מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״ב 24.01.2012

דיווחים בעולם: סוכל פיגוע נגד מוסדות יהודיים באזרבייג'אן

הערב פורסם בתקשורת על ניסיון פיגוע לכאורה במוסדות החינוך היהודיים בבאקו, בירת אזרבייג'אן. מאיגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים נמסר ל-COL כי ליהודי באקו ומנהלי מוסדות החינוך אין מידע מעבר למה שהתפרסם בתקשורת לסיפור המלא
דיווחים בעולם: סוכל פיגוע נגד מוסדות יהודיים באזרבייג'אן
נס גדול. השלוחים על רקע בית-הספר היהודי בבאקו (צילום: ברלה שיינר)

מאת כתב COL

בשעות האחרונות פורסם בכלי התקשורת על ניסיון פיגוע לכאורה במוסדות החינוך היהודיים בבאקו בירת אזרבייג'אן.

מאיגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים נמסר ל-COL כי ליהודי באקו ומנהלי מוסדות החינוך אין מידע על האירועים מעבר למה שהתפרסם בתקשורת ביום חמישי שעבר.

בהודעה נמסר כי כל הפעילויות בקהילה נמשכות כסדרן מתוך ביטחון מלא בקדוש ברוך הוא ובהערכה רבה לאפקטיביות של פעילותם המתמדת של השלטונות האזאריים להבטיח חיי קהילה שלווים ובטוחים.

"הקהילה בבאקו - כמו בכל מקום אחר שם אנחנו פועלים, מתנהלת באחריות המתחייבת גם בכל הנוגע לסידורי האבטחה והכל ע"פ גורמי הביטחון בכל אתר ואתר", אומרים באיגוד.

באיגוד מדגישים כי "דווקא על רקע הידיעות האחרונות ראוי לשוב ולציין כי הגם שאזרבייג'אן הינה רפובליקה מוסלמית שיעית הגובלת באירן, קריית החינוך היהודי הגדולה בבאקו הוקמה על שטח שנתרם ע"י נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ורעייתו הגברת הראשונה, כאות ומופת לדו קיום בשלום בין האוכלוסיה המוסלמית שיעית לבין היהודים - בכבוד הדדי המאפיין את אזרבייג'ן זה מאות בשנים".

מאחר שלאנשי הקהילה היהודית בבאקו ולמנהלי מוסדות החינוך אין ידיעות של ממש מעבר למה שקראו בעיתונים ביום חמישי שעבר, הם מעדיפים שלא להתראיין בנושא לעת הזו, נמסר.

מהפכה יהודית

באזרבייג'ן כ-30,000 יהודים הנהנים מחופש דתי ואינם סובלים מגילויי אנטישמיות. קריית החינוך היהודי הגדולה נחנכה בבאקו בירת אזרבייג'ן בספטמבר 2010 ע"י נשיא אזרבייג'ן, אילהם עלייב.

במרכז לומדים כ-450 תלמידים יהודיים תושבי באקו. המרכז שנבנה בהשקעה של כ-10 מיליון דולר, משתרע על פני שטח יוקרתי של כ-15 דונם בבירת אזרבייג'ן, אותם העניק הנשיא עלייב לקהילה ללא תמורה.

במרכז החינוכי החדש מעון יום, בית ספר יסודי, ובית ספר תיכון בשטח כולל של 4,200 מ"ר בנוי והוא משמש גם כמרכז קהילתי יהודי ומגרש ספורט בשיתוף כל הארגונים היהודיים בעיר. נשיא אזרבייג'ן, אילהם עלייב, ציין במעמד חנוכת המרכז החינוכי היהודי הגדול, כי אזרבייג'ן הצטיינה תמיד בסובלנות ובידידות ולעם היהודי תרומה ענקית לפיתוחה של אזרבייג'ן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.