מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״ב 26.12.2011

פרדוקס: 'פרסומא ניסא' בבסיס סודי של הצבא הרוסי

בעוד מעמדים רבים של הדלקת נרות, נערכים בפרהסיה, ישנם מקומות שה'פרסומא דניסא' נערך תחת מעטה חשאיות, כמו הדלקת הנרות בתוך מחנה צבאי סודי של הצבא הרוסי, הדלקה שלה היה שותף, אומנם מרחוק, הרב שמעון ברגמן שליח חב"ד ורב העיר 'ניז'ני-נוביגרוד'  לסיפור המלא
פרדוקס: 'פרסומא ניסא' בבסיס סודי של הצבא הרוסי

ברחבי רוסיה כמו ברחבי ישראל פזורים מאות חנוכיות ציבוריות של שליחי חב"ד, שהדלקתם נערכת במעמדים חגיגייגים המושכים אליהם מאות רבות של יהודים בכל עיר ועיר, שמתכנסים בצוותא להדליק את נר החנוכה ולשמוע על האקטואליות של 'בימים ההם ובזמן הזה'.

אך בעוד ומעמדים אלו נערכים בפרהסיה, ישנם מקומות שה'פרסומא דניסא' נערך תחת מעטה חשאיות, כמו הדלקת הנרות בתוך מחנה צבאי סודי של הצבא הרוסי, הדלקה שלה היה שותף, אומנם מרחוק, הרב שמעון ברגמן שליח חב"ד ורב העיר 'ניז'ני-נוביגרוד'.

הרב שמעון ברגמן קיבל לפני שבת מכתב מרגש בשפה הרוסית, בצירוף תמונה מעניינת. ‫מי ששלח את המכתב הוא חייל יהודי צעיר, תלמיד אחד ממוסדות החינוך במוסקבה שהקים רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, שם זכה להכיר את היהדות, למול את עצמו ולהתעטר בשם 'דוד'. לאחרונה, משרת הוא בבסיס צבאי סודי, באזור העיר ניז'ני. חג החנוכה התקרב ודוד החייל רצה בכל נפשו לחגוג את החג עם הדלקת נרות חנוכה. לאחר התמסרות ומאמצים רבים, עלה בידו של הרב ברגמן לשגר אליו חנוכייה, והחייל זוכה מדי ערב להעלות בו את נרות המצווה. ‫החייל אף הצטלם ליד החנוכיה, ובו מקום שלח את התמונה אל רב העיר בצירוף מכתב מרגש ומפעים בו מודה לו על מסירותו הרבה למענו.

הדלקת נרות במחנה הצבאי הסודי, מצטרפת למאות כינוסים ומעמדים שנערכים בימי החנוכה בקהילות ההיודיות ברוסיה במקומות שגרתיים יותר או פחות, כמו מעמד הדלקת נרות חנוכה בבית הכלא המפורסם 'בוטירסקי' במרכז מוסקבה, בית כלא הפועל ברציפות משך כמאתיים שנה. בכלא זה חנך לפני כשנה רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר בית כנסת, בחג הפסח האחרון נערך במקום 'ליל סדר ציבורי', ועתה הגיע גם תורם של נרות החנוכה שהאירו ליהודים הכלואים בכלא זה ומבקשים להתקרב לאור היהדות.

רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר אומר כי למעשה מי שיודע פרק בהיסטוריה מבין לנכון כי כל מעמד חנוכה בכל עיר בארצות חבר העמים זה נס כפול ומכופל. "לפני עשרים ושלושים שנה היה קשה אפילו לחלום על כך, והנה בחסדי שמים אור החנוכה מאיר במאות ערים ברחבי רוסיה, וכלי התקשורת המרכזיים אף מעבירים את הדי המעמדים בכבוד גדול, מה שלמד את כולנו כי את החושך לא מגרשים במקלות אלא בנרות", אומר הגר"ב לאזר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.