מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ב 29.12.2011

תקשורת, תקשורת ותקשורת-זהו סוד החינוך

כמדי שנה ערך אור חיה באחד מימות החנוכה יום עיון בנושא חינוך. והשנה יום העיון עסק בנושא חינוך נוער מתבגר. יום העיון הוקדש לעילוי נשמת התמימים יונתן ביטון ע"ה, מוישי גולן ע"ה ולוי הנדל ע"ה, שנהרגו בתאונת דרכים מחרידה בחנוכה תשס"ז, כשהיו בדרכם למבצועים בבסיסים צבאיים הנמצאים בדרך לאילת  לדיווח ולתמונות
תקשורת, תקשורת ותקשורת-זהו סוד החינוך
כמדי שנה ערך "אור חיה" באחד מימות החנוכה יום עיון בנושא חינוך, והשנה יום העיון עסק בנושא חינוך נוער מתבגר.

אי אפשר שלא לראות השנה את הקשר החד בין נושא היום עיון לבין הסיבה שהובילה בכלל לקיום יום עיון זה מלכתחילה לפני כ5 שנים. יום עיון זה מוקדש לעילוי נשמת התמימים יונתן ביטון ע"ה, מוישי גולן ע"ה ולוי הנדל ע"ה שנהרגו בתאונת דרכים מחרידה בחנוכה תשס"ז, כשהיו בדרכם למבצועים בבסיסים צבאיים הנמצאים בדרך לאילת.

הם היו נערים מתבגרים שהתחנכו על ברכי החסידות וקיימו במסירות נפש אחר הוראותיו של הרבי, עד לרגע האחרון. הם בעצם מסמלים הצלחה בחינוך, חינוך נער מתבגר שבעצם יגדל וכמובן יהיה נר להאיר.

אחת ההרצאות שהמחישה את נושא חינוך הנוער המתבגר הייתה של הרב סגל מרצה באירגון "כיוונים", אירגון המדריך איך לתקשר בצורה בריאה עם נוער מתבגר, ולכוון אותו לצמיחה תוך כדי מודעות לגישה נכונה של הורה אל הנער. ההרצאה הייתה מלווה בסרט דרמה שהדגים סיטואציות שונות של תקשורת בין אב לבן ובין מורה לתלמיד והבהיר את נקודות התורפה ביחסים של הורה לנער מתבגר לצד דוגמאות של תקשורת נכונה ששפכו אור על מודעות לגישה וחינוך עם הנוער. הסרט הצחיק וריגש עד דמעות, בו זמנית, לנוכח הסיטואציות הכל כך מוכרות שבהם אנו לפעמים לא יודעים איך להתנהג עם הנוער, החל מהיום היום, משולחן הלימודים עד שולחן השבת.

בין המרצים היה הרב אליהו לוי שדיבר על מבנה הנפש של הנער המתבגר תוך כדי הקבלה לעבודת בית המקדש שהייתה בחנוכה.

אורח יום העיון היה הרב זלמן מרקוביץ מארה"ב, שעוסק בחינוך נוער מתבגר ומעביר הרצאות וסדנאות בארץ ובעולם. הרצאתו היתה שזורה בקסם והומור על הדרך לגשת אל הנוער הן בבית והן בכיתה.

יום העיון נערך במלון ליאורנדו בירושלים, כאשר בין ההרצאות הוגשה למשתתפות ארוחת בוקר מפוארת מלווה בבר עשיר. יום העיון נחתם בהצלחה הן מכמות הנשים שהגיעה והן מהתרוממות הרוח והאחדות ששררה באולם.

אור חיה הינו מרכז תורני לנשים ולצעירות השוכן בירושלים ומכיל בתוכו תוכניות רבות ומגוונות בנושאי יהדות, חסידות, והעצמה רוחנית. בין התוכניות ניתן למצוא את המרכז לנשים. זהו מרכז המשלב לימודי קודש בימי הבוקר לנשים, מרכז השתלמויות למורות, קורסים של מודעות עצמית ולימודי תואר,. לצד הווי פעילות פורה של ימי עיון, סדנאות, התוועדויות ונופשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.