מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ב 12.01.2012

מרק חורף אלגנטי כתום-ירוק ● מתכון מסביב לעולם

לאה פרודנשטסקי שליחת הרבי בגני-יוחנן מספרת על חיי שליחות במושב המונה כ- 200 משפחות ● על הייחודיות שבמקום קטן ופסטורלי, על הקשר לבית-חב"ד באפריקה ועל ספריית ילדים עתידית ● ומה הכח הנשי בשליחות?  לסיפור המלא
מרק חורף אלגנטי כתום-ירוק ● מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית, COL

האורחת: לאה פרודשטנסקי, יישוב גני-יוחנן.

מתכון: מרק חורפי אלגנטי - שילוב של מרק כתום וירוק.

למרק הכתום:
1 דלורית בינונית
2 בטטה
4 גזרים
1 בצל

חותכים את הבצל לפרוסות, מאדים במחבת עם מעט שמן ומים ללא השחמה. חותכים את הדלורית והבטטה לקוביות והגזרים לפרוסות ומרתיחים בסיר נפרד. המים יכסו את הירקות אך לא יותר מידי כשהירקות רכים מכניסים לבלנדר או מועכים ידנית עד לקבלת פירה מוסיפים את הפירה למים ומרתיחים שוב תוך כדי ערבוב. זה הזמן להוספת פרוסות הבצל.

מוסיפים קצת שמן זית מלח ופלפל לפי הטעם.

למרק ירוק:
אפונה יבשה
עלי סלרי
תבלינים

להשרות את האפונה במשך הלילה בכלי עם מים מכוסה.

לאחר-מכן מרתיחים מים ומוסיפים את האפונה, לאחר בדיקתה מוסיפים את הסלרי חתוך לקוביות כולל העלים (גוש-קטיף כמובן) מרתיחים בסביבות שעתיים, מוסיפים פלפל שמן מלח לפי הטעם.

הצעת הגשה: בעזרת 2 מצקות מוזגים בו זמנית ובאיטיות משני סוגי המרקים לתוך קערת מרק ומקבלים שילוב מושלם של צבעי ירקות העונה כתום וירוק.

לבריאות!

קצת על השליחות:
גני יוחנן הינו מושב השוכן בקרבת העיר רחובות ובצמוד למזכרת בתיה.

אנשי הישוב ברובם חולשים על המעמד הגבוה בארץ והינם אנשי עסקים ממולחים ואנשי חקלאות מצליחים, כך שהלך הרוח הדתי היה דיי חלש בישוב עד לבואנו.

ביישוב גרות כ-200 משפחות ופעילותינו מתקבלת באהדה מצד התושבים. יחסית לכמות המשפחות, בישוב ישנם הרבה ילדים וחלק נכבד מהפעילות פונה אליהם. בין השאר אנו מקיימים שיעורי תורה, אירוח בשבתות, קייטנה לילדים, פעילות עם תנועת
הנוער, ביקורי בית, תפילין, מזוזות, ערבים מיוחדים לנשים בתאריכים חסידיים וסביב מועדי השנה וכן סיוע כלכלי למס' משפחות הזקוקות לכך.

אנו מתעתדים לפתוח כאן ספריה לילדים שתהווה מעין תחנה רוחשת של פעילות שבועית עם ספרי יהדות המיועדים לילדים. כיום יש לנו כבר קרוב ל-300 ספרים ואנו תרים אחר מבנה ראוי לספריה.

אני במקור מגיעה מצפת ובעלי השליח מבאר שבע, יחד עם ארבעת בנותינו: מושקי סטערני, דבורי וחנה שיינא אנו מתפעלים כאן חיי שליחות תוססים.

