מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תשע״ב 13.01.2012

במוצ"ש: ההתוועדות השנתית של איגוד צאצאי רבנו הזקן

במוצאי שבת, תיערך ההתוועדות השנתית של איגוד צאצאי רבנו הזקן באולמי גוטניק בירושלים בהשתתפות ראשי בתי אבות גדולי תורה ואישי ציבור מקרב משפחות בית הרב כל הפרטים
במוצ
ארכיון

במוצאי שבת, תיערך ההתוועדות השנתית של איגוד צאצאי רבנו הזקן באולמי גוטניק בירושלים בהשתתפות ראשי בתי אבות גדולי תורה ואישי ציבור מקרב משפחות בית הרב.

מעיון בתכנית ההתוועדות ניכרת תשומת הלב הרבה שמשקיעים באיגוד הצאצאים בראשותם של הרבנים הלפרין שליט"א לשילוב ואיחוד כל ענפי המשפחה ונתינת ייצוג וביטוי לגוונים השונים המרכיבים את פאזל הצאצאים, בד בבד עם המטרה העיקרית, שהיא להפגיש את הצאצאים עם תורתו ומשנתו של זקנם רבנו הגדול זי"ע.

התוועדות זו הנערכת במתכונת הנוכחית זו הפעם הרביעית הפכה מכבר למסורת ולאירוע מדובר ומושך תשומת לב והתעניינות בקרב הקהילות וחצרות החסידים שבריכוזיים החרדיים. זאת בעיקר בשל התופעה המעניינת שבקרב צאצאי רבנו הזקן, הנטועים ומהווים חלק מקהילות אלו, שבמקביל להשתייכותם לחוג זה או אחר מייחסים משקל רב לייחוסם זה ולקשר המשפחתי עם חב"ד ושמחים על כל הזדמנות של ביטוי לפינה זו שבליבם לזיידא הגדול.

את מסכת הברכות יפתח כ"ק אדמו"ר מגורליץ, הרה"צ רבי אלישע הלברשטאם שליט"א, מצאצאי הרה"ק רבי יעקב ישראל מצ'רקאס חתנו של רבנו האמצעי נ"ע .
לאחריו יברך הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ ר"מ בישיבת שפת אמת ומחברי הוועדה החינוכית העליונה של חסידי גור,  חתנו של הגה"ח רבי חיים שלום סג"ל ע"ה שהיה מבין התומכים הנלהבים ביותר של רעיון איגוד הצאצאים. משפחת סג"ל היא ענף משפחת פונדמינסקי הנודעת מצאצאי הרה"ק רבי משה זצ"ל ואחת המשפחות הגדולות והמכובדות שבמשפחת בית הרב. 

את החיבור הפנימי למשנת ותורת בעל ההילולא יעשה המשפיע הנודע הרב יחזקאל סופר אשר גם ממלא את משבצת ה'צאצאים הרוחניים' בכינוס, שיקדיש את דבריו לנושא 'עובד אלוקים'- באספקלריית התניא. ודברים בעניין הזכות שב'ניצול הכוחות שנמסרו ע"י רבנו הזקן לצאצאיו – שהם פקדון מקודש' (כלשון קדשו של הרבי).
כמיטב המסורת בסיום ההתוועדות יוגש שי למזכרת למשתתפים, נדבת ליבו של ידיד נאמן לאיגוד הצאצאים, הנגיד החשוב הרה"ח יוסף משה זאיאנץ שיחי' לע"נ חותנו הגה"ח רבי אברהם בנימין לודמיר מצאצאי הרבנית מנוחה רחל ע"ה בתו של כ"ק רבנו האמצעי זי"ע, התשורה שנשמרת כהפתעה, מטרתה, להוריד את ההתעוררות למעשה ובאופן שמהכינוס תהיה פעולה נמשכת. 

אחד החידושים המרעננים בשנה זו  היא עריכת הגרלה לנסיעה להאדיטש  ליום ההילולא ולזכות להיות 'שליח הצאצאים' להעברת הפ"נים הפתקאות והבקשות ומסירת ד"ש לזיידע הגדול מהתוועדות מיוחדת זו.

לרבים זכורים התמונות המרטיטות מהרגעים המוקדשים לכתיבת הפתקאות, בהם ההתוועדות פושטת צורה של שמחה ועליצות ולובשת צורה של רצינות וחרדת קודש, כשכל הצאצאים בבת אחת מתנתקים מהסובב, מתכנסים בתוך עצמם וברגשי קודש של גודל השעה מתייחדים עם רבנו הגדול, ומורידים עלי כתב את בקשותיהם הגשמיים והרוחניים.

הקושי שבהכרעה, למי תינתן זכות גדולה זו, של שליחות לרבנו הגדול מצאצאיו ונכדיו הגשמיים, הולידה את רעיון עריכת הגורל ומסירתו בידי ההשגחה. 

בהקשר לזה מצביעים באיגוד הצאצאים על תופעה מעניינת בשנים האחרונות, בהם פונים רבים מאנ"ש לצרף ולהעביר בקשותיהם עם חבילת הפתקאות של הצאצאים, כמו גם להזכיר לישועה בהתוועדות הצאצאים, בבחינת 'מה שהתוועדות של צאצאים יכולה לפעול.....'

צאצאים שלא קיבלו הזמנה להתוועדות מתבקשים להתקשר לטל. 0544858676 052762877 או  להשאיר הודעה בדוא"ל [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.