מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ב 16.01.2012

וידאו היסטורי: מעמד ההכתרה של הרב לוי ביסטריצקי ● בלעדי

מרכז התקשורת החב"די - COL, מלווה את מעמד ההכתרה של הרב שלמה ביסטריצקי - לרבה של המבורג שבגרמניה, שנערך בשעות אלו במעמד רבנים ואישי-ציבור ● בעיצומו של האירוע, אנו מתכבדים להגיש וידאו היסטורי ומיוחד ממעמד ההכתרה של אביו, רבה הבלתי-נשכח של עיר הקודש צפת, הרב לוי ביסטריצקי ע"ה ● כתב "משפחה", אהרן גרנות, מי שכתב בזמנו את "כתב ההכתרה" בצפת, מתאר ל-COL את הרגעים המרגשים ומקשר זאת לביקור שערך באחרונה בהמבורג: "זאת הנקמה האמיתית בנאצים וגם סגירת מעגל חשוב עם אבי סבו של הרב החדש. הוא היה מנהל החיידר בעיר וברח מאימי השואה בהמבורג" ● בלעדי לצפייה בוידאוהטלוויזיה בגרמניה מציגה: פרופיל על הרב החדש
וידאו היסטורי: מעמד ההכתרה של הרב לוי ביסטריצקי ● בלעדי
למעלה: ההכתרה, למטה (משמאל): גרנות עם "מגילת ההכתרה" ● עריכה: מנדי לואיס, COL

מאת מנחם כהן

ביום בו נערך מעמד ההכתרה של הרב שלמה ביסטריצקי - לרבה של המבורג שבגרמניה, אנו מתכבדים להגיש וידאו היסטורי ומיוחד ממעמד ההכתרה של אביו, רבה הבלתי-נשכח של עיר הקודש צפת, הרב לוי ביסטריצקי ע"ה.

כתב השבועון החרדי "משפחה", אהרן גרנות, מי שכתב את "מגילת ההכתרה" בצפת, מתאר ל-COL את הרגעים המרגשים ומקשר זאת לביקור שערך באחרונה בהמבורג.

"משנבחר לתפקידו רבה של צפת הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל שמחנו כולנו מאוד", הוא מספר, "אומנם, אפילו חברינו מהגרעין התורני הדתי לאומי ש'הריצו' מועמד משלהם הרב בניהו ברונר, אף הוא אדם ראוי תלמיד חכם וירא שמים אמיתי - שמחו מאוד משהוכרע על-ידי שמיא כי הרב לוי - הוא הרב.

"והאמת שזה הגיע לו, הלא את כל נשמתו הוא השקיע בעשיה הציבורית הרבנית בעיר, לצידו של רבה של צפת הרב שמואל אליהו. התחלתי לחשוב מהי המתנה היפה ביותר
שאוכל להעניק לו לכבוד הכתרתו".

גרנות ממשיך ומספר: "מיד נזכרתי כי פרט להיותי סתם סופר, אני גם סופר סת"ם, לפחות בהכשרתי וכי כתב ידי אינו רע כל-כך. מיד חילצתי חושים, טבלתי קולמוסי בדיו של סתם וכתבתי את מגילת הכתרתו של כבוד הרב לוי ביסטריצקי ואף נתתי לחברי הצייר המהולל ר' שלמה לוי לעתר את מגילת ההכתרה בציורים פרי מכחולו. את המגילה הזאת הענקתי לרב לוי זצ"ל לכבוד יום הכתרתו".

סגירת מעגל

גרנות ביקר לפני שנה בהמבורג ונכח שם בסגירת מעגל מרגשת. "לפני שנה יצאתי בשליחות 'משפחה' לגרמניה. מובן כי באתי גם לעירו וביתו של בנו, הרב שלמה ביסטרצקי העושה למען היהדות בעיר יומם ולילה. ימים בודדים הייתי אצלו והדים על כך קראו גם קוראי 'משפחה'.

"כמה שמחתי כשסיפר לי ר' שלמה שהוא עומד להתמנות לרבה של המבורג. צריך גם לזכור שלבד מזה שזו סגירת מעגל חשוב בחיי הבן-האב, זו גם סגירת מעגל חשובה עם סבו של הרב החדש. הוא היה מנהל החיידר בעיר וברח מאימי השואה בהמבורג ובהמשך התיישב בארה"ב.

"בעיניי, זאת הנקמה האמיתית בנאצים שעכשיו נינו מתמנה לרבה של המבורג. הנאצים מתהפכים באש תנור הגניהום שבו הם מתבשלים ורואים את היהודים שהתאמצו להשמיד - פורחים לנגד עיניהם ואת נינו של מנהל החיידר הופך להיות רבה של העיר. חבל רק שאיני יכול לכתוב עכשיו לרב שלמה את כתב הכתרתו.

"ומה אני יכול לאחל לו? ימים על ימי מלך תוסיף, תזכה להוליך את יהודי המבורג לירושלים עיר קודשינו לקבלת פני משיח צדקינו במהרה בימינו אמן ותהיה אמיץ, לא ירא לבבך ולא יחת מפני אף-אחד, בדיוק כפי שהיה מרן אביך זצ"ל".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

עדכונים בזמן אמת: הצטרפו לדף הפייסבוק של COL
הערת מערכת: אין בפרסום משום עידוד בשימוש בפייסבוק, אלא פנייה למשתמשים הקיימים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.