לגני-יוחנן הגענו לפני כשנתיים, אך את הפעילות במקום התחיל בעלי כשנה לפני כן. הרב גרינברג שליח הרבי למזכרת בתיה, הציע לו את המקום ובעלי החל לערוך ביקורי בית אישיים באווירה חמה, אנשי המקום כ"כ נקשרו אליו והחיבור שלו איתם היה מאוד עמוק, כך שלאחר התייעצות עם משפיעים וכתיבה לרבי החלטנו לקחת את המקום למגורי שליחותינו. בגני יוחנן יש בית כנסת קטן, אך ביום חול המתפללים בו מועטים מאד לעומת שבת או חג כך שמבעלי נדרשת השקעה עבור כל מניין ומניין בימי השבוע, עד שבקרב המתפללים הקבועים התפתח לו מעין "קוד" המשמש כסיסמא ביניהם: "אברהם יצחק יש , אל תתייאש".

למרות גודל הישוב ומס' המשפחות הלא רב, תושבי המקום אינם מכירים האחד את השני, כל אחד חי לעצמו מה שעושה את הפעילות שלנו לזרוע מגבשת ונוצרו לא מעט קשרי שכנות אדוקים כתוצאה ממפגש משותף בפעילות בית-חב"ד.

ישנו סיפור מחיי שליחותנו המביע את השפעתו של הרבי מסביב לעולם על כל יהודי ויהודיה: בקיץ האחרון בעלי השליח ערך ביקורי בית על מנת לרשום ילדים לקייטנה, הוא הגיע למשפחה שלא הכיר לפני כן. כשפתחה האשה, נדהמה לראות אדם חרדי במושב שכזה.

היא ובעלה התחילו לשוחח עם בעלי ונדהמו לשמוע שגם במושב שהם גרים בו יש בית-חב"ד מאחר והם חשבו שחב"ד יש רק בחו"ל.

מסתבר שלפני תקופה קצרה הם חיו באיזה מקום נידח באפריקה, בשליחות מסוימת והקשר היחיד שיש להם ליהדות הוא האירועים שחב"ד עשתה שם פעמיים בשנה בפסח ובסוכות. מששמעו שיש כאן קייטנת חב"ד, מיד וללא היסוס רשמו את שלושת ילדיהם החמודים בהתלהבות רבה.

האשה עצמה, הגיעה גם היא לערב נשים ובסופו ביקשה לכתוב לרבי בהתרגשות ובבכי כתבה לרבי על צרכיה ובקשותיה כמו חב"דניקית וותיקה והתשובה של הרבי הייתה מובנת ומתאימה למצבה להפליא! מאז הם בקשר עם כל פעולה של בית-חב"ד והילדים בודקים בבית אם האוכל בד"ץ ואם ההורים ברכו לפני האכילה כמו שהם למדו בקייטנה. כמו כן, הם מפיצים יהדות בקרב סביבתם, המשפחה והחברים.

הכח הנשי בשליחות: הכח הנשי הוא הכח המניע ללא ספק, זו הסיבה שאנו משקיעים מאד בפעילות המיועדת לנשים, בערבים ובשיעורים. מהניסיון מוכח שכאשר האישה מגלה פתיחות וחום לקדושה ויהדות היא סוחפת עימה את בני הבית. אפשר לומר שככל שמגדילים ומפתחים את הפעילות המופנית לנשים רואים גידול ניכר בכל הפעילות בשליחות.

המסר: כפי שהרבי הנחה אותנו, כל יהודי הוא יהלום! לא מודדים את ההצלחה בכמות אלא מבינים שהצלחה אחת בודדת יכולה להיות המטרה שלשמה נשלחת מלכתחילה למקום מסוים. זאת הסיבה בעצם שאנו מברכים בעצם על מקום שליחותנו.

הישוב הקטן מאפשר לנו לקיים יחסים אישיים וגישה פרטנית יותר ולהעניק חום וקירבה לכל אחד ואחת.

בגני יוחנן העניין של משיח הפך לדבר שבשגרה וכל מעשה טוב נעשה מתוך כוונה לזרז את ביאתו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.