מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ב 17.01.2012

"הרבי התעקש לעשות ניתוח והרופא החוויר" ● סיקור, גלריה

מאות מצאצי אדמו"ר הזקןהתכנסו במוצאי שבת למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך" ● הניתוח שהרבי הורה לעשות מיידית, נאום הפסיכולוג, המעלה של הצאצאים, החובה לציית לרבי, והשירה המרגשת ● COL מגיש: סיקור מלא וגלריית תמונות לסיפור המלא 
(צילומים: ברוך עזאגווי, COL)
מאת כתב COL 

מאות מצאצי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך התכנסו במוצאי שבת קודש שמות למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך".

"בהשגחה פרטית המלוה מלכה של הצאצאים היא במוצאי שבת קודש כ' טבת היארצייט של הרמב"ם, והוא ארבע ימים לפני כ"ד טבת יום היאהרצייט של אדמו"ר הזקן, ביום חמישי בשבוע והרבי מביא שיש הרבה מן המשותף בין הרמב"ם ואדמו"ר הזקן", אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, יושב ראש איגוד צאצאי אדמו"ר הזקן .

הרב בוטמאן המשיך ששניהם היו פוסקים. שניהם האירו את העולם באור הנגלה ובאור הנסתר. הרמב"ם על ידי ספריו בהלכה ושגם שם ישנם ענינים של תורת הנסתר כמו ארבע פרקים הראשונים, וספר "מורה נבוכים" שישנם שם ענינים של תורת הקבלה והרז, ושניהם היו מנהיגי ישראל בדורותיהם, שהנהיגו את עדתם ועזרו להם להתגבר על על כל הגזירות והקשיים שהיו בימיהם.

הזכות הגדולה

בנאום מקיף ומצוטט ממקומות רבים הביא הפסיכולוג המפורסם הרב בן ציון טווערסקי, נכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהארנסטייפל, נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי את המעלות הנשגבות של צדיק אמיתי שדואג לעם ישראל בכלל ולכל יהודי בפרט באופן שזה נוגע לו בלב ונפש וחש את הכאב של יהודי שני יותר מכאובו הפרטי, והזכויות הגדולות להיות נכדם של צדיקים, שזה דבר גדול ונשגב שצריכים לכבד בכל לב ונפש ולנצל בכל עניני התורה ומצוותי' שיהיו על רמה שמתאימה לאחד שזכה לכך.

"ייחוס שהוא זכות וגם אחריות"

הרב דפרשבורג, הרב עקיבא לודמיר, שהוא נכד הרבנית מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי ונכד הגאון רבי עקיבא איגר והחתם סופר, ונקרא על שמו של ר' עקיבא איגר דיבר על המעלה הגדולה והנפלאה להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן, דבר שהוא מצד אחד זכות ומצד אחד אחריות גדולה.

"חושך שבטו (השבט שממנו צור מחצבתו) שונא בנו"

הרב עקיבא לודמיר הדגיש את האימרה השנונה על דברי שלמה המלך במשלי "חושך שבטו –כשמעלים את מקור השבט שממנו צור מחצבתו—שונא בנו, הוא שונא את הבן שלו, כי איננו נותן לנו ההזדמנות להזדהות עם שבטו ועם צור מחשבתו ולשאוב מזה הכחות הנשגבים שיעזרו לו במשך חייו. כצאצא מאדמו"ר הזקן והגאון ר' עקיבא איגר סיפר סיפור מדהים איך שהגאון ר' עקיבא איגר הכיר על אחד שהי' חלש בשכלו בגלל שאכל ממאכל שוחט בחתונה עם אשה שהיתה נשואה מקודם ואדמו"ר הזקן כתב תשובה שהגט לא הי' כהוגן ואסור לה להנשא ואם תתחתן שנית יהי' הבשר בחתונה אסור באכילה.

בני בית אצל הרבי והרבנית

הרב שם רוקח, נכד הרה"צ ר' יוסף יצחק מאוורוטש בן כ"ק אדמו"ר הצמח צדק סיפר שמשפחתו היו כבני בית אצל הרבי והרבנית והיו מבקרים שם תמידין כסדרן.

