מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשע״ב 27.12.2011

האור היהודי שהודלק לחומות הקרמלין ● גלריה

גם כאשר הפגנות לא מעטות נערכו במוסקבה, בכל זאת הסכימה משטרת מוסקבה ובטבורה של הכיכר המפורסמת במרכז מוסקבה בירת רוסיה "טאטרלנאייא פלושעט", נשמעה השנה שוב בעוז ובגאון ברכת "בימים ההם בזמן הזה", ליד הכיכר האדומה ולמרגלות חומות הקרמלין לסיפור המלא
האור היהודי שהודלק לחומות הקרמלין ● גלריה

גם כאשר הפגנות לא מעטות נערכו במוסקבה, בכל זאת הסכימה משטרת מוסקבה ובטבורה של הכיכר המפורסמת במרכז מוסקבה בירת רוסיה "טאטרלנאייא פלושעט", נשמעה השנה שוב בעוז ובגאון ברכת "בימים ההם בזמן הזה", ליד הכיכר האדומה ולמרגלות חומות הקרמלין.

הפילוסוף היהודי קרל מרקס, מייסד והוגה שיטת הקומוניסטים, אותה שיטה שלנין ימ"ש ואלו שבאו בעקבותיו, הרגו ודיכאו כל סממן יהודי, לא חלם בחייו שבכיכר בו פסלו תתנשא בגובה רב, תוקם לצדו גם חנוכייה יהודית כשרה וגדולה, שתגרום לפרסומי ניסא מהגדולים בעולם!

היה זה ביום שני בערב, כאשר הדליקו את הנר השביעי של חג החנוכה ונשמעו ברכות הדלקת נר החנוכה שבירך רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר בכיכר האדומה "בימים ההם ובזמן הזה", מילות הברכה קיבלו משמעות אחרת, עמוקה ומובנת יותר.

הקור עמד על כמה מעלות מתחת לאפס, ולמרות זאת המונים רבים שלא וויתרו על החוויה הרוחנית והמרגשת כל-כך, עת מדליקים את נרות החנוכה מעל החנוכיה המתנשאת בגובה רב, על גבי במה רחבה ומקושטת היטב בכרזות חג החנוכה, המביאות את דבר נס החנוכה לעשרות אלפי העוברים והשבים בטבעת הכביש הכי עמוסה ברוסיה, הגיעו לכיכר האדומה.

הדלקה מרכזית זו - כבכל מקום בעולם בו פועלים שלוחי הרבי הינה בהוראתו של הרבי מליובאוויטש שקרא לנצל את חג החנוכה ולהדליק בו חנוכיות פומביות ברחובה של עיר, כדי לפרסם את הנס באופן הרחב ביותר, כאשר הדלקה זו הגיע לבתיהם של מיליוני צופים בכל מדינות חבר העמים. לא היה כלי תקשורת ומדיה רוסית שלא היו שם בכיכר ושידרו את טקס ההדלקה ישירות לבתיהם של מיליוני צופים בכל חבר העמים. "פרסומי ניסא" למהדרין מן המהדרין.

ריקודי השמחה ומעגלי הריקודים שפרצו מיד, הביעו את תחושות הציבור מגודל המעמד ויוקר השעה.

הריקודים היו מלווים בשירתו החסידית המרגשת של הזמר החסידי ר' יענקי אקשטיין, בליווי הנגן ר' אלימלך ווייסברג ממוסקבה, בהופעה שגרמה קידוש שם שמים גדול.

אירוע מרכזי זה, הוא אחד מתוך מאות אירועים כאלו ואחרים בכל רחבי מדינות חבר העמים, כאשר ברוב הערים המרכזיות בחבר העמים נערכים אירועים פומביים אלו, בנוסף לאירועים תורניים וחגיגיים רבים בכל הקהילות, בתי כנסיות, ישיבות ובבתי הספר של רשת החינוך הגדולה "אור אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, שאף השתתף באירוע המרגש ליד הכיכר האדומה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.