מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ב 19.12.2011

הדייגים והטבריאנער'ס הסבו יחד בחג הגאולה בטבריה

על טבריינים שמעתם? ועל טבריאנער'ס? במוצאי שבת הם ישבו זה לצד זה, קאפטעניס של חסידי קרלין לצד מכנסי עבודה של דייגים; בני הקהילה החרדית הטבריינית לצד מזרח'ניקעס; ומקורבים, חברותות של תלמידי הישיבה, לצד תושבי העיר. כולם יחד התכנסו לכבודו של רבינו הגדול, לשמוח עמו בשמחתו ולצאת מן המיצר אל המרחב ומן הגיהנום אל גן-עדן לסיפור המלא
הדייגים והטבריאנער'ס הסבו יחד בחג הגאולה בטבריה

על טבריינים שמעתם? ועל טבריאנער'ס? במוצאי שבת הם ישבו זה לצד זה, קאפטעניס של חסידי קרלין לצד מכנסי עבודה של דייגים; בני הקהילה החרדית הטבריינית לצד מזרח'ניקעס; ומקורבים, חברותות של תלמידי הישיבה, לצד תושבי העיר. כולם יחד התכנסו לכבודו של רבינו הגדול, לשמוח עמו בשמחתו ולצאת מן המיצר אל המרחב ומן הגיהנום אל גן-עדן.

כינוס י"ט כסלו בטבריה קבל תנופה עם הקמת "ישיבת תומכי תמימים" בעיר, לפני ארבע שנים, תחת בית חב"ד המרכזי בהנהלת השליח הרב יוסף קרמר. הרב קרמר יחד עם השלוחים בעיר, ראש הישיבה הרב ברוך לבנוני ותלמידי הישיבה עמלו ללא ליאות למען הצלחת הכנס, שהתקיים בלובי המפואר של מלון "פלטרין" המחודש, סביב שלחנות ערוכים כיד המלך בסעודת מצווה מכובדת, בהשתתפות רבני העיר: הרב אברהם מלול, הרב שלמה דידי, והרב דב טייכמן.

את הנאום המרכזי בנושא "חסידות שייכת לכולנו" נשא הרב חיים שלמה דיסקין, רב העיר קרית אתא, שריתק את הקהל הגדול בתובנות חיים לאור תורת החסידות.
מקהלה מתלמידי הישיבה הנעימה את הערב בניגוני חב"ד, ובהמשך צפה הקהל בניגון ד' בבות מושר בהתוועדות י"ט כסלו בבית חיינו, אל מול פני הקודש.

תשורה מיוחדת הופקה לכבוד האירוע – דיסק מהודר ובו ניגוני אדמו"ר הזקן, אליו נלווית חוברת ובה הסבר על תוכן הניגונים. בדוכן ספרי החסידות שמשך אליו קהל רב נמכרו עשרות הספרים, וכמה וכמה חברותות חדשות בספר התניא "נסגרו" במהלך הערב.

הרב יוסף קרמר מוסר כי האירוע היווה פריצת דרך משמעותית וזכה להצלחה גורפת, ומבקש להודות באופן מיוחד לרב ר' ברוך לבנוני, ראש הישיבה, הרוח החיה שמאחורי הכינוס, ולתלמידי הישיבה שסייעו רבות בהכנות ובערב עצמו.

חנוכה בפתח, ועמו הקור החורפי. אין כמו אירוע כזה, אירוע של חום חסידותי ואש יהודית, כדי להפיג את הצינה ולומר: חם בטבריה.
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.