מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ב 16.01.2012

האסטרטג לשלוחים: "כך מסירים חסמים בציבור" ● דיווח, גלריה

המושב המרכזי בבוקר היום השני של הכינוס הוקדש ל"הסרת חסמים", ואורח המושב היה מר יובל פורת, אסטרטג ומעצב דעת קהל, שפתח בחשיבותה העצומה של פעילות חב"ד בעידן שבו העולם צמא לערכים ולתוכן רוחני ● מר פורת הציג את הגישה הנכונה להסרת חסמים. ראשית, צריך לנסות לראות את הדברים כפי שרואה אותם הציבור. כשנכנסים לתוך הראש שלו ולצורת המבט שלו, מבינים גם כן מה יכול להפריע לו ולהרתיע אותו לדיווח ולתמונות רק ב-COL: עדכונים שוטפים, גלריות, וקטעי וידאו מהכינוס הארצי >>>
האסטרטג לשלוחים:
צילום: יוסי פורמנסקי
שרון גושן, ניר עציון

המושב המרכזי בבוקר היום השני של הכינוס הוקדש ל"הסרת חסמים", וכפי שהגדיר זאת מנחה המושב, הרב נפתלי ליפסקר: "אתה מנסה לשכנע את הציבור לבוא לתפילת ליל שבת, אבל אולי אין לך שום צורך בשכנוע הזה, כי הציבור רוצה לבוא להתפלל, אלא שהוא נרתע מלהיכנס לבית-הכנסת בגלל דבר מה שחוסם אותו, ואנחנו צריכים לפצח את החסימה הזאת".

אורח המושב היה מר יובל פורת, אסטרטג ומעצב דעת קהל, שפתח בחשיבותה העצומה של פעילות חב"ד בעידן שבו העולם צמא לערכים ולתוכן רוחני. הוא אף אמר, כי ביסוד המאבק בינינו ובין העולם הערבי עומד מאבק על ערכים ועל אמונה, וחב"ד צריכה להוביל בכיוון של חיזוק הערכים והאמונה בקרב העם היהודי.

מר פורת הציג את הגישה הנכונה להסרת חסמים. ראשית, צריך לנסות לראות את הדברים כפי שרואה אותם הציבור. כשנכנסים לתוך הראש שלו ולצורת המבט שלו, מבינים גם כן מה יכול להפריע לו ולהרתיע אותו.

בהמשך ציין כי אחד החסמים הוא שהציבור מתקשה להבדיל בין הקבוצות בציבור החרדי, וכאשר יש כעס על מעשים קיצוניים בבית שמש ובמאה שערים, הדבר עלול לגרום אי רצון להתקרב גם לחב"ד, למרות שהיא שונה לגמרי מאותם קיצוניים ומאירה פנים לכל יהודי.

החסם המרכזי השני, לדבריו, הוא החשש ממצב שיכפו על האדם דברים באופן שנוטל ממנו את זכות הבחירה. הוא מוכן ללמוד יהדות ולהתקרב, אבל הוא רוצה להיות בטוח שקצב ההתקדמות שלו יהיה לגמרי בידיו, ושלא "יחזירו אותו בתשובה", דהיינו, שלא ייקחו ממנו את הבחירה. הפתרון לזה הוא לשדר לציבור שהבחירה היא לגמרי בידיו.

בהמשך נשאו דברים השליח הרב מנחם מענדל גערליצקי מתל אביב, והשליח הרב זיו קצבי מרמת השרון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.