מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ד 26.08.2004

הקומוניסטים מאיימים לסגור את בית הספר בבריאנסק

היום ביקרה בבית הספר היהודי בעיר בריאנסק שברוסיה, משלחת מטעם "דומה" המחוזית, הנודעה לשמצה בשל האופי הקומוניסטי והאנטישמי שלה. המשלחת הגיעה במטרה לבדוק האם בית הספר מוכן לפתיחה עם תחילת שנת הלימודים הבעל"ט.התברר כי כוונתם היתה אחרת: לאיים על סגירת בית הספר. חברי המשלחת אמרו כי בית הספר היהודי חייב לשלם כסף בנוסף על התשלום השכירות הרגיל. רב העיר ושליח חב"ד, הרב יצחק רויטמן, אומר כי נראה הדרישות השונות והמוזרות נובעות מאנטישמיות ומהרצון לסגור את הביה"ס היהודי היחידי בעיר ובכל האזור מרכז רוסיה.
הקומוניסטים מאיימים לסגור את בית הספר בבריאנסק
השליח הרב יצחק רויטמן בפתח בית הספר
בית הספר נוסד בשנת תשנ"ה. לפני שנה בקושי גדול הצליחו להשיג שטח לשכירות ולהקים ביה"ס לכל הכיתות. השכירות אמורה להגמר בעוד כמה חדשים (והשלטונות מסרבים בתוקף לתת שכירות לתווח ארוך יותר, למרות ההשקעה הגדולה שנעשתה בשיפוץ הבניין ע"י הקהילה).

כעת נתוספה טענה חדשה, שכאילו הקהילה "לא עומדת בתנאיי החוזה שכירות" וכאילו על-זה יש להם זכות בכיכול להפר את חוזה השכירות ולזרוק את הביה"ס מן הבניין.

הרב רויטמן הוסיף, שעדיין לא ברור מה היה המניע העיקרי של תביעותיהם של הוועידה שהגיעה – האם זה סתם רצון לסחוט כסף מיהודים (כמסורת האנטישמית מדורי דורות – "זיד דאואי גרושי" – יהודי, הבא כסף), או רצון להעיף אותנו מהבניין בו אנו נמצאים. אבל הנימה האנטישמית שנשמעה מפיו של ראש הוועידה – הקומוניסט וולאדימיר קרבצ'נקו, שאמר בין השאר, שלדעתו השלטון ברוסיא צ"ל אך ברק בידיהם של הרוסים (הביטוי הנאציאונליסטי המובהק), לא משאירה ספק, שסגירת ביה"ס הוא החלום הוורד של הקומוניסטים יש לציין שבבחירות האחרונות שהיו במרץ הקומוניסטים נחלו מפלה גדולה, וכנראה עכשו החליטו להתנקם מביה"ס היהודי.

הרב רויטמן ציין שכמובן נעמוד חזק נגד כל נסיון סגירת ביה"ס והוא בטוח שבעזרת השם ובכוח המשלח ודאי ננצח בסוף, ובראשון בספטמבר יפתח בית הספר ל-50 תלמידים מכל הכיתות. יש עוד הרבה ילדים שיכולים היו ללמוד בביה"ס אבל הם מפחדים מהאנטישמיות שעדיין חזקה בעיר, וזה עתה ראינו הוכחה ברורה, שעדיין יש יסוד לחששותיהם.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ר' יצחק
י' אלול ה׳תשס״ד
חזק ואמץ
2.
אנחנו איתך
י' אלול ה׳תשס״ד
תמיד נעמוד ונתעקש, חזק ואמץ.

שלוחי חב"ד
3.
יהיו כמוץ לפני רוח
י' אלול ה׳תשס״ד
יד החסידים על העליונה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.