מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ב 19.01.2012

סלומון בציפוי קורנפלקס ● מתכון מסביב לעולם > השבוע בסין

השליחה עדי מיכאלשוילי מבירת סין, מתארחת השבוע במדור הפופולרי מתכון מסביב לעולם ● דרך תיאור הווי בית-חב"ד היא שוטחת בפנינו חיי שליחות גדושים בעשייה ובמאור פנים ● בית-ספר, מבנה מפואר, מוזיאון, בית-כנסת, מסעדה - אלו רק מעט מההצלחות הגדולות של בית-חב"ד שבייג'ין ● ויש גלריה  לסיפור המלא
סלומון בציפוי קורנפלקס ● מתכון מסביב לעולם > השבוע בסין
למטה: תמונות מסין, במרכז: השליח הראשי הרב שמעון פרונדליך
מאת שלומית, COL

השליחה: עדי מיכאלשוילי, בייגי'ן סין

דג סלומון בציפוי קרונפלקס

המצרכים ל- 4 מנות:
4 כפות דבש
4 כפות חרדל
3 שיני שום קצוצים דק
1 כפית שמן זית
מלח
פלפל
קרונפלקס שבור לחתיכות קטנות

אופן ההכנה:
- משרים את הדג עם לימון ומלח למשך שעה
- מכינים את התערובת בצלחת ומערבבים היטב
- טובלים כל חתיכת דג בנפרד ברוטב משני הצדדים
- מסדרים את הדגים הטבולים על תבנית אפיה
- שופכים מעל את הרוטב שנותר בצלחת
- מצפים את הדג מלמעלה בשברי הקורנפלקס
- מכניסים לתנור למשך 20 דק' על חום של 180 מעלות

לבריאות!

קצת על השליחות:
בייג'ין בירת סין, אחת מערי הסחר הגדולות בעולם וזו אשר לה הוחלפו שמות רבים במהלך ההיסטוריה רווית המלחמות ורבת השלטונות. היא אשר לה מדיניות עממית אתיאיסטית חילונית המתירה פולחן דת באופן אישי בלבד אם כי לאחרונה עולה ההתעניינות בדת ואמונה בקרב העם הסיני.

בלב ליבה של האימפריה המסחרית הזאת, בינות למיליארדי מלוכסני העיניים, בתוככי העוני והעושר המעורב הזה, קיים לו אי של שפיות - בית-חב"ד בייג'ין אשר על שעריו חרוטות אותיות עבריות המעידות כי "ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים".

הרב שמעון ורעייתו דיני פרונדליך הגיעו לבייג'ין לפני כ-10.5 שנים ומאז בנו בבירה הבלתי אפשרית הזו בניין מרווח ומהודר הכולל בית כנסת גדול בו מצוירים דיוקנים של כ-11 בתי כנסיות עתיקים הפזורים ברחבי סין לאורך ההיסטוריה, מסעדת בשרים איכותית, מסעדה חלבית, משחקיה לילדים, חנות למצרכי מזון כשרים ואולם לסעודת שבת רחב ידיים.

במרחק 20 דקות מבית-חב"ד מתנשא לו בניין בן 3 קומות מאובזר ומעוצב בקפידה המשמש כבית ספר-יהודי ייחודי, המשלב שיטות חינוך מעולות עם סגל חינוכי מקצועי ועזרי לימוד מהמתקדמים בעולם תוך דגש על יצירתיות מבורכת.

בבית-הספר לומדים כ-70 ילדים. כל כיתה מאובזרת בחפצי עץ שנועדו להמחיש את נושאי הלמידה השונים ובכל צהריים מוגשות ארוחות מבושלות הכוללות תפריטים עשירים ומגוונים.

מידי יום רביעי נערכת תוכנית הנקראת "זמן מסע" שהינה תוכנית לימודים שנועדה לחזק את השפה העברית בקרב הילדים.

אני ובעלי השליח, ר' איציק מיכאלשוילי, הגענו למקום ע''מ לעזור לשלוחים המרכזים וברוך השם חשים סיפוק רב מעבודת השליחות. הוא אחראי על תפעול הבניין ועל המסעדה המקבלת אורחים באופן יומיומי, עבודתי שלי מתמקדת בעיקר בשדה החינוכי ובגני הילדים.

בית-חב"ד כמרבית בתי-חב"ד מקיים פעילויות רבות, ארוחות שבת וחג מפוארות, שיעורי תורה מעניינים ואינסוף פעולות לקירוב יהודים אך כאן, אני מעוניינת להתמקד דווקא באישיותם של העוסקים במלאכה על מנת להדגיש את הייחודיות של בית-חב"ד זה, אליו נוהרים אנשי עסקים, סטודנטים ומטיילים מכל העולם כשבכולם מתעוררת אמפטיה כלפי השליחים מה שמשליך על קירוב לבבות. וחום אמיתי.

הרב שמעון הינו חזן בחסד עליון ותפילות השבת נעימות וערבות לאוזן בזמירותיו הרמות ובפסוקי השירה השונים. סעודות השבת הנערכות באולם המסעדה המרווח ומשלבות טעמים, אנשים, דברי תורה משובחים ואווירה חגיגית המשווה למסובים הבעה של קורת רוח ענוגה.

בבייג'ין קהילה לא קטנה המשתתפת בסעודות השבת באופן כמעט קבוע ואליהם מצטרפים אנשי העסקים הבאים והולכים הנמצאים בקשר רציף עם בית-חב"ד, קבוצות מטיילים מהארץ ומהעולם וסטודנטים יהודים הלומדים בביג'ין.

הרב שמעון מקיים את סעודות השבת בכישרון כריזמטי מופלא ובחיוך מתמיד המרומם את הקהל כל אחד ממקומו הוא, יכולת זאת של שלהוב וריתוק ייחודית לו ומרוממת את השבת לגבהים אחרים.

כח הנשי בשליחות: להיות שליחה זה להיות כמעט קוסמת, ללכת בין האורחים לזרוק חיוכים, להתייחס לכולם, אבל לא לשכוח את הילדים שלך. להתרוצץ במטבח ולחלק הוראות למלצרים בשפת המקום קרי-סינית \רהוטה ולגלגל שיחה בעברית עם זוג ישראלים.

מסר: כשאתה נותן אתה בעצם מקבל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.