מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשע״ב 29.01.2012

המסע הגדול להאדיטש ● יומן מסע

כמאה וחמישים איש, אברכים וזקני וחשובי אנ"ש על נשותיהם, אפיינו את הקבוצה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם לכ"ד טבת ואורגנה ע"י חברת "עקיבא-לכיש טורס" ובמרכזו יום ההילולא של אדמוה"ז. לדברי המארגנים המיוחד שבמסע זה, הוא הזמן הקצר וההספק המדהים שהצליחו ליצור ב- 48 שעות בלבד כשהקבוצה הספיקה לבקר בשישה אתרים קדושים  לכתבה מלאה ולגלרית תמונות מרהיבה  
המסע הגדול להאדיטש ● יומן מסע
(צילומים: שרגא בוגשפן, עיבוד: COL)
כמאה וחמישים איש, אברכים וזקני וחשובי אנ"ש על נשותיהם, אפיינו את הקבוצה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם לכ"ד טבת ואורגנה ע"י חברת "עקיבא לכיש טורס" ובמרכזו יום ההילולא של אדמוה"ז.
לדברי המארגנים המיוחד שבמסע זה, הוא הזמן הקצר וההספק המדהים שהצליחו ליצור
ב- 48 שעות בלבד כשהקבוצה הספיקה לבקר בשישה אתרים קדושים.
בכדי להבטיח את הצלחתה של הקבוצה, התלוו אליה מנהלי החברה ר' עוזר אלפרוביץ ובנו ר' אורי אלפרוביץ, סמנכ"ל החברה מר רמי רביץ ומנהל עקיבא לכיש טורס ר' שלמה שליסל.
הקבוצה יצאה ביום שלישי אחה"צ ברכבת אווירית לקייב, ומיד בנחיתתם התארגנו ב 4 אוטובוסים מפוארים שכללו מדריכים מנוסים וחובשים מישראל.
המארגנים חילקו חוברת מיוחדת שערכו עבור המסע ובה מפה והסבר על המסע, מרחקים ושעות. כמו"כ, הסבר וסיפורים על כל אחד מהציונים שהולכים לפקוד. ובנוסף, חולקו למשתתפי המסע חוברת "מענה לשון" כמזכרת מהנסיעה.
את המסע ליווה הרב יוסף צבי הלוי סגל שיחי', ראש כולל צמח צדק ירושלים, הידוע כפה מפיק מרגליות.
המסע החל באוהלו של "סנגורם של ישראל" רבי לוי"צ מברדיטשוב, בתום אמירת התהילים ריגש הרב סגל את המשתתפים בדבר תורה מר' לוי"צ וביקש בשם כולם שיהיה מליץ על עם ישראל לגאולה מהירה, מפיותיהם של המשתתפים יצא ניגון "ההשטתחות".
לאחר מכן פרשו המשתתפים לבית הכנסת שם חיכתה להם כמובן התוועדות וסעודה עם נטילת ידיים כיד המלך.
בתום ההתוועדות יצא המסע לכיוון מעזיבוז אוהלו של הבעש"ט, שם טבלו במקווה, התפללו שחרית וסעדו את ליבם בארוחת בוקר. גם כאן לאחרי אמירת תהילים ובקשות דרש הרב סגל בחוזרו על הסיפור הידוע מהבעש"ט שפגש את המשיח... וביקש בקול שכבר תבוא הגאולה והעניין של "יפוצו מעיינותיך חוצה" כבר נעשה.
משם פנתה הקבוצה לעיר אניפולי אוהלם של המגיד ממעזריטש, ר' זושא מאניפולי ור' יהודה לייב הכהן והתפללו שם מנחה.
לאחר מכן נסעה הקבוצה לעיר זיטומיר שם חיכתה להם סעודה והתוועדות בקרית חב"ד זיטומיר אצל הרב נחמי'ה וילהלם. בתום ההתוועדות פרשו המשתתפים למלון "ז'יטומיר" שם תוכננה מנוחה עד לאמצע הלילה.
בשעה שתיים לפנות בוקר יצאה הקבוצה לכיוון האדיטש. לאחר כשש שעות הגיעה הקבוצה לציון אדמו"ר הזקן שם הצטרפו למאות האנשים שכבר נכחו בציון הקדוש, לתפילות בהשתפכות על הציון ובהתוועדויות הרבות!
את המסע חתמו המארגנים בעיר נעז'ין בציונו של אדמו"ר האמצעי.
"החוויה היא כה עוצמתית ואין לך רגע של עיכול על הנעשה כשאתה כבר ממשיך לחלק אחר בהיסטוריה החב"דית" כך סיכמו בהתרגשות משתתפי המסע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.