחד כל הקהילה. כל אחד לפי יכולתו", והקהל הריע דקות ארוכות..

לאחר מכן סיפר על היכרותו עם התורם, וסיפורו של הספר תורה כיצד הוחלט לתורמו. וביקש את התורם לעלות לשאת דברים ולקבל מתנה בדוגמת הספר תורה.

בין האורחים החשובים שהגיעו מרחבי העולם ונשאו דברים: הרב יהושע רסקין שהתוועד עם הקהל גם בשבת והרב יעקב גלויברמן יור ארגון החסד "יד ביד" ידיד קרוב של משפחת ליפסקר, השליח הרב אריה זאב רסקין רבה ושליחה הראשי של קפריסין, השליח הרב שמואל רסקין רב הקהילה הישראלית בהונגריה, העסקן החב"די ר' זלמן וולף, המפיק ר' שניאור פליישמן, הסופר הרב זלמן מיכלאשוילי, הורי השליח ומשפחה שהשתדלו והגיעו לכבד ולהשתתף בשמחה, וכמובן השלוחים ומשפחותיהם לעיר פטרבורג.

במהלך כל הערב הנעימו והרקידו את הקהל אל תוך הלילה. הצוות המוזיקלי שהגיע במיוחד מישראל, האח ר' ליבל'ה ליפסקר ונמואל הרוש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.