מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשע״ב 15.01.2012

שר החינוך חנך את הבניין החדש של ת"ת חב"ד בנתניה

ראש העיריה הגב' מרים פיירברג איכר, שר החינוך מר גדעון סער, לצד הרב ישראל בוטמן מנכ"ל רשת בתי ספר חב"ד, בכירי העיריה, אישי ציבור, רבני ושלוחי חב"ד השתתפו בחנוכת הבית למבנה המפואר של בית ספר חב"ד בנתניה ● שר החינוך דיבר על החינוך השורשי במוסדות חב"ד בנתניה והחינוך לאהבת הארץ של תלמידיה ● הרב מנחם ולפא יו"ר מוסדות חב"ד הודה בחום לרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר אגודת חסידי חב"ד על חלקו הרב בקידום הקמת המבנה המפואר לדיווח ולתמונות  
שר החינוך חנך את הבניין החדש של ת
צילום: מאיר אלפסי

כתב COL

ראש העיריה הגב' מרים פיירברג איכר, שר החינוך מר גדעון סער, מנכ"ל משרד הדתות הרב אביגדור אוחנה, ראש מנהל החינוך הממלכתי דתי ד"ר אברהם ליפשיץ, ממלאי מקום וסגני ראש העיריה- מר אלי דלל והגב' ד"ר אביטל לאופר, הרב ישראל בוטמן מנכ"ל רשת בתי ספר חב"ד, בכירי העיריה, אישי ציבור, רבני ושלוחי חב"ד; וקהל רב של אורחים ואנשי קהילת חסידי חב"ד בנתניה- השתתפו יחדיו באירוע עוצמתי ומרגש ביותר, בו חגגו את חנוכת הבית למבנה המפואר של בית ספר חב"ד יסודי "תלמוד תורה דברי מנחם" שהקמתו הסתיימה לאחרונה בשכונת רמת ידין (דורה) בעיר.

בסיום הערב שולב גם טקס הנחת אבן הפינה למבנה חדש לבי"ס על יסודי לבנים של חב"ד "ישיבת תורת מנחם". שהקמתו נכנסת בעז"ה כבר בימים הקרובים להילוך גבוה.

שני המבנים מוקמים ע"י משרד החינוך ועיריית נתניה. ראש העירייה ושר החינוך שסייעו מאד לקידום הליכי הקמת המבנים, מצאו לנכון להגיע לטקס; ולכבדו באופן אישי בנוכחותם.

הנהלת חב"ד נתניה בשיתוף מחלקת הטקסים של עיריית נתניה בראשותו של מר אבי אלהרר קשטה את כל האזור בצורה מרשימה. המקום טבל באורות ובעציצי פרחים וכן אורגנו שולחנות ערוכים בכיבוד עשיר מאורגן בטוב טעם, לקבלת כל האורחים והקהל הרב. הקירות עוטרו בתמונות וכרזות מענינא דיומא ואמני הכלייזמרים השמיעו נגונים חסידיים משובבי לב, לעונג כל הבאים.

הטקס נפתח ב"גזירת הסרט" ע"י ראש העיריה ושר החינוך, וטקס ברכת וקביעת המזוזה ע"י רב קהילת חב"ד ויו"ר מוסדותיה הרב מנחם ולפא.

בסיום הטקס נהרו המשתתפים לאולם בתוך בית הספר. שרביט ההנחיה ניתנה בידיו האמונות של המנחה הותיק מר מנחם נאמן שהצליח לרומם את רוח הקהל לגבהים. הרב משה אורנשטיין ראש הישיבה הוזמן לקרוא את מכתב הרבי, כאשר כל הקהל באולם קם על רגליו. לאחר מכן הוזמן מנהל ביה"ס הרב יגאל פרחן לקרוא את פרק ק"י בתהילים פרקו של הרבי.

בסדר מופתי ומרשים נכנסו לאולם, ילדי החמד של מקהלת בית הספר בניהולו המוזיקלי המוצלח של המחנך נתנאל בן מעש. הם שרו לפני הקהל שיר שנכתב במיוחד לכבוד טקס זה. הופעתם השאירה רושם עז על ראש העיריה ושר החינוך כפי שהביעו זאת בדבריהם לאחר מכן.

בסיום השירה המרגשת הוזמנה לקול תשועות הקהל ראש העיריה אל הדוכן. היא עמדה בדבריה על היחודיות של החינוך החב"די המוצלח ועל ההישגים הגבוהים של מוסדות חב"ד בנתניה, הן מבחינה לימודית והן מבחינה חינוכית שרשית, ועל יציאתם של תלמידי חב"ד לעזור לכל יהודי באשר הוא מתוך מידות טובות ודרך ארץ. בדבריה גם הרעיפה שבחים על עבודתו החשובה והמוצלחת של שר החינוך שהטריח את עצמו להיות נוכח בטקס המיוחד.

