מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ד 26.08.2004

השלוחים סופדים להרוגי האסון ברוסיה

אתר האינטרנט ynet מביא את סיפורם של דוד כהן, וטנגיס (אלי) יעקבשווילי, שני יהודים שנהרגו באסון התרסקות המטוסים ברוסיה, בו נספו 89 איש. דוד כהן, התגורר בסנט פטרסבורג והיה מעורב מאוד בחיי הקהילה ובבית הכנסת המקומי. טנגיס (אלי) יעקבשווילי היה מעמודי התווך של הקהילה היהודית במוסקבה.  הרב מענדל פבזנר, רב העיר סנט פטסבורג, ששוחח עם אשתו ובנו של כהן, אמר ל-ynet כי "מדובר באדם שהיה מעורב מאוד בחיי הקהילה הגרוזינית בעיר וכן בבית הכנסת המקומי. מדובר באבידה גדולה. זו תחושה קשה מאוד. ישראלים, לצערי, עוברים מצבים כאלה הרבה מאוד, אך כאן אנחנו לא רגילים לזה".
השלוחים סופדים להרוגי האסון ברוסיה
הרב קוגן על רקע מטוס טופולוב 154 . בצד שמאל הרב פבזנר. צילום: שמואל בן צבי
טנגיס (אלי) יעקבשווילי, בן 43 ואב לארבעה, אף הוא יוצא גרוזיה, היה פעיל מאוד בקרב הקהילה היהודית. הרב יצחק קוגן, רב בית הכנסת של אגודת חב"ד במוסקבה, סיפר כי "יום קשה מאוד לכולנו, זו טרגדיה נוראית. אלי היה חבר בהנהלת בית הכנסת והשתתף בתפילות שבת ובחגים באופן קבוע. הוא תרם כסף לבניית בית הכנסת החדש והיה פעיל ונלהב. לצערי הרב הכל נגמר ועכשיו אחד מאולמות בית הכנסת יקרא על שמו".

עוד סיפר הרב כי "כבר יותר מ 10 שנים אנחנו מכירים. הוא היה איש טוב, שעזר לכל אדם שביקש עזרה. הוא היה בעל אמצעים ושמח לעזור לאחרים. הוא תמיד אמר שהוא עצמו התייתם בגיל צעיר ולכן הוא מבקש לעזור לאחרים, כי הוא יודע מהי מצוקה".

לדברי הרב קוגן, "הוא הצליח בעסקים והיה ידוע ומכובד בקרב קהילת יהודי גרוזיה וגם קהילת יהודי מוסקבה. אחרי ששמענו על האסון הנורא, דיברתי עם אבא של אשתו, בדיוק כשהם היו בדרכם לזהות את הגופה. הם היו בשוק. זו טרגדיה נוראית בשביל המשפחה, בשביל חברי בית הכנסת ובשביל הקהילה כולה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
האם אפשר לקבל את תמונות
ט' אלול ה׳תשס״ד
הניספים בשני המטוסים-הי"ד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.