מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשע״ב 27.12.2011

עו"ד ציבין: "ברחתם מרוסיה מהגרמנים? מגיע לכם 2,556 יורו"

עו"ד מרדכי ציבין, מבקש להפנות את תשומת לב, גולשי COL, כי מאות חסידי חב"ד זכאים לקבל פיצוי חד-פעמי בסך של 2,556 €, מממשלת גרמניה לסיפור המלא
עו
כתב COL

לראשונה, אלפי יהודים אשר נמלטו מאזורים שלא נכבשו כל ידי הנאצים, כגון מוסקבה, יהיו זכאים למענק פיצויים מגרמניה, זאת בעקבות משא ומתן עם ממשלת גרמניה, שהודיעה ועידת התביעות על הישגים משמעותיים בקרן הסיוע, שיאפשרו לאלפי ניצולי שואה לקבל פיצוי חד-פעמי של 2,556 יורו.
 
עו"ד מרדכי ציבין, מבקש להפנות את תשומת לב גולשי COL, להודעת ועידת התביעות המייצגת את יהדות העולם במשא ומתן על פיצויים והשבת רכוש לקורבנות רדיפות הנאצים ויורשיהם, כי מאות מחסידי חב"ד, שברחו בין ה-22 ביוני 1941 לבין ה-27 בינואר 1944 מאזורים בבריה"מ שהיו במרחק של עד 100 קמ' מהחזית המזרחית ביותר אליה התקדם הצבא הגרמני (ורמאכט), ואשר לא נכבשו בסופו של דבר, זכאים כעת לתשלום מקרן הסיוע.
 
בין הזכאים יהיו יהודים שברחו ממוסקבה וסטלינגרד, כמו גם כאלה שברחו מלנינגרד לאחר ה-22 ביוני 1941, אולם לפני המצור על העיר, שהחל בספטמבר 1941.
 
בעקבות הסכם זה יקבלו פיצוי נפגעי רדיפות הנאצים מבריה"מ לשעבר, המתגוררים כיום בישראל, בארה"ב, בגרמניה ובמדינות מערביות אחרות. זוהי הפעם הראשונה שממשלת גרמניה מכירה בסבלם של יהודים אלה, שנמלטו על חייהם. 
 
יהודים שחיו באזורים אשר היו בדרכו של הצבא הגרמני המתקדם, כגון מוסקבה, נמלטו מזרחה. ועידת התביעות דרשה מזה זמן רב להכיר ביהודים אלה, שסבלו ממחסור קשה עקב רדיפות הנאצים, כיוון שהייתה להם סיבה טובה להאמין שהם יסבלו מגורל דומה לזה של הקרבנות היהודים שחיו בקהילות שנכבשו על ידי הנאצים.

טפסי בקשה ופירוט הקריטריונים לקרן הסיוע, כולל פרטים אודות השינוי בקריטריונים נמצאים באתר ועידת התביעות, www.claimscon.org.il. כמו כן, ניתן לקבל את כל הפרטים על ידי פניה למשרדי ועידת התביעות בתל אביב, ניו יורק, או פרנקפורט. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.