מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשע״ב 08.01.2012

במעמד מרגש: בר ובת מצווה ל-86 ילדים נפגעי טרור ● גלריה

שמונים וששה ילדים נפגעי טרור מכל רחבי הארץ חגגו בר ובת מצווה מרגשת בכותל המערבי ● את פני הילדים קיבלו אנשי מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור לטקס מכובד של הנחת תפילין ועליה לתורה לרגל יום שמחתם לדיווח ולתמונות
במעמד מרגש: בר ובת מצווה ל-86 ילדים נפגעי טרור ● גלריה
צילום: שמוליק סופר

שמונים וששה ילדים נפגעי טרור מכל רחבי הארץ חגגו בר ובת מצווה מרגשת בכותל המערבי. את פני הילדים קיבלו אנשי מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור לטקס מכובד של הנחת תפילין ועליה לתורה לרגל יום שמחתם.  

כל אחד מהילדים נושא על גופו ובנפשו את צלקות הטרור הרצחני, בהם ילדים פצועים, יתומים ואחים שכולים. ההתמודדות היום יומית עם הכאב קשה מנשוא, אך בגבורה עילאית הם ממשיכים בשיקום ובוחרים בחיים. יום הבר ובת המצווה המשותפת היה עבורם יום שמח ומאושר שהעניק לילדים עידוד וכוחות לעתיד לקראת החיים כבוגרים.

בבית הכנסת אוהל יצחק שבמתחם הכותל המערבי קיבלו את פני הילדים הרב מנחם קוטנר והרב יוסי סברדלוב עם קבוצת מתנדבים של מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור. ולאחר ארוחת בוקר והתרעננות קלה נפתח טקס הבר מצווה. קבוצת בחורים מישיבת תורת אמת בירושלים הניחו עם כל אחד מהילדים תפילין. וקבוצת בנות סמינר שושנת ירושלים ערכו במקביל עם בנות המצווה תוכנית מיוחדת. בהינתן האות פתחו כל הילדים יחד עם בני משפחותיהם בתפילה חגיגית עם שירה וריקודים.

רגע השיא הגיע בו נקראו הילדים לעלות לתורה כשמעזרת הנשים ממטירים עליהם סוכריות. בסיום הטקס כל אחד מהילדים קיבל שלל מתנות ערכיות מצעירי חב"ד. ספר חת"ת וחנוכייה מפוארת ופמוט להדלקת נר שבת לבנות. בצעירי חב"ד נערכים בימים אלו לבקר בבתי הילדים ולהעניק סט מהודר של טלית ותפילין למשפחות הנזקקות לסיוע בכך, גם בחודשים הבאים ימשיכו לבקר את הילדים בבתיהם לקראת תאריך הבר מצווה הפרטית.

פעילות זו באה בעקבות פניה לצעירי אגודת חב"ד מהארגון היציג של מדינת ישראל, המארגנים את הבר מצווה לילדים. יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב נענה לבקשתם לסייע בארגון כל החלק הרוחני והיהודי הקשור ביום זה.

לאחר הטקס המרגש בכותל המערבי, התקיים טקס קבלת פנים בו נשאו דברי ברכה הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים. שר הפנים הרב אלי ישי. סגן שר החוץ מר דני איילון. ובארוחת צהריים נשא דברים ח"כ שאול מופז.

בשעת ערב התקיים טקס הדלקת נרות בבית הנשיא. מר שמעון פרס הדליק יחד עם הילדים נרות חנוכה ובירך אותם לרגל יום שמחתם.

בסיום היום פנו בני המשפחות לאנשי צעירי חב"ד והודו להם על הרגעים המאושרים שקיבלו הילדים ביום הזה ועל כל התמיכה העידוד והסיוע שהם מקבלים מצעירי חב"ד במהלך כל השנה כולה.     

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.