מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תשע״ב 30.12.2011

בקורס JLI: האדרת נשים ולא הדרתן

דווקא בימים בהם מתחוללת סערה ציבורית סביב תופעות של "הדרת נשים", בתנועת חב"ד מעדיפים לעסוק בהאדרת מעמד האשה ובהדגשה שנשים הן שוות ערך לחלוטין לגברים. הדברים המפתיעים נכללים בקורס לימודי חדש מבית "מכון רוהר ללימודי יהדות" – השלוחה הישראלית של מכון JLI האמריקני – שמתחיל ביום ראשון הקרוב, ו' בטבת, ב-22 מכוני לימוד ברחבי הארץ  לסיפור המלא
בקורס JLI: האדרת נשים ולא הדרתן
צילום: ברוך עזאגווי
ביום ראשון הקרוב, ו' בטבת (1 בינואר 2012) ייפתח בישראל הקורס החדש "הדרך לחיים של משמעות", מבית "מכון רוהר ללימודי יהדות" – השלוחה הישראלית של מכון JLI האמריקני. המכון משמש מסגרת הכשרה אקדמית נפוצה ופופולארית, עם 300 סניפים ברחבי העולם ומאות אלפי סטודנטים בכל הגילאים. בשנה שעברה החל המל"י את פעילותו בישראל - והשנה יפעיל קבוצות למידה ב-22 ערים בישראל.

הקורס הקרוב יתפרס על פני שישה שיעורים מקיפים שבהם תוצג תזה מרתקת למושגים: זוגיות, עבודה, בית, כאב ואבל, ואמונה. בין השאר, עוסק הקורס במתכון המנצח להענקת משמעות לחיים שמתבסס בין השאר על העיקרון שגברים ונשים הם שווי-ערך, שמבוסס על הפסוק בספר 'בראשית': "וַיִּבְרָא אֱלֹקִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹקִים בָּרָא אֹתוֹ, זָכָר וּנְקֵבָה". פסוק זה מלמד כי על פי התפיסה המקראית, דווקא אם קיימת התייחסות שוות-ערך לזכר ונקבה, ניתן לזהות באדם את "צלם האלוקים".

מחבר הקורס הוא הרב ד"ר סימון ג'ייקובסון שטוען בלהט כי פיצח את הנוסחה המאפשרת לכל דורש לשפר לבלי הכר את מערכות היחסים ואיכות החיים בבית, בעבודה ובשגרת חיי היום יום.

בחב"ד מדגישים כי נשים הן שוות ערך לחלוטין לגברים. הגישה היהודית האותנטית אינה מתייחסת לנשים כאל סוג ב', אלא כאל מודל עצמאי עם רצונות ותכונות משלו. נשים וגברים מקיימים פעילויות רבות ומגוונות, אבל כל קבוצה בנפרד, מעצם השוני הביולוגי שביניהן.

לא הדרת נשים, אלא האדרת נשים

בימים שבהם מתחוללת סערה ציבורית סביב תופעות של "הדרת נשים", הקורס "הדרך לחיים של משמעות" ממחיש שנשים הן שוות ערך לחלוטין לגברים. יש לציין כי הקורס תוכנן זמן רב לפני פרוץ המהומה בישראל סביב נושא "הדרת נשים".

הדברים בקורס מלמדים על גישתה של תנועת חב"ד במשך עשרות שנים. הרבי מליובאוויטש בעצמו דאג להעניק יחס שווה ומקביל לנשות החסידות. לאורך כל שנות הנהגתו הוא קרא לנשים לעבור להובלה נשית ולאקטיביזם, ושאף להפוך את האישה היהודייה לכוח משמעותי בחברה. בחלוקת הדולרים המפורסמת שבהם העניק הרבי שטר של דולר לצדקה ולברכה, השתרך תור של גברים לצד תור של נשים. כמה פעמים בשנה התרוקן אולם בית-המדרש הגדול בבית מדרשו של הרבי מהגברים והתמלא בנשים, שזכו לשמוע שיחה מיוחדת מהרבי. הרבי קרא לנשים למַצות את תכונותיהן הייחודיות כנשים, במקום לאמץ את המודל הגברי, כאילו הוא המודל האחד שהופך אותך לאדם בעל ערך.

תומכות בקורסים של JLI

בין התומכות והממליצות על הקורסים של JLI ניתן למצוא אקדמאיות בעלות שם, כגון פרופ' אלן לנגר פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת הרווארד, ופרופ' לין שופילד קלארק, פרופ' ומנהלת שותפה במרכז הבינלאומי לעיתונות ומדיה חדשה באוניברסיטת דנוור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.