הרבה לספר על הקירוב המיוחד לו זכו מצד הרבנית ושלא עשו שום צעד בחיים מבלי ידיעת הרבנית, וכשהיו צריכים לדעת מה לעשות, היו מתקשרים להרבנית והרבנית היתה שואלת את הרבי והיתה מטלפנת להם ומוסרת להם את דברי הרבי.

גם סיפר שהרבי ציווה לעשות ניתוח מיד והרופא התעקש שלא צריכים ניתוח והרבי שוב הורה לומר לרופא שיעשה שוב פעם את הצילומים. כשהרופא קיבל את הצילומים פניו החווירו. אחרי הניתוח אמר הרופא שטוב שעשו הניתוח אז כי אם היו מחכים אפילו קצת הי' מאוחר מדי.

בנין עדי עד ודור ישרים יבורך

הרב מרדכי זוסיא טווערסקי דיבר בשם דודו האדמו"ר מסקווירא דבורו פארק נכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהרנסטייפל נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מטשרקס בנו של הרה"צ ר' מרדכי מטשרנוביל וחתנו של אדמו"ר האמצעי. סיפר בערגה איך בא השידוך שעשה כ"ק אדמו"ר הזקן עם הרה"צ ר' מרדכי מטשרנוביל לידי פועל. כ"ק אדמו"ר הזקן בחר בהרה"צ ר' יעקב ישראל מצרקס בהיותו תינוק ע"י "וואס ער האט געטאפט די קעפעלע אין דער וויגעלע" שליטף את ראשו בעריסה.

"מוכרחים לציית לרבי"

הנואם המרכזי הרב יהודה ליב גראנער מזכירו של הרבי, נכד הרבנית הצדקנית מרת מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי סיפר כמה וכמה סיפורים מהרבי. התוכן המרכזי של דבריו הוא אז מען מוז פאלגן דעם רבי'ן" – מוכרחים לציית לרבי בלי שום פירושים ולעסק בעניניו של הרבי לפעול עם כל יהודי שרק אפשר ואחת ולתמיד לברר את כל הבירורים של הגלות להסתכל על יהודי בפנימיותו ולא על חיצוניותו הזמנית ולהגיע עמוק לתוך נשמתו ומשם לעורר את נקודת יהדותו שהיא כל הזמן בשלימות. ההדגשה צריכה להיות אמר הרב גראנער, שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, אמר לנו במפורש שדורנו הוא הדור האחרון לגלות ודור הראשון לגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש.

התחלת שנת המאתיים להסתלקות

הצאצאים סיימו את השלחן ערוך כ"ק אדמו"ר הזקן, התחילו אותו מחדש וחילקו אותו לצאצאים על מנת לגומרו עד או לפני כ"ד טבת תשע"ג. הודגש שהשבוע בכ"ד טבת הוא התחלת שנת המאתיים להסתלקות כ"ק אדמו"ר הזקן בכ"ד טבת תקע"ג.

ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן

הניגונים נוגנו על ידי המנגנים המפרסמים של משפחת הצאצאים הרב שלום דובער שניאורסאהן, בנו הרב מנחם מענדל שניאורסאהן, והחזן המפורסם הרב שניאור זלמן בוימגרטן כשהצאצאים משתתפים עמהם בשיר.

"הללוהו בנבל וכנור"

חוי' מיוחדת בשירת עשרת הניגונים של כ"ק אדמו"ר הזקן על ידי צאצאיו היתה השנה ששניים מצעירי הצאצאים אברהם שניאורסאהן, ומנחם מענדל קוגל ניגנו כמה ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן בכינורותיהם. הם התחילו עם הניגונים "בני היכלא" "א-לי אתה ואודך" ו"קול דודי" והמשיכו, בסוף, עם הניגון הגדול בעל ארבע הבבות בצלילי הכנורות שהושמעו על ידי הצאצאים הצעירים. המעמד הזה הי' מעמד מרהיב ומרתק בל ישוער. "הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת במינה כששניים מהצאצאים הצעירים מנגנים ניגון המיוחד בכינורותיהם ומשפחת הצאצאים עונים אחריהם בשיר" אמר אחד הצאצאים.

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.