מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ב 29.12.2011

מה עשו סטודנטים אמריקאים במוצב סודי בגבול לבנון?

ביום שלישי האחרון קבוצה בת 30 סטודנטים וסטודנטיות יהודים מארה"ב האירו באור החנוכה את אחד ממוצבי צה"ל הסודיים בגבול הלבנון, כאשר לאחר ההדלקה, שירה וריקודים התיישבו הם לארוחה חגיגית לכבוד חג החנוכה לדיווח ולתמונות
מה עשו סטודנטים אמריקאים במוצב סודי בגבול לבנון?

ביום שלישי האחרון קבוצה בת 30 סטודנטים וסטודנטיות יהודים מארה"ב האירו באור החנוכה את אחד ממוצבי צה"ל הסודיים בגבול הלבנון, כאשר לאחר ההדלקה, שירה וריקודים התיישבו הם לארוחה חגיגית לכבוד חג החנוכה.

הקבוצה שמלווה ע"י הרב זלמן ורעייתו יהודית בלומינג, שלוחי הרבי לאוניברסיטת דוקי, נחתה בשעות הבוקר של אותו יום בארץ כחלק מפרוייקט 'ישראל לינקס', מיזם בן שבועיים שמאורגן וממומן על ידי הקרן הבינלאומית של הארגון 'חב"ד בקמפוס' במהלכו נהנים המשתתפים מחווית לימודים יחודית לצד מסע באתרים ההיסטורים של ארץ ישראל, פרוייקט שבמרוץ השנים העניק השראה למאות המשתתפים בו שהפכו לאוהדים נלהבים.

"החלק האהוב ביותר עלי באותו היום היה דווקא רגע ההדלקה", אומר לורה ויטאליו, מאוניברסיטת דלוואר. "להדליק חנוכיה בבסיס צבאי תת קרקעי מוכיח שאכן ישנם אנשים שמאירים את העולם שלנו".

המיזם שנערך זו לראשונה בחודשי החורף נערך לאחר חמש שנים בהם נערכו ביקורים אלו רק בחודשי הקיץ. "הרעיון היה לסיים את היום הראשון שלהם בביקורם בארץ בביקור במקום שכזה, מה שייתן ויוסיף למשתתפים בשלל מובנים ובמיוחד בחג מיוחד שכזה", אומר הרב יוסי וויטקס, מנהל הפרוייקט. "המטרה היא לא רק להביא סטודנטים יהודים לישראל, אלא לקשור אותם אל ארץ הקודש".

"זו הדרך ליצור מנהיגים יהודים בעתיד, כאשר בד בבד עם הביקור שלהם בארץ אנחנו נותנים להם את ההזדמנויות לבצע השקעה רוחנית בארץ אבותינו", אומר הרב יוסי גורדון סגן נשיא הקרן הבינלאומית של הארגון 'חב"ד בקמפוס'.

במהלך הארוחה שנערכה לאחר ההדלקה סיפר אחד החיילים שיש פעמים בהם הם מבודדים מאנשים אחרים למשך מספר שבועות. "אין לנו הרבה מבקרים במקום הנידח הזה. כל ביקור שכזה גורם לנו להיות גאים ונותן לנו כוח. העובדה שהחלטתם לבוא לכאן לשמח אותנו ולהאיר את זמננו אומר בשבילנו הכל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.