מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״ב 20.12.2011

יו"ר 'משקפת': "מצפים מחסידי חב"ד להירתם לפרויקט"

היום (שלישי) נסגרת ההרשמה לסיורים המיוחדים לחסידי חב"ד ביהודה ושומרון, ביוזמת בתי-חב"ד ביש"ע ועמותת 'משקפת' ● מה יש להסביר לחסידי חב"ד על יהודה ושומרון? "אנחנו פונים לכל עם ישראל, ללא קשר לימין או שמאל בהקשר הפוליטי", אומר בני כהן, מי שעומד בראש 'משקפת', בשיחה עם COL לסיפור המלא
יו
צילום: שחר כהן
הרצל קוסאשוילי COL

אולי יצא לכם לשמוע לאחרונה על 'משקפת'-פרויקט הכירות לאומי, שהוקם ע"י כל המועצות ביהודה ושומרון, ומטרתו להביא כמה שיותר אנשים-ישראלים ותיירים, לביקור ביו"ש. גם אם לא שמעתם על כך, תדעו לכם שלאחרונה הסיורים הללו ברחבי יהודה ושומרון הפכו לטרנדיים היסטריים, בפרט שחלק ניכר מהם משלב חוויה קולינארית לצד האתגר הערכי שבדבר.

אני תופס את בני כהן (44) ,מהיישוב טלמון שבשומרון, הממוקם ליד רמאללה, ומי שעומד בראש עמותת 'משקפת', בשירות מילואים אי-שם. הוא קצת מתפלא קצת כשאני שואל אותו על הסיבה שהוא מנסה להביא לביקורים ברחבי יו"ש, גם חסידי חב"ד, כשהם לכאורה כבר ממוקמים בצד הנכון של המפה.

"אנחנו פונים לכל עם ישראל, ללא קשר לימין או שמאל בהקשר הפוליטי", אומר בני. "חב"ד, שממילא עושים פעילות גדולה בעם ישראל, מהווה עבורנו קהל יעד כדי להגיע לעוד ועוד ישראלים שייחשפו לפרוייקט הזה. אנו בעצם מעודדים את המקורבים והבאים בשערי בתי חב"ד בארץ ובעולם, להירתם למפעל החשוב הזה".

ההתחלה הייתה לפני כחמישה חודשים. מאז, הספיקו לבקר במקום, במסגרת עמותת 'משקפת', למעלה מ-250 אוטובוסים (!) שמתורגמים לכ-12,000 איש. וזה יבול לא רע, בהתחשב בזמן הקצר ובעוינות הכללית שקיימת בחברה הישראלית ובתקשורת כלפי מפעל ההתיישבות.

עבור בני מדובר בפרוייקט לאומי מדרגה ראשונה. "מעבר לחוויית הסיור השטחית במקומות שטרם ביקרו בהם רוב אזרחי ישראל, מדובר במקומות עם היסטוריה תנ"כית עשירה. כמו כן, דרך הסיורים הללו אפשר ללמוד על המקומות וגם לדעת ולחוות בגוף ראשון שאפשר לנוע חופשי במקומות הללו, בחברון ובקבר רחל, או לחילופין לבקר בסוסיא ובתל שילה".

מבחינת בני, השמיים הם הגבול: "אין לי נקודת יעד. הייתי רוצה להביא כמה שיותר אנשים שילמדו על המקום המיוחד הזה. לדעתי, כך אפשר להיקשר למקומות הללו, קודם ככל דרך הידע, אח"כ באים כל השאר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.