מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ב 19.12.2011

מקורבים לסער ל-COL: "אין לו דבר נגד חב"ד, זה עניין מקצועי"

שר החינוך גדעון סער הורה לקצץ מאות אלפי שקלים מתקציבם של שבעה בתי־ספר של חב"ד בגלל שאינם מלמדים את התלמידים אנגלית במסגרת שיעורי הליבה, כך דיווח 'ידיעות אחרונות' ● משרד החינוך ל-COL: "תקצוב מוסדת החינוך מתבצע בהתחשב בקיום תוכנית היסוד ובהתאם לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה מקוזזים סכומים ממוסדות שאינם מקיימים את מלוא התוכנית באופן יחסי" ● גורמים המקורבים לשר החינוך גדעון סער: "אין לו דבר נגד חב"ד, זה עניין מקצועי בלבד" לסיפור המלא
מקורבים לסער ל-COL:
(באדיבות 'ידיעות אחרונות')
מאת חיים ברון

בצעד חריג, שר החינוך גדעון סער הורה לקצץ מאות אלפי שקלים מתקציבם של שבעה בתי־ספר של חב"ד, היות בניגוד למתחייב הם אינם מלמדים את התלמידים אנגלית במסגרת שיעורי הליבה.

על-פי הדיווח בעיתון, לפני כמה שבועות קיבלו שבעה בתי־ספר של רשת חב"ד הודעה על קיצוץ בסכום כולל של יותר מ־800 אלף שקל.

בתי־הספר הם חב"ד בנים רחובות, חב"ד לוד, חב"ד נתניה, חב"ד ביתר־עילית, חב"ד קריית־מלאכי, חב"ד כפר חב"ד ותלמוד תורה מורשה בירושלים. כספי התקציב שיקוצצו ממוסדות אלה יועברו לבתי־ספר אחרים בחינוך הממלכתי־דתי וישמשו לחיזוק לימודי האנגלית.

יצויין כי מדובר בקיצוץ לשבעה בתי-ספר מתוך עשרות