מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״ב 26.12.2011

המנורה שכבשה את העולם ● סיקור מיוחד, גלריה

מי שלא ראה גאון יעקב בהדלקת המנורה הגדולה בעולם - יש לו עוד שני ימי חנוכה. ביום ראשון בשבוע, בו הודלק הנר השישי השתתף קהל עצום שהגיע להתחמם לאורה של המנורה הגדולה בתבל - בלב מנהטן ● מיליונים נחשפו להדלקה שאורגנה על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד העולמית, באמצעות עשרות כלי-תקשורת לסיפור המלא
המנורה שכבשה את העולם ● סיקור מיוחד, גלריה
(צילומים: שמעון רומני, ברוך עזאגווי)

צילומים: שמעון רומני, ברוך עזאגווי

מי שלא ראה גאון יעקב וגאון ישראל בהדלקת המנורה הגדולה בעולם – יש לו עוד שני ימי חנוכה. ביום ראשון בשבוע, בו הודלק הנר השישי דחנוכה השתתף קהל עצום של אלפים מבני ישראל, מחסידים מחצרות חסידות שונות, ועד ל"עמך" שהגיעו להתחמם לאורה של המנורה הגדולה בתבל.

לביבות חמות בשדרה החמישית

לכל אחד מהמשתתפים חולקו לבביבות חמות. "זו חויה מיוחדת במינה לבוא לכאן ולחגוג את חג החנוכה יחד עם אלפי יהודים" אמר יהודי מוויליאמסבורג בחמימות חסידית מובהקת.

מ"מרומי המנורה" קידם הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד העולמית את פני אלפי המשתתפים. בנוסף לפרטים בהנוגע למנורה הדגיש הרב בוטמאן את המסר של הרבי ללמוד מנרות החנוכה לא לנהל משא ומתן עם טרוריסטים. הרב בוטמאן גם הדגיש את המסר של הרבי בהנוגע ל"חנוכה געלט" (דמי חנוכה).
 
ביאור הרבי ב"חנוכה געלט"

כתוב שהיוונים "פשטו ידיהם בממונם" של ישראל. והרבי מסביר שהפירוש הפנימי הוא לא רק שגזלו, כפשוט, ממונם של ישראל, אלא שרצו להכניס טומאה בממונם של ישראל שבני ישראל ישתמשו עם ממונם לענינים שהם מהתרבות היוונית של התבוללות ר"ל. והעצה לזה היא להשתמש בכסף של יהודים למטרה הכי קדושה וטהורה. "כלום יש מטרה יותר קדושה וטהורה" שאל הרב בוטמאן "מליתן כסף לילד יהודי הבל שאין בו חטא"?

"חנוכה געלט" לכל ילד וילדה

כל ילד וילדה קיבלו שקית מיוחדת בה "דמי חנוכה" בפורמט של מטבעות מתוקות בכמה מדידות. "הילדים הרגישו שדואגים להם" אמרה אם מאושרת.

פעילות הטנקיסטים על יד המנורה הגדולה בעולם

דמי החנוכה חולקו על ידי הטנקיסטים. "משרד הטנקים" תחת חסות צעירי אגודת חב"ד המרכזית, ושפועל  בפיקוחו של הרב מרדכי הירש,  דאג לשלוח טנק כל יום להדלקת המנורה הגדולה בעולם. "הטנקיסטים חילקו כל ערב מאות מנורות חנוכה להמשתתפים שהיו זקוקים למנורה" אמר הרב בוטמאן יושב ראש הטנקים, "ועשו עבודתם במסירה ונתינה מופתית". ב"שיירת האור" שימשה המנורה הגדולה בעולם כנקודת אור מרכזית. הטנקיסטים התמקדו שם וחילקו מנורות וסופגניות לאנשי האזור. 

תזמורת חיה שמחה וריקודים

המשתתפים נהנו מתזמורת חיה על ידי האמן ר' יוסי כהן שהלהיב את הקהל בתזמורתו. וכל הכיכר נהפך להיות מסיבת חנוכה אחת ענקית.

פרסומי ניסא חסר תקדים

כלי התקשורת האלקטרוניים והמודפסים "התנפלו" על המנורה, האסיסיאייטעד פרעס, סי אן-אן, רויטרס, יאהו ניוז, ערוץ 2, ערוץ 7, וול סטריט ג'ורנל, Associated Press, CNN, Reuters, Yahoo News, Channel 2, Channel 7, The Wall Street Journal ועשרות תחנות של רדיו, טלוויזיה ועיתונים רבים בכל העולם "כיסו" את המנורה הגדולה בעולם כחלק מ"סיפור החנוכה".

אורות החנוכה מקדמים  פנים את אורה של הגאולה

לחג האורים יש מסר מיוחד של אור – אור הגאולה. "נמצאים אנו בדור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה" אמר הרב בוטמאן, "ונורות החנוכה יקדמו פנים את האור הנצחי של הגאולה השלימה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.