מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשע״ב 21.12.2011

חנוכיית הלייזר הודלקה בפארק אריאל שרון

לאחר הכנות ותכנון הנדסי מפורט שנמשך קרוב לארבעה שבועות, הודלקה חנוכיית החיסכון הירוקה הגדולה בעולם, על צלע הר הפסולת המשוקם "חיריה" שהינו חלק מפארק אריאל שרון לסיפור המלא
חנוכיית הלייזר הודלקה בפארק אריאל שרון
הרב גלויברמן, פרופ' דן שכטמן, השר ארדן, ד"ר רענן כהן ומנכ"ל הפארק משה בורוכוב. צ': בן ניקסון

לאחר הכנות ותכנון הנדסי מפורט שנמשך קרוב לארבעה שבועות, הודלקה חנוכיית החיסכון הירוקה הגדולה בעולם, על צלע הר הפסולת המשוקם "חיריה" שהינו חלק מפארק אריאל שרון.

את הנר השני בחנוכייה התכבד והדליק השר להגנת הסביבה, חה"כ גלעד ארדן, יחד עם זוכה פרס נובל בכימיה פרופ' דן שכטמן, יו"ר חברת פארק אריאל שרון, אסתי אפלבאום-פולני, מנכ"ל הפארק משה בורוכוב, מנכ"ל עמותת יד ביד הרב יעקב גלויברמן ובכירים נוספים מהמגזר העסקי והשלישי העוסקים בתחום איכות הסביבה.  הטקס התקיים בפארק למרגלות חנוכיית הענק ולווה ע"י להקת "המקוואים", להקת כפר הנוער החקלאי, מקווה ישראל.

חנוכיית הענק מתנשאת לכ-70 מ' גובה וכ-120 מ' רוחב וסה"כ נפרסת על כ-10,000 מ"ר. החנוכייה מוקרנת בלייזר על צלע הר הפסולת, כאשר אבוקות החנוכייה עשויות מכלי פלסטיק שקופים ממוחזרים.

פרויקט ייחודי זה יצא לפועל יחד עם חברת גיל טייכמן תאורה והחנוכייה תאיר את גוש-דן במשך כל חנוכה. החנוכייה ממוקמת כך שכל הנוסע בכביש תל אביב-ירושלים לכיוון צפון וכביש גהה לכיוון צפון יוכל להתרשם ממנה.

השר להגנת הסביבה, חה"כ גלעד ארדן, אמר בטקס: "בשנה האחרונה חלה התקדמות אדירה בפארק אריאל שרון, והחלום הופך למציאות. לא מדובר בנס אלא במעשה ידי אדם. זהו הפרוייקט הסביבתי הגדול ביותר במזרח התיכון, בו לקחו מפגע סביבתי והפכו אותו למשאב שתורם לכל תושבי מדינת ישראל".
 
זוכה פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן, אמר בטקס: "פרויקט פיתוח הפארק חשוב מאוד. אני רואה את הקשר בינו לבין חג החנוכה: אנו צריכים לגרש את החושך באשר הוא. מה שמבדיל אותנו ממדינות לא מפותחות הם פרויקטים כגון זה, החשוב כל כך לדורות הבאים ולתושבי האזור. ברכותי לשר להגנת הסביבה ולאריאל שרון, שהחליט במחי יד על פרויקט זה – יבורך על כך".

חברת פארק אריאל שרון היא חברה ממשלתית שמטרתה פיתוח הפארק המטרופולני הגדול בישראל.  בשנה האחרונה פעלה חברת הפארק לביצוע מרפסת התצפית המטרופולינית המשקיפה על כל גוש דן, הקמת סוללה היקפית וקירות שיגומים לתמיכת מדרונות ההר. עוד פעלה החברה להסטת נחל איילון, ביצוע עבודות ניקוז ואיטום בראש ההר, סלילת שבילי אופניים היקפיים ממצעים ממוחזרים באורך של כ- 25 ק"מ, פינוי מתחם 'סעדון'  ופתיחת האתר לכניסת מבקרים מבוקרת. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.