מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ב 02.01.2012

קייב: דיפלומטים ואנשי ממשל במסיבת חנוכה מרשימה

כבכל שנה נחגגה חגיגת חנוכה במלון אינטרקונטיננטל בקייב בירת אוקראינה, ביוזמת איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה בראשות השליח הרב מאיר סטמבלר, ובביצוע של איש החסד ר' רפאל דובער ראטמאן ● בין המשתתפים היו: מר שמשון צ׳רבוננקו סגן השר למצבי חירום, מר שמעון לויפננפלד חבר עיירת קייב, מר וולאדימיר ויליצ׳קו חבר הפרלמנט, והרב מוטי לבנהרץ שליח חב״ד בקייב  לסיקור וגלריה
קייב: דיפלומטים ואנשי ממשל במסיבת חנוכה מרשימה
כבכל שנה נחגגה חגיגת חנוכה במלון אינטרקונטיננטל בקייב בירת אוקראינה, ביוזמת איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה בראשות השליח הרב מאיר סטמבלר, ובביצוע של איש החסד ר' רפאל דובער ראטמאן ואשתו דבורה שי', בנוסף למסיבת חנוכה, מתקיימים מידי יום הדלקות מרכזיות במלונות היוקרה ברחבי העיר קייב.

בסיומו של חג עת הודלק הנר השמיני, התכנסו מאות אנשים במלון היוקרתי ובהם: נציגי מדינות, רבנים, אנשי ממשל, אורחי המלון ועוד אורחים רבים שבאו לחגוג את הדלקת נר החנוכה. השנה היה קושי להזמין את הקהל בגלל שחג החנוכה חל בסמיכות לחופשת סיום השנה האזרחית בה חברי פרלמנט ואנשי שגרירות יוצאים בדרך כלל לחופשה בחו״ל ובכל זאת האולם היה מלא ב"ה.

בין המשתתפיםהיו מר פיטר האנטר נציג השגרירות הבריטית, מר דאגלס טשנר נציגשגרירות ארה״ב, מר פאטריק הורדן סמנכ״ל המלון, מר שמשון צ׳רבוננקו סגן השר למצביחירום, מר שמעון לויפננפלד חבר עיירת קייב, מר וולאדימיר ויליצ׳קוחבר הפרלמנט, הרב מוטי לבנהרץ שליח צעירי חב״ד בקייב וגזבר הסוכנות היהודית במדינות חבר העמים.

מר שמשון צ׳רבוננקו סגן השר למצבי חירום הדליק את החנוכייה ולכל אחד מהמשתתפים ניתנה הזדמנות להדליק את השמש, באמירת 'הנרות הללו' ותרגום הברכות לרוסית כובד מר שמעון לויפננפלד חבר עיירת קייב.

מר פיטר האנטר נציג השגרירות הבריטית התרגש כשסיפר שזו הפעם הראשונה שהוא משתתף בהדלקת נרות חנוכה, מר דאגלס טשנר נציג שגרירות ארה״ב אמר שזכה להשתתף כמה פעמים בהדלקות ברחבי העולם, ושמח שיש לו הזכות להשתתף בה גם בקייב, טשנר סיים את דבריו באיחול חנוכה שמח ליהודים ומזל טוב לידידו הטוב ר׳ רפאל ראטמאן להולדת הבן.

את שרביט ההנחיה לקח ר' רפאל ראטמאן שידע לנווט את האירוע ביד אמן ולחשמל את האורחים בשמחת חג החנוכה, בראשית דבריו ביקש מהנוכחים לקרוא פרק תהילים להצלחתם של המשתתפים.

לאחר צפייה בסרט קצר על מהות החג, כובד לשאת דברים הרב מאיר סטמבלר יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה. בנאומו מלא החן פרט בפני האורחים את פעילותו הענפה של האיגוד במשך כל השנה ברחבי אוקראינה. בדבריו עמד הרב סטמבלר על כך שבפעם הראשונה ההדלקה המסורתית בקייב מתקיימת בזאת חנוכה והרחיב על מעלת היום. כמו-כן העלה על נס את מסירותם הרבה של משפחת ראטמאן שאך לפני מספר ימים נולד להם בן והגב' דבורה דאגה בשלט רחוק לכל הפרטים הקטנים ועל מסירותו של ר' רפאל שעזב את משפחתו בלונדון והגיע במיוחד לאירוע.

סופגניות ולביבות ומיטב מעדני חנוכה שהוכנו בארגונה של הגב' דבורה ראטמאן המתינו לאורחים הרבים שישבו שעה ארוכה וביטאו את תודתם לאיגוד הקהילות ולמארגני הערב המכובד ותרומתו לגאוות היהודים במדינת אוקראינה. 
בסיום האירוע יצאו הצוותים להדליק את האור במלונות הבירה כמיטב המסורת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.