מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשע״ב 26.01.2012

חשיפה מרגשת ב-COL: ה'בבא סאלי' במוסד חב"די ● מיוחד

חשיפה בלעדית במרכז התקשורת החב"די - COL, לרגל הילולת כ"ק האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, ה'בבא סאלי': תמונות נדירות מביקוריו במוסדות חב"ד "בית ישראל" בעיר נתיבות, מקום מגוריו ● רבבות עלו אמש (חמישי) לקברו שבנתיבות, שם גם הוכרז על פרויקט ענק: הקמת מרכז רוחני 'בית ישראל - חב"ד' ● בפנים: הפרטים על המיזם המהפכני והגלריה הנדירה לסיפור המלא
חשיפה מרגשת ב-COL: ה'בבא סאלי' במוסד חב
תמונות מביקור ה'בבא סאלי' זצ"ל בתלמוד-תורה חב"ד (עיבוד: COL)

מאת מנחם כהן

היום, יום חמישי ב' שבט, מתקיימת בנתיבות ההילולא השנתית של כ"ק האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל המוכר בכינוי הידוע ה'בבא סאלי'. ההילולא נערכת כמידי שנה על-ידי הרבנית סימי אבוחצירא, רעייתו של הצדיק זיע"א ועל-ידי חתנו של הצדיק, שליח הרבי וראש מוסדות 'בית ישראל' בנתיבות, הרב ישר אדרעי.

לקראת ההילולא הנוכחית, ישנה היערכות מיוחדת לרגל שנת ה-28 להסתלקותו של הצדיק 'בבא סאלי' זצ"ל בסימן "כ"ח מעשיו הגיד לעמו". המארגנים מצפים לבואם של המונים שיבואו להשתטח על הציון.

ממרכז המוסדות נמסר כי בערב יוכרז על קבלת האישורים הסופיים להקמת פרויקט הדגל של המוסדות "מרכז רוחני 'בית ישראל' – חב"ד" על-שם ה'בבא סאלי', במבנה שישתרע על פני 1500 מ"ר על קרקע בגודל 3 דונם אשר הוקצתה על-ידי העירייה והעומד בראשה יחיאל זוהר ואשר יביא לתפנית בכלל הפעילות המתבצעת כיום ע"י המוסדות.

נכדו של ה'בבא סאלי' ומראשי המוסדות בנתיבות, הרב מנחם-יעקב אדרעי, אומר בשיחה ל-COL כי "הקמת פרויקט זה תאפשר לנו לנצל ביתר-שאת את הזכות המיוחדת שניתנה לנו כנצר למשפחה קדושה זו ולהביא את אור החסידות ופנימיות התורה לקהלים חדשים רבים ומגוונים אשר חייהם מושפעים עמוקות מדמותו של ה'בבא סאלי'.

"לנגד עיננו עומדת הנהגתו של 'הסבא קדישא' אשר בכל הליכותיו ודרכיו התנהג במידת חסידות ותורת הבעש"ט ו'בעל התניא' היו נר לרגליו". 

במסגרת המוסדות מתנהלת כיום פעילות ענפה המחלקת בין אגפים שונים, ובהם:
מוסדות החינוך אשר בהם מתחנכים למעלה מ-500 ילדים במסגרות חינוכיות שונות, פעוטון וגני ילדים, תלמוד תורה ובית-הספר לבנות, מתיבתא לבנים וחטיבת בינים לבנות.

בית-המדרש להוראה "בית ישראל" אשר בו מכשירים אברכים מצוינים לקבלת 'סמיכה' לרבנות תוך שילוב תוכנית מיוחדת ללימוד החסידות וקירובם למאור שבתורה, מערכת שיעורי תורה בכל חלקי הארץ אשר מתפתחת על-ידי נכדי המקובל בהצלחה רבה, מפעלי צדקה וחסד לאורך כל השנה לרווחת תושבי העיר והאזור. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.