כעת הוזמן שר החינוך לדוכן. לאחר שהביע הוקרה לעשייתה הברוכה והמוצלחת של ראש העיריה בניהול העיר, והתמיכה הרבה והיוצאת דופן של מירב תושבי העיר בכל פועלה. דיבר השר על החינוך השורשי במוסדות חב"ד בנתניה והחינוך לאהבת הארץ של תלמידיה, וכן אודות ההכרה על זכותנו עליה, מאז ברית בין הבתרים. הוא סיפר ברגש שהדבר גם מושרש במשפחתו מדורי דורות והוא ממשיך ופועל בכיוון חשוב זה. כן סיפר על עזרתו האישית לקידום הקמת המבנה החדש. בסיום דבריו התמקד השר על המהפכה החדשה למען ילדי הגנים המתגבשת בממשלה. הנהלת חב"ד הפתיעה את ראש העיריה ושר החינוך בהגשת אות כבוד ותודה שבו שולבו שטרות של דולר לברכה של הרבי שניתנו על ידו בימי ההולדת של ראש העיר והשר.

לאחר דברי השר, הוזמן לדוכן הרב מנחם ולפא רב הקהילה ויו"ר מוסדות חב"ד שהעלה על נס את ההצלחה הניסית של מוסדות חב"ד בנתניה בכוחו של הרבי, ושיבח את ראש העיריה ושר החינוך שזוכים לסייע למוסדות הקדושים של חב"ד בעיר. בהדגישו שע"י העיסוק הרב בתוך כתלי בית הספר בתורה בתפילה ובדרכי החסידות מצליחים התלמידים להגיע לשליחות ולסייע לכל אדם מישראל בארץ ובעולם.

הרב ולפא גם ברך והודה בחום לרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב יו"ר אגודת חסידי חב"ד וצעירי אגודת חב"ד על חלקו הרב בקידום הקמת המבנה המפואר של בית הספר.

חתם את רשימת המברכים הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ראש החינוך הממלכתי דתי בארץ המסייע רבות לפעילות רשת בתי ספר חב"ד שהביע הערכה רבה למוסדות חב"ד ברחבי הארץ והצלחתם בחינוך ובפעילות למען כלל ישראל.

בסיום מסכת הברכות חולקו תעודות הערכה לגורמים שונים שפעלו ועזרו בהקמת המבנה ובראשם משרד האדריכלות וההנדסה של חברת דוקוב. לאחר מכן יצא הקהל לתוך צינת הלילה, למתחם הבניה של הישיבה להנחת אבן הפינה. ל"אבן הפינה" נבחרה אבן מיוחדת שהובאה מביתו של הרבי בדנייפרופטרובסק אוקריאנה. בית בו גר הרבי בהיותו ילד צעיר כשלמד בתלמוד התורה המקומי.

את האבן הניחו ילדי התלמוד תורה. לאחר מכן הצטרפו להנחה מר אלי דלל סגן ומ"מ ראש העיריה, ראשי ורבני חב"ד אורחים וכל הציבור הרחב.

השתתפו באירוע גם חברי מועצת העיר יוסי מכלוף ועקיבא יצחקי, ראש מנהל חינוך בעיריית נתניה טובה דולב, הממונה על החינוך היסודי ד"ר שי פרוכטמן ושלוחי חב"ד לנתניה והסביבה.

הנהלת חב"ד מודה לצוותים המסורים של עיריית נתניה שעזרו להכנת הטקס בראשותו של מר אבי אלהרר. לרב יצחק טייכטל סמנכ"ל המוסדות שטרח בכל פרטי הארגון. למנהל החינוכי הרב זאב קפלן שעמל וארגן במסירות ובהצלחה גדולה את התכנית. ליועצת החינוכית הגב' חנה דרייפוס והמורה חדווה בשארי שהשקיעו מאמצים רבים להצלחת האירוע. לרב נתנאל בן מעש על הארגון והניהול המקצועי והמרגש של ילדי המקהלה. תודה מיוחדת למנהל הישיבה הרב אמנון פרידמן, מנהל הפיתוח הרב משה בן חיים, מנהל אגף הפעילות הרב נח סוליש, הרב אריאל למברג מזכ"ל אגו"ח והרב משה עמוס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.