מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ב 16.01.2012

חשיפה: "מכללת התניא" הוצגה בכינוס השלוחים ● דיווח, גלריה

במהלך מושב הפתיחה של כינוס שלוחי חב"ד בישראל הנערך במלון "ניר עציון" נחשפו השלוחים ל"מכללת התניא" ● השלוחים נהנו מ'מפגש מבוא' של מכללת תניא, עם המרצה ד"ר יחיאל הררי, סיפור מאת השחקן תומר רטהאוז וניגונים עם האמנים נדב בכר ואורן צור ● מהי מכללת התניא, היכן היא פועלת? ועבור מי היא מיועדת? לדיווח ולתמונות רק ב-COL: עדכונים שוטפים, גלריות, וקטעי וידאו מהכינוס הארצי >>>
חשיפה:
צילום: יוסי פורמנסקי, COL

שרון גושן, ניר עציון

במהלך מושב הפתיחה של כינוס שלוחי חב"ד בישראל הנערך במלון "ניר עציון" נחשפו השלוחים ל"מכללת התניא".

השלוחים נהנו מ'מפגש מבוא' של מכללת תניא, עם המרצה ד"ר יחיאל הררי, סיפור מאת השחקן תומר רטהאוז וניגונים עם האמנים נדב בכר ואורן צור.

בפתי המושב נשא דברים פרופסור עמנואל אטקס, החוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית, וחתן פרס ביאליק לחכמת ישראל 2010. אטלס פירסם ממש באחרונה ספר מקיף אודות חייו ופועלו של בעל התניא, והוא שיתף את מאות השלוחים בפרטים ביוגרפים אודות אדמו"ר הזקן, מחבר ספר התניא.

מכללת התניא - תודה לחב"ד

"תודה לחב"ד", זו הייתה התגובה של רבים שנרשמו לקורס הראשון של 'מכללת תניא'. בהחלט תודה לחב"ד. כי חב"ד, כידוע, ראשי תיבות חכמה, בינה ודעת. חכמה ובינה הם כנגד ההבנה וההעמקה, שזו תורת החסידות. אולם חב"ד מעניקה לנו גם את הדעת – את החיבור והחוויה החסידית. זהו העולם חסידי העשיר, בדמות הניגון, הסיפור והדמויות החסידיות. בקיצור, חב"ד מעניקה מכלול.

מספר השליח הרב חיים הבר ל-COL: צוות 'מכללת תניא', בראשות הרב זלמן גורליק שליח הרבי לבאר שבע, חשב כיצד אפשר להנגיש את המכלול החסידי לכל אחד בצורה מסודרה ומאורגנת. כך קמה 'מכללת תניא', המעניקה תוכנית לימוד מסודרת, מלווה בחוברות לימוד וכלי עזר, הכוללת את ארבעת הרכיבים של המכלול החסידי:

הרכיב הראשון הוא "בסוד הנשמה" – זהו החלק העיוני, של הבנת התניא עם כלים מתקדמים, עם הרב חיים הבר; הרכיב השני הוא "קסם הניגון" – לימוד ניגוני חב"ד בצורה שיטתית ומדורגת, בליווי מוזיקה חיה; הרכיב השלישי הוא "אימון תניא" – סדנא לתרגום ותרגול עצות התניא לחיי היום-יום, עם ד"ר יחיאל הררי; הרכיב הרביעי הוא "סיפורים וחסידים" – הכרת הדמויות החסידיות והסיפורים שמאחוריהם, עם הרב גיל בליזובסקי.

לימוד כל המרכיבים הללו הוא בצורה של 'מפגש' בן שעתיים, הכולל חלק עיוני וחלק חווייתי. בסך הכול בכל קורס יש 12 מפגשים, ותוכנית הלימוד המלאה היא תשעה קורסים במשך שלוש שנים, ותקיף את כל התניא.

המכללה קמה בימים אלו בבאר שבע, וכבר נפתחה שלוחה ביישוב מיתר. "ההצלחה היא מעל ומעבר", אומר הרב שניאור קורץ השליח במיתר, "מגיע אלינו קהל מגוון ומפתיע, וכולם מתחברים לרעיון ולביצוע של המכללה".

במסגרת מושב הפתיחה של כינוס השלוחים הארצי של צעירי אגודת חב"ד, הוצג פרויקט 'מכללת תניא' בהשתתפות אמנים ומרצים. השלוחים התחברו לרעיון, ולחלל האוויר כבר עלתה היוזמה לפתוח שלוחות נוספות ברחבי הארץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.