מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ב 18.01.2012

אגו"ח למנהלי בתי הספר של חב"ד: "יחד נאבק בשחיקה"

בשבועות האחרונים נערכה ביוזמת אגודת חסידי חב"ד פגישה חשובה ומעשית מאוד עם מנכ"לית משרד החינוך הנכנסת הגב' דליה שטאובר בנוגע למעמד האוטונומי שיש לבתי"ס ממ"ד חב"ד בתוך מסגרת החמ"ד, ההולך ונשחק עם השנים ובפרט בשנים האחרונות לסיפור המלא
אגו
יו"ר הנהלת ה"רשת" הרב אהרונוב, ומנכ"ל ה"רשת" הרב בוטמן. למטה: קטע מהמכתב

כתב COL

בשבועות האחרונים נערכה ביוזמת אגודת חסידי חב"ד פגישה חשובה ומעשית מאוד עם מנכ"לית משרד החינוך הנכנסת גב' גב' דליה שטאובר בנוגע למעמד האוטונומי שיש לבתי"ס ממ"ד חב"ד בתוך מסגרת החמ"ד, ההולך ונשחק עם השנים ובפרט בשנים האחרונות.

בפגישה זו השתתפו נציגי בית דין רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר ביה"ד  והרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר ביה"ד וחבר הנהלת ה"רשת", יו"ר אגו"ח וצאגו"ח והנהלת ה"רשת" הרב יוסף יצחק אהרונוב, מנכ"ל רשת אהלי יוסף יצחק הרב ישראל בוטמן, נציג מנהלי המוסדות הרב מנחם ולפא, נציג מנהלי בתי הספר הרב אמיר הרץ ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג. כמו כן בפגישה זו השתתף ר' אברהם ליפשיץ יו"ר החמ"ד.

לאחר שהוצגו על ידי המשתתפים מגוון בעיות שנגלעו בין מפקחים למנהלים, ובין הייחודיות של ה"רשת" מול דרישת החמ"ד, ולאחר שגב' שטאובר הסכימה לדון בדבר אישרור המסמך המאשר את האוטונומיה של בתי"ס חב"ד בתוך מסגרות החמ"ד, על בסיס מסמך תובנות שיבנה ע"י נציגי ה"רשת" בהידברות עם נציגי החמ"ד.

הוחלט כי בכדי שתהיה משמעות מעשית להחלת האוטונומיה, כל מנהל ומנהלת יציפו את הבעיות הנובעות מהייחודיות של ביה"ס חב"ד עימם הם נאלצים להתמודד: אם במינוי וקבלת מורים/מנהלים/תלמידים, תכנים בלתי מתאימים לאופי המוסד, מבחני מיצ"ב, קיצוצי שעות, אגרות חוץ, אפליה מול ביה"ס ממ"דים בעיר ועוד ועוד, בכדי שיהיה ניתן לנסות ולסדר אותם באופן מעשי.

כל מנהלי ומנהלות בתי הספר מתבקשים להקדיש מזמנם היקר ולהעלות בקצרה על הכתב את אותם ענינים המהווים מטרד על יחודיותו של ביה"ס חב"ד בכדי שנציגי הרשת יוכלו לנסות ולפעול להסיר מכשול אחת ולתמיד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.