מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ב 03.01.2012

הפרויקט הייחודי של קהילת חב"ד באלעד חוגג שנה ● גלריה

לכבוד "חג הספרים" ובמלאות ושנה ליסוד כולל ערב הייחודי, נערכה התוועדות חגיגית בבית-כנסת חב"ד באלעד, בהשתתפות רב הקהילה הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי וראש כולל 'צמח-צדק' בירושלים הרב חיים-שלום דייטש ● בפנים: הכל על המיזם שחיזק את לימוד התורה בקהילת חב"ד המשגשגת באלעד לסיפור המלא
הפרויקט הייחודי של קהילת חב
(צילומים: COL אלעד)

מאת כתב COL באלעד

לכבוד "חג הספרים" ובמלאות ושנה ליסוד כולל ערב הייחודי, נערכה התוועדות חגיגית בבית-כנסת חב"ד באלעד, בהשתתפות רב הקהילה הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי וראש כולל 'צמח-צדק' בירושלים הרב חיים-שלום דייטש.

הרב דייטש ציטט את המדרש (בויקרא רבה) שהביא הרבי לענין 'דידן נצח', בו מסופר ש'רוח טובה' שהייתה שורה במי המעיין, ביקשה עזרה מהיהודים לנצח את ה'רוח הרעה' שצריכה לבא למעיין, על-ידי שיבואו עם מקלות וכו' ויכו במים ויאמרו 'דידן נצח' 'דידן נצח' ...

ושאל הרב 2 שאלות: 1. מדוע אומרים 'דידן' (שלנו) וכי ה'רוח הטובה' היא שלנו? והיה צריך לומר 'הרוח הטובה תנצח' וכיו"ב? 2.מה הענין של הברזלים? (ראינו שב'אמירה' אז אמרו דידן נצח אבל ב'מעשה' אף אחד לא לקח מקלות!)

והסביר כך: הדרך שיהודי יכול לנצח את הנפה"ב והיצר הרע, שאומר לו שלא ללמוד תורה (שהרי זה כל הענין של 'דידן נצח', ללמוד מתוך הספרים) הוא בזה שהוא יודע וחדור בזה, שהאמת שלו היא זה שהוא 'טוב', שהשעה שהוא לומד תורה היא ה'אני' האמיתי שלו, ולכן אומרים 'דידן נצח' ש'הרוח הטובה' היא שלנו ! והענין של ההכאה והברזלים הוא, שכדי להצליח להתמיד בזה, צריך להיות 'קשה כברזל' ולהחליט החלטה נחושה, שיהיה מה שיהיה באים ללמוד.

הצלחת כולל ערב

מאז נוסד כולל ערב, ישנה התחזקות גדולה בקהילה בלימוד התורה. בית-הכנסת מלא בחברותות שלומדות סוגיות הלכתיות, מהגמרא והראשונים עד להלכה למעשה בשו"ע אדמו"ר הזקן, ופוסקי זמננו.

"הסיבה להצלחה בכולל היא בכך שהלימוד הוא עצמי", אומר ל-COL ראש הכולל הרב נתנאל לייב, "מי שעבד כל היום ובא לשמוע שיעור, יכול להרדם, אבל כשהוא צריך להתיעגע בעצמו להבין את הנלמד, זה נותן חיות בלימוד, כדברי הגמ' 'רוצה אדם בקב שלו' וכן בכך שאין חובה לבוא כל יום בשבוע לכולל".

בהתוועדות הוכרז של מסלול חדש בכולל ערב: לימוד חסידות בחברותות. "הדבר ימשוך אליו אנשים מכל העיר שחפצים ללמוד חסידות בעיון", מעריך הרב לייב.

את המסלול החדש יזם הרב שלום רוזנברג מגבאי בית-הכנסת חב"ד 'דרך מצוותיך' הפעיל מאוד בכל ענייני הקהילה.

ההתוועדות המיוחדת שולבה גם בחגיגת יום-הולדת לחבר הקהילה הפעלתן, ר' שלום ממו. גיסו, שליח הרבי ברמת-אביב הרב שניאור חביב, התוועד אל תוך הלילה בסיפורים מרתקים על חיי השליחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.