מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ב 29.01.2012

אלי הכט מספר: "עורכת הדין התקשרה וצעקה - אתה זכאי"

אלי הכט - שהואשם על-ידי השלטונות בספרד בהברחת סמים וזוכה לחלוטין -בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' ● "מספיק שמשהו מהתביעה לא היה אומר אמת - והייתי נשלח לשנים ארוכות בכלא" ● על שולח המזוודה: "אנשים ניצלו את תמימותו" ● התקווה: "לבוא להתוועדות בסוף השבוע"  לראיון המלא בשורות טובות מבית-המשפט בספרד: ר' אלי הכט זכאי
אלי הכט מספר:
ר' אלי הכט (במרכז) באולם בית המשפט. לצידו: הרב קרומבי ועורך דינו ● צילום: COL

יקי אדמקר, בחדרי חרדים

שעה לפני כניסת השבת, הטלפון בבית משפחת הכט בצפת מצלצל.

"זוכיתי מכל אשמה", הכריז אב המשפחה, אלי הכט, שנעצר לפני שנה בספרד לאחר שבמזוודתו נתפסה כמות מסחרית של סמים.

לפני שבועיים השתתפו הכט ועורכי דינו בדיון שנערך בבית המשפט הספרדי. השופט האזין ברוב קשב לטענות שהעלו עורכי דינו של הכט לפיהם להכט לא היה קשר למזוודה אותה התבקש להעביר על ידי נוכל שהציג את עצמו כפילנתרופ.

את הבשורה על הזיכוי המוחלט קיבל הכט מעורכת דינו ביום שישי אחר-הצהריים.

בראיון מברצלונה מספר הכט על הרגעים בהם קיבל הודעה על הזיכוי, על ההודעה לבני המשפחה, הסבל בכלא ועל הרצון לחזור לאר ולהשתתף בהתוועדות חב"דית בה לא זכה להשתתף למעלה משנה.

• איך קיבלת את ההודעה?

"עורכת הדין שלי התקשרה אלי. היא התחילה לצעוק בטלפון מרוב התרגשות ואמרה לי שיש זיכוי מוחלט. קשה לתאר את השמחה באותם רגעים".

• הופתעת?

"אני ידעתי את האמת וכמובן הקב"ה גם ידע אותה אבל לפעמים זה לא קל כשיש אנשים שאומרים או חושבים אחרת ולכן זה הדאיג אותי. תמיד האמנתי שהדברים יסתיימו כך אך יחד עם זאת היה את החשש שאנשי המכס או אנשים אחרים שהעידו מצד התביעה יגידו דברים שאינם אמת. שמענו על מקרים של אנשים חפים מפשע שישבו במאסר במשך שנים רבות".

• איך הרגשת ברגעים של המעצר לפני שנה?

"הייתי באמצע סיבוב של גיוס תרומות לבית התבשיל בו אני עובד בעיר צפת, זה היה חלק מהעבודה שלי להגיע למקומות בעולם ולנסות לאסוף כסף כדי שיהיה מה לחלק לנזקקים. באותה תקופה הייתי בקוסטה ריקה ושהיתי בקהילה היהודית מספר ימים. מישהו שתמך בי ואף נתן לי אכסניה ביקש ממני להעביר מזוודה עם בגדים ומתנות לספרד לאחר ששמע שאני אגיע לשם בדרכי חזרה לארץ. שמחתי לעזור ולעשות טובה ליהודים אבל מאוחר יותר התגלה שבמזוודה שהבאתי עימי ישנם סמים".

• איך הגבת כשעצרו אותך?

"הייתי בהלם מוחלט. עברתי במכס כדי להצהיר על משהו שאני מכניס לספרד והפקיד במכס ביקש ממני להניח את המזוודה על השיקוף ואז לפתע הוא התחיל לצעוק, גנב ממני את הדרכון והוביל אותי לחדר צדדי". 

"שמעתי את כל המשפחה צוהלת" 

ארבעה חודשים שהה הכט בכלא הספרדי. בשבועיים הראשונים לא הסכימו השלטונות להכניס לו תפילין וטלית והוא ניזון מירקות בלבד. לאחר שהקהילה החב"דית נרתמה למענו הוכנס לתאו תפילין והוא קיבל אוכל כשר למהדרין.

• שוחחת עם האיש ששלח את המזוודה מאז?

"אני לא דיברתי איתו אך אנשים אחרים ניסו לדבר איתו והוא התחמק. כתבתי לרב בקוסטה ריקה שאנחנו צריכים ללמוד מהסיפור הזה שהכל מהשמיים. הוספתי שם כי לא בטוח שאותו אדם קיבל את המזוודה מאנשים לא ישרים שגם הם ניצלו את תמימותו".

• איך קיבלו את הבשורה בביתך בצפת?

"זה היה דקות ספורות לפני כניסת השבת. סיפרתי לאשתי ושמעתי את כל המשפחה צוהלת. אני בטוח שהשבת עברה עליהם בטוב ובנעימים".

לאחר ארבעה וחצי חודשים בבית הכלא, שוחרר הכט בערבות ובהפקדת דרכון.

• מה עשית בחודשים הללו בספרד?

"מידי שבוע הייתי צריך לבוא ולחתום במשטרה. אסרו עליי לצאת מתחומי המדינה", הוא אומר. "אני צריך להגיע מחר בבוקר כדי לחתום על הזיכוי ומאז החתימה יש לתובע סמכות לבקש ערעור תוך 5 ימים. אם הכלי ילך כשורה אחזור כבר בסוף השבוע לארץ", הוא מסיים בתקווה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.