מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשע״ב 08.01.2012

יו"ר חדש לאירגון נשי ובנות חב"ד: הגב' ציפורה וישצקי

פעם בשנה מתאספות כל נציגות נשי ובנות חב"ד הפרושות ברחבי הארץ, למפגש חיזוק רוחני וגשמי, לקבל כוחות להמשך פעילותן הקדושה בקהילה. ביום רביעי האחרון התקיים מפגש מפואר באוהל הארועים בכפר חב"ד כשעל הפרק הכתירו בברכה את הגב' ציפורה וישצקי כיו"ר החדשה לארגון לסיפור המלא
יו

בכל שנה, בסמיכות לה' בטבת, ארגון נשי ובנות חב"ד בארה"ק מקיים מפגש ארצי לכל הנציגות, שליחות ופעילות, הפועלות בסניפים ברחבי הארץ. בכל מפגש עולה על נס עוצמת הפעילות הנשית, העומדת בראש העשייה הציבורית של ארגון נשי ובנות חב"ד. הנציגות מקבלות כוחות רוחניים להמשך פעילותן בחיות ובהתקשרות לנשיא הדור, ומקבלות גם כלים ועצות מעשיות לקידום ושדרוג עשייתן. השנה, ביום רביעי האחרון, נציגות מכל רחבי הארץ התאספו ובאו לאוהל הארועים בכפר חב"ד לתכנית עשירה, מרגשת ומיוחדת.

כשהנציגות נכנסו ללובי אוהל הארועים הן התקבלו בברכה ובחום, כתבו פ"ן לרבי והתכבדו מבר עשיר וחם. על כל כיסא המתין לנציגה קובץ של תוכנית המפגש, שאלון השפעה על הכנס הארצי וקובץ עם טיפים לשדרוג הפעילות. את התוכנית פתחה הזמרת דנה ורון בהמנון הידוע של 'נשי ובנות חב"ד'.

המנחה הגב' שרה זילברשטרום פתחה את הכנס בחום ובלבביות והזמינה לאמירת פרק התהילים של הרבי, את שליחת הרבי לסיאול, דרום קוריאה, הגב' מוסי ליצמן. קטעי וידאו של הרבי אודות כוחה של האישה והשפעתה על הסביבה הוקרנו, לצד קטעי וידאו בהן ניבטת מרכזיותה של האישה בפעילות ברחבי העולם לחיזוק היהדות והיהודים.

הגב' שרה זילברשטרום סיכמה עשור לארגון נשי ובנות חב"ד וסקרה את עשרת העקרונות שהנחו את הארגון בעבודה:

1. פועלים לפי תוכנית העבודה שהרבי עצמו כתב לארגון. התוכנית הודפסה בספר אגרות קודש חלק ו', עמ' רכ"ה.

2. במקרה של התלבטות פונים לבית דין רבני חב"ד.

 3. במקרה של קושי כותבים לרבי ומבקשים ברכה.

 4. משתפים בכל מהלך את הוועד הפועל, את הנציגות ובמקרה הצורך נועצים עם מומחים.

 5. הארגון הוא עממי והוא של כ-ו-ל-ן ללא הבדל גיל, מוצא, ייחוס או השקפה.

 6. הארגון מקשיב ויוזם. שומע לצרכי הקהילה ומתאים את עצמו.

7. הארגון מטפח את הילדות והבנות, באמצעות תנועת הנוער: בת מלך – בנות חב"ד.

 8. הארגון מתעד ומוציא לאור חומרים, בחוברות ובתקליטורים, המאפשרים לכולם ליהנות מהידע ומההפקות שעוצבו על ידי הארגון בכנסים ובאירועים.

 9. הארגון משקיע בכנס הארצי לאלפי נשים ובנות.

 10. הארגון עובד מתוך עבודת צוות, אהבה והבנה בין כל החברות.

עדיין יעדים רבים לפני הארגון: בניית בית נשי ובנות חב"ד בישראל, הוצאה לאור של ספר נשי ובנות חב"ד ותקצוב שיטתי של הסניפים...

הגב' דבורה בוטמן מהנהלת ארגון נשי ובנות חב"ד ריגשה את המשתתפות כששיתפה את הנציגות במכתבי הרבי שכתב לה אודות הארגון והרחיבה על עשיית הארגון לאורך השנה. גב' בוטמן הזמינה את היו"ר הנכנסת הגב' ציפורה וישצקי, שהרחיבה על מעלת השותפות בארגון נשי ובנות חב"ד הארצי, הזכות- החובה – והברכה שהרבי משפיע על השותפים והפועלים בארגון זה. גב' וישצקי הציגה את גב' הני קרניאל, אשר קיבלה על עצמה להיות איש הקשר עם הסניפים, בתמיכה, בעיצה ובהעצמה. הקהל קיבל את היו"ר הנכנסת בברכת הצלחה וברכה שה' יצליח מעשה ידיה. הזמרת דנה ורון הקדישה שיר ברכה מרגש לארגון.

נציגת נשי ובנות חב"ד באשקלון, השליחה חני גורליק, שיתפה את הנציגות בפעילות הנשים באשקלון והתמקדה בכנס הארצי שהן מקיימות כל שנה בסמיכות לכ"ב שבט, שאליו מגיעות מאות רבות מנשות אשקלון. גב' גורליק סקרה את שיטות עבודת סניף אשקלון, את הדרכים בהן הן פועלות להביא קהל כה רב, את שיטתן להנעים את אווירת הכנס, את הדרכים לגיוס כספים, את התמיכה שהן מקבלות מהארגון הארצי ועוד. בהמשך התוכנית התקיים דיאלוג מרגש 'מלב של בת' בו דיברו בנות הנציגות, שרי ודבורה לאה גורליק מאשקלון שבחן ובמתיקות חשפו את המתרחש בליבן של בנות הנציגות, התמודדות עם הקשיים, תובנות, ובעיקר הזכות הגדולה שנפלה בחלקן. "אמא, גם כשאת לא בבית, ונראה לך שאנחנו כועסות, אנחנו כל כך אוהבות אותך, ויודעות שגם אנחנו כשנהיה אמהות, נהיה נציגות של ארגון נשי ובנות חב"ד, וכמוך ניאלץ לעתים להיעדר מהבית".

בעקבות כנס חנוכה 'אורות וכללים' שארגון נשי ובנות חב"ד קיים באור יהודה, הודו המשתתפות לשליחה הגב' נחמה דינה פרידמן מאור יהודה על הפקת הארוע בהצלחה רבה ונבחר סניף לכנס חנוכה תשע"ג- נשי ובנות חב"ד ערד!. על פעולה הנמשכת מהכנס הארצי הרחיבה הגב' הינדה גערליצקי בנוגע למבצע 'אות בספר תורה', שצריך לעמול ולעשות אותו ביתר שאת. הכול נקראו לשותפות בהמשך העשייה בארגון ברמה הארצית ובסניפים מתוך שמחה ומרץ להבאת הגאולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.