מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשע״ב 23.12.2011

נשיא סרביה: "הלקח מנס חנוכה - קבלת האחר" ● גלריה

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הדליק נרות חנוכה יחד עם נשיא סרביה, בוריס טאדיץ', בבית הכנסת סוכת שלום בעיר בלגרד בהשתתפות מאות מבני הקהילה היהודית ונציגי הדתות במדינה. במהלך ההדלקה אמר הנשיא כי סיפור נס חנוכה מהווה לקח לדורות על החשיבות של קבלת האחר על מנהגיו השונים והייחודיים לסיפור המלא
נשיא סרביה:
(צילום: מרכז רבני אירופה)

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הדליק נרות חנוכה יחד עם נשיא סרביה, מר בוריס טאדיץ', בבית הכנסת סוכת שלום בעיר בלגרד בהשתתפות מאות מבני הקהילה היהודית ונציגי הדתות במדינה. במהלך ההדלקה אמר הנשיא כי סיפור נס חנוכה מהווה לקח לדורות על החשיבות של קבלת האחר על מנהגיו השונים והייחודיים.

האירוע אורגן על ידי הקהילה היהודית המקומית בשיתוף עם מרכז רבני אירופה, יחד עם הרב ושליח חב"ד בבלגרד, הרב יהושע קמינצקי, שפועל במקום בסיועו ותמיכתו של סיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' הרב משה קוטלרסקי, ובשיתוף עם רב הקהילה המקומית, הרב יצחק עשיאל. באירוע השתתף גם עו"ד מרדכי ציבין.

"במהלך המאה ה-20 גם יהודים וגם סרבים היו מושא לרדיפות", אמר הנשיא במהלך הטקס, "על כל אדם באשר הוא לעמוד תמיד לצידם של הנרדפים והנדכאים"הוסיף הנשיא. הנשיא אף ניצל את ההזדמנות והבטיח לנוכחים כי על גדות סכר נהר ה-סאבא, אשר עובר בבלגרד, במקום בו שכן במהלך מלחמת העולם השנייה מחנה הריכוז סיימישטה בונרצחו רוב יהודי סרביה, תוקם אנדרטה לזכר הנספים ומפעלי זיכרון שונים בכדי לספר את סיפור חייהם.

הרב מצגר הודה במהלך נאומו לסרבים שעמדו לצד היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה והצילו אותם. "עלינו להיות נאמנים למי שאוהב אותנו" אמרהרב מצגר ושיבח את יחס השלטונות לקהילה היהודית המקומית.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר בתום הטקס כי "ישנה התעוררות בהתעניינות במסורת וביהדות במדינות הבלקן, מרכז רבני אירופה יעשה הכלבכדי לתמוך בהתעוררות הזאת ולהפוך אותה למנוע צמיחה עבור הקהילות היהודיות המקומיות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.