מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ב 18.01.2012

חברה בבעלות חב"דית נוטעת תקווה בקרב חולי ניוון שרירים

תוצאות ניסוי של חברת בריינסטורם, שבשליטת הרב חיים לייבוביץ', נוטעות תקווה בקרב חולי ניוון שרירים (ALS), שאין עבורם כיום כל טיפול רפואי או תרופה יעילים לסיפור המלא
חברה בבעלות חב
Themarker

תוצאות ניסוי של חברת בריינסטורם נוטעות תקווה בקרב חולי ניוון שרירים (ALS), שאין עבורם כיום כל טיפול רפואי או תרופה יעילים.

מדו"ח ביניים בניסוי Phase I על ארבעת החולים הראשונים שעליהם נוסה הטיפול של בריינסטורם, עולה כי הנבדקים לא סבלו מתופעות לוואי ואף הראו שיפור בנשימה, בבליעה ובתפקוד השרירים. בעקבות הנתונים קיבלה החברה אישור להמשיך בניסוי עם 22 חולים נוספים.

בריינסטורם, שבשליטת הרב חיים לייבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, נסחרת "מעבר לדלפק" בניו יורק לפי שווי שוק של 37 מיליון דולר. בשנים האחרונות הושקעו בה 12 מיליון דולר בסבבי גיוס פרטיים. עם המשקיעים הישראלים בה נמנים גם צחי סולטן, בעל השליטה בכלל חיתום ומודיעין, ברק קפיטל של אייל בקשי וקבוצת דלק ובית ההשקעות ילין לפידות.

הטיפול שמפתחת בריינסטורם מבוסס על פטנט שבמסגרתו מבודדים תאי גזע ממוח העצם של החולה עצמו, ולאחר הפיכתם לתאי עצב במעבדה הם מוזרקים בחזרה לחולה ואמורים לעכב ואף לבלום את המשך ניוון העצבים.

לפני שלושה חודשים החלה החברה את השלב הראשון בניסוי בבני אדם בבית החולים הדסה עין כרם, שצפוי להסתיים סופית בסוף 2012. את הניסוי מנהל פרופ' דמיטריוס קרוסיס.

פרופ' קרוסיס אמר: "אני נלהב מאוד מתוצאות הטיפול במישור הבטיחות, וכן מהאינדיקציות ליעילותו. זו התקווה הגדולה ביותר שנראתה עד היום בתחום הזה".

בשלב זה של הניסוי נבדקת בעיקר בטיחות התרופה. לגבי ארבעת הנבדקים הראשונים מדובר בהצלחה, אך על בריינסטורם להשלים את הניסוי על 24 חולים, לפי הנחיות משרד הבריאות.

בקיץ הקרוב צפויה החברה לקבל דו"ח בטיחות, ואז תוכל להתקדם לביצוע ניסויים בבני אדם בארה"ב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.