מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ב 02.01.2012

בעל הארחות אהרן זצ"ל: "תהילה כי איכשר דרא גם ברוסיא"

"...תהלה להשי"ת כי איכשר דרא ובזמננו זכינו שאף נפשות רבות מישראל ששנים רבות לא זכו להדליק נרות חנוכה ואילו היום מדליקים נרות חנוכה מסוף העולם ועד סופו. וגם בני ישראל הדרים בארץ רוסיא, כך מובא בספר "ארחות אהרן" על חנוכה, מדברי תורתו של כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין זצ"ל, שיצא לאור לאחרונה לסיפור המלא
בעל הארחות אהרן זצ

"...תהלה להשי"ת כי איכשר דרא ובזמננו זכינו שאף נפשות רבות מישראל ששנים רבות לא זכו להדליק נרות חנוכה ואילו היום מדליקים נרות חנוכה מסוף העולם ועד סופו. וגם בני ישראל הדרים בארץ רוסיא שכבר שבעים שנה לא ראו נרות חנוכה מדליקים היום נר חנוכה ואף ליד בית השלטון דשם הידוע לשמצה מפרסמים הנס בהדלקת הנרות..."

כך מובא בספר "ארחות אהרן" על חנוכה, מדברי תורתו של כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין זצ"ל, שיצא לאור לאחרונה ע"י הרה"ח ר' יחיאל יהודא ברנשטיין, מגדולי וחשובי חסידי פינסק קארלין.

קשרי ידידות רבים ידועים בין חצר פינסק קרלין וליובאוויטש.

בקיץ האחרון, עם שהו מאות שלוחי חב"ד מחבר העמים בצפון, במסגרת כינוס השלוחים שנערך באה"ק, נפגש האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א עם רבה הראשי של רוסיה הגה"ח ר' בערל לאזאר שליט"א, ולאחר ריקוד משותף של האדמו"ר עם השלוחים בחצר הרשב"י במירון, אמר האדמו"ר לרב הראשי:
"מדהים לראות כיצד יהודי אחד הצליח לעורר כל כך הרבה נשמות לתשובה ותורה", אמר האדמו"ר, "בכל מקום אליו אני מגיע בעולם אני משתדל להכנס לבית חב"ד". 

האדמו"ר הפתיע את השלוחים כאשר סיפר להם שאביו זצ"ל, לפני שקיבל את ההנהגה ביקש רשות, ברכה והסכמה מהרבי. הרב לאזאר שמע מהאדמו"ר דברי שבח וברכה על הפעילות בחבה"ע, "אתם פועלים גדולות ונצורות", אמר האדמו"ר. הרב אמר בתגובה כי "הפלא הגדול שכיום מדינה שהתנגדה בעבר ליהדות, השלטונות עצמם מעודדים את הפעילות". האדמו"ר הגיב בהתפעלות על כך ועודד את השלוחים בהמשך הפעילות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.