מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשע״ב 02.02.2012

ראש ממשלת מונטנגרו הכיר רשמית בקהילה היהודית

אתמול (שלישי) חתמה ממשלת מונטנגרו, בראשות ד"ר איגור לוקשיץ, הסכם עם הקהילה היהודית המקומית המכיר בה כמיעוט רשמי במדינה ● במהלך הטקס אמר ראש הממשלה כי "הסכם היסטורי זה נחתם בזריזות וביעילות רבה בזכות רבה הראשי של ישראל הרב יונה מצגר שביקר במדינה לפני כחמישה חודשים" לדיווח ולתמונות
ראש ממשלת מונטנגרו הכיר רשמית בקהילה היהודית

אתמול (שלישי) חתמה ממשלת מונטנגרו, בראשות ד"ר איגור לוקשיץ, הסכם עם הקהילה היהודית המקומית המכיר בה כמיעוט רשמי במדינה.

בטקס החגיגי שנערך באולם קבלות הפנים הרשמיות ייצגו את הקהילה המקומית, נשיא הקהילה מר יעקב (יאשה) אלפנדרי ורב הקהילה הרב יואל קפלן.

ההכרה מגיעה לאחר שלפני כחמישה חודשים ביקרה במקום משלחת 'מרכז רבני אירופה' יחד עם הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר וסמנכ"ל המרכז הרב אריה גולדברג ונפגשה עם ראש הממשלה.

במהלך הפגישה שהתקיימה אז הבטיח ראש הממשלה כי יעשה הכל בכדי שהקהילה היהודית תקבל הכרה כמיעוט רשמי במדינה, לצד הקבוצות הדתיות האחרות שקיימות במדינה – הבטיח וקיים.

במהלך הטקס אמר ראש הממשלה כי "הסכם היסטורי זה נחתם בזריזות וביעילות רבה בזכות רבה הראשי של ישראל הרב יונה מצגר שביקר במדינה לפני כחמישה חודשים". עוד הוסיף רה"מ כי "אין ספק שיום זה הוא יום היסטורי וציון דרך חשובה בעתידה של יהדות מונטנגרו". הרה"ג יונה מצגר שלח מכתב תודה וברכה לראש הממשלה בו הוא מזמינו להיות אורחו בישראל.

את הקמת הקהילה היהודית של מונטנגרו יזם הרב יואל קפלן המשמש כרבה הראשי של אלבניה. כמי שפועל לחיזוק היהדות במדינות הבלקן, בפסח האחרון שלח הרב קפלן קבוצה של בחורים, שהגיעו לאיזור מטעם 'מרכז שליחות' של המרכז לענייני חינוך בראשות הרב משה קוטלרסקי, בכדי לערוך את ליל הסדר הרישמי הראשון במונטנגרו. ליל הסדר היה גם תחילתה של התחייה המחודשת של היהדות במדינה שקיבלה, כאמור, הכרה רשמית מהמדינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.