מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ב 16.01.2012

דיווח: חוליית הטרור בבנגקוק עמדה לתקוף את בית חב''ד

חוליית הטרור שנחשפה בשבוע שעבר בבנגקוק בירת תאילנד, עמדה לתקוף את בית חב''ד להחזיק את יושביו כבני ערובה ואחר כך לפוצץ את הבית בפיגוע התאבדות דומה לזה שבוצע על ידי אל קעידה בנובמבר 2008 במומבאי, כך מדווח אתר 'דבקה'  לסיפור המלא
דיווח: חוליית הטרור בבנגקוק עמדה לתקוף את בית חב''ד
בית חב"ד מומביי לאחר הפיגוע
חוליית הטרור שנחשפה בשבוע שעבר בבנגקוק בירת תאילנד, עמדה לתקוף את בית חב''ד להחזיק את יושביו כבני ערובה ואחר כך לפוצץ את הבית בפיגוע התאבדות דומה לזה שבוצע על ידי אל קעידה בנובמבר 2008 במומבאי.

אטריס חוסיין Atris Hussein, החשוד היחיד הנמצא בידי משטרת תאילנד בהשתייכות לחוליית הטרור,ואשר נעצר ביום ה' 12.1, ברדתו מהמטוס בשדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק, הודה בחקירה כי הוא איש חיזבאללה. תחילה טען כי אף פעם לא השתייך לשום גוף במנגנונים הצבאיים או המודיעיניים של חיזבאללה, וכי הוא הגיע לתאילנד כדי לנפוש ולבלות ולא לפגוש חברי חוליית טרור שעמדו לבצע פיגוע. אולם ביום א' נשבר בחקירה והודה כי הגיע כדי לבצע פיגוע באמצעות חומרי נפץ שהוכנו מראש על ידי חולייה אחרת של חיזבאללה שערכה תצפיות על המטרות, הכינה את חומרי הנפץ, והייתה צריכה להוביל את המפגעים עד למטרותיהם. אטריס חוסיין לא ידע למסור כמה אנשי טרור היו בקבוצה שהכינה את התשתית לפיגועים וכמה היו בשתי חוליית הטרור המבצעיות. ההנחה של גורמי הביטחון והמודיעין המערביים והתאילנדים היא שבכל קבוצת טרור היו בין שניים לשלושה אנשים. לכולם היו דרכונים אירופאים ושל מדינות המפרץ הפרסי.

ביום שני 16.1 בבוקר הוביל אטריס חוסיין את החוקרים התאילנדים אל הכתובת אותה קבל בלבנון מאנשי חיזבאללה שם היו צריכים להיות חומרי הנפץ שהוכנו לקבוצה. בדירה הנמצאת ברובע Samut Sakhon בדרום מערב בנגקוק התגלו למעלה מ-‏4,000 ק''ג דשני זיבול חקלאיים urea, ו-‏10 גלונים של חומצת אמוניה ammonium nitrate, מהם אפשר להרכיב חומרי נפץ.

עצם העובדה שחומרי הנפץ לא היו מוכנים מראה כי ביצוע הפיגוע היה עדיין בשלביו הראשונים. עוד מוסרים המקורות ללוחמת טרור שלנו, כי עצם העובדה שאטריס חוסיין נעצר מיד עם רדתו מהמטוס בבנגקוק, מצביעה על כך כי לידי גופי הלוחמה בטרור האמריקנים והישראלים היה מידע מוקדם על הפיגוע המתקרב. מקור מערבי אמר, כי המידע הראשוני על החוליה הגיע מלבנוניים המתגוררים דרך קבע בבנגקוק, ואשר אנשי חיזבאללה פנו אליהם לעזרה בהכנת הפיגוע. לבנונים אלה, שאינם סומכים על שלטונות הביטחון המקומיים, הם שהזהירו גורמים מערביים וישראליים מקומיים מפני הפיגוע המתקרב.

מקורות ללוחמת טרור מערביים המתמצאים בחקירת הפיגוע אמרו, כי מאז שבוע שעבר מתנהל בתאילנד, באירופה, ובמזרח התיכון, מצוד גדול אחר יתר חברי חוליית הטרור, אולם נראה כי אלה שהיו כבר בתאילנד, והכינו את החומרים להרכבת חומרי הנפץ הצליחו לצאת את המדינה חלקם באמצעות טיסות, וחלקם ברחו בכלי רכב כנראה ללאוס, ומשם הצליחו לטוס ליעדים אחרים. מקורות אחרים מסרו כי חלק מחברי החוליה עדיין מסתתרים בתאילנד במטרה להוציא לפעול את הפיגוע, או פיגוע נוסף.

המקורות ללוחמת טרור של תיקדבקה מציינים, כי הרכב חוליות הטרור האלה ודרך פעולתן זהה כמעט לחלוטין לדרך בה אל קעידה הכין וביצע את הפיגוע במומבאי לפני 4 שנים ב-‏2008.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.