מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשע״ב 02.02.2012

יום היסטורי: חב"ד בהונגריה תקבל מענק של 675 אלף דולר

יום היסטורי: נחתם הסכם הפשרה בין הקהילות היהודיות השונות וממשלת הונגריה חתמו על חלוקת כספי התמיכה הממשלתית, שמעתה תקבל תמיכה גם קהילה חב"ד ● ל-COL נמסר כי קהילת חב"ד תקבל מידי שנה סכום של 675 אלף דולר, וכל שנה התקציב יעלה בעשרה אחוז עד שיגיע ל-990 אלף דולר בשנה לסיפור המלא
יום היסטורי: חב
בית הכנסת הוותיק בבודפשט שנגאל על ידי חב"ד. למטה: השלוחים עם הרב מצגר ונשיא הונגריה

כתב COL

יום היסטורי:
נחתם הסכם הפשרה בין הקהילות היהודיות השונות וממשלת הונגריה חתמו על חלוקת כספי התמיכה הממשלתית, שמעתה תקבל תמיכה גם קהילה חב"ד.

ל-COL נמסר כי הקהילה החרדית תקבל מעתה סכום של 850 אלף דולר, ואילו קהילת חב"ד תקבל מידי שנה סכום של 675 אלף דולר, וכל שנה התקציב יעלה בעשרה אחוז עד שיגיע ל-990 אלף דולר בשנה.

הרבע הראשון של הכסף אמור לעבור כבר היום לידי חב"ד.

מאז יום חמישי שעבר התקיים מרתון ישיבות משא ומתן של נציגי הקהילות ביחד עם נציב המדינה ד"ר לוונטה אנדראש גאל, עד שבסופו של דבר ניתן היה לברך על המוגמר.

את המו"מ מטעם קהילת חב"ד ניהל הרב שלמה כובש, שליח חב"ד ורב קהילת אופן-אובודא, כאשר רב קהילת חב"ד והשליח הראשי הרב ברוך אובלנדר נתן את ברכת הדרך להסכם ההיסטורי.

הרב כובש מסר ל-COL: "זה שמחה גדולה לנו והשגחה פרטית עצומה, שהרי בזמן האחרון למרות המיתון והמשבר הכלכלי לקחנו על עצמינו כמה פרוייקטים מאד גדולים וחשובים, כמו גאולת בית הכנסת החדש של אובודא, בנין בית הספר החדש שחנכנו לפני כמה חודשים, ועוד דברים, אבל הנטל הכספי בזמן האחרון הגיע לממדים חמורים מאד, למרות המאמץ של התורמים שלנו, וברוך ה' שאלוקים שלח לנו את הכסף הזה עכשיו שיקל עלינו את המעמסה, למרות שאינו מכסה רק כשליש מהתקציב השנתי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.