מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״ב 24.01.2012

מדוע מתנכלים בשב"כ ובמשטרה לשיעורי הרב גינזבורג? ● וידאו

שוטרי משטרת ישראל החלו בנוהל חדש. מידי יום שני, לאחר שיעורו של הרב יצחק גינזבורג בכפר חב"ד, מתנהלת בדיקת רכבים שגרתית בכניסה לכפר, במסגרתה נבדקים באופן שגרתי אך ורק מי שנראה כ"מתנחל". אתמול הצטרף לבדיקה השגרתית גם איש שב"כ  לדיווח ולוידאו
מדוע מתנכלים בשב
הרב יצחק גיזנבורג. משמאל: הפעילות המשטרתית בכפר חב"ד

אתר הקול היהודי

שוטרי משטרת ישראל החלו בנוהל חדש. מדי יום שני, לאחר שיעורו של הרב יצחק גינזבורג בכפר חב"ד, מתנהלת בדיקת רכבים שגרתית בכניסה לכפר, במסגרתה נבדקים באופן שגרתי אך ורק מי שנראה כ"מתנחל". אתמול הצטרף לבדיקה השגרתית גם איש שב"כ – ויש גם וידאו.

סיפורים אודות שוטרים ואנשי מודיעין הממתינים סמוך לבתי כנסת ובודקים מי מגיע לשיעורי תורה, מעלים בדרך כלל אסוציאציות של הק.ג.ב ברוסיה ומשטרים אפלים נוספים. אולם נראה כי במדינת ישראל החליטו לאמץ באופן חלקי את השיטה, לפחות כלפי ציבור מסויים.

בכל יום שני, מתקיים בשעות הערב שיעור בכפר חב"ד, אותו מעביר הרב יצחק גינזבורג. השיעור עוסק בפרשת השבוע ובמאמרי חסידות של אדמור"י חב"ד, ומושך עשרות רבות של תלמידים מכל גווני הקשת.

אולם נראה כי בשב"כ ובמשטרה החליטו להתנכל לבאי השיעור, בעיקר אלו שחזותם מעידה עליהם שהם תושבי יהודה ושומרון.

"בדיקה שגרתית"

אמש (ב'), התמקמו לקראת סוף השיעור, ניידות משטרה בשתי הכניסות לכפר חב"ד, והשוטרים החלו בודקים את הרכבים היוצאים מהכפר, כאשר מי שנראה כ'מקומי' – המשתייך לחסידות חב"ד, משוחרר לדרכו מיד, אולם מספר רכבים, בהם הגיעו משתתפי השיעור ובהם היו יהודים עוטי פאות וחובשי כיפה סרוגה, עוכבו לזמן ארוך."הגענו לכיוון היציאה הראשית של הכפר וראינו פקק ארוך" סיפר אחד ממשתתפי השיעור לקול היהודי. "לאחר כעשר דקות הגענו למחסום משטרתי והשוטרים דרשו שנציג תעודות זהות, ועיכבו אותנו כחצי שעה". לדבריו, הוא שאל את השוטר מדוע הוא מעכב אותם, והשוטר ענה כי "מדובר בבדיקה שגרתית". כשהקשה מדוע מעוכבים רק אלו שמתגוררים ביו"ש, שתק השוטר וסירב לענות.

יש לציין כי מדובר בפעם השלישית בה עורכת המשטרה "בדיקה שגרתית" בימי שני בערב, עם תום שיעורו של הרב גינזבורג, ובמסגרת "הבדיקה השגרתית" מעוכבים אך ורק אלו שחזותם מעידה על מקום מגוריהם.

נציין כי כתוצאה מהבדיקות והחיפושים ברכבים, נוצרים עומסי תנועה כבדים ביציאות מכפר חב"ד, אולם דבר זה אינו מפריע ככל הנראה לשוטרי משטרת ישראל.

"השם שלך קופץ אצלינו יותר מדי פעמים"

בניגוד לפעמים הקודמות, בהם נכחו בשטח שוטרים ובלשים, אתמול בערב הצטרף ל"בדיקה השגרתית" גם איש שב"כ, ושניים ממשתתפי השיעור זכו ל"שיחת חיזוק" מהמכונה "מתי".

"לאחר כמה דקות של עיכוב בכניסה לכפר חב"ד, הגיעו שני אנשים לבושים אזרחי וביקשו שאצא מהרכב" מספר י', שהורחק לתקופה של עשרה חודשים משטחי יו"ש בצו מנהלי, והגיע לשיעור. "הם לקחו אותי הצידה ואחד מהם החל לומר לי שהשם שלי קופץ להם יותר מדי פעמים ושכדאי לי להפסיק את הפעילות הציבורית שלי".

"ביקשתי ממנו להזדהות והוא הוציא תעודה של איש שב"כ, ואמר שקוראים לו "מתי" והוא משירות הבטחון הכללי. כמובן שלא שיתפתי איתו פעולה והוא עזב אותי אחרי שתי דקות".

אירוע דומה קרה לא', קטין כבן 15 תושב ירושלים. אותו "מתי" איים עליו שיחדל מפעילות, וטען כי "אתה יודע לאיזה פעילות אני מתכוון".

צפו בפעילות השגרתית בכפר חב"ד
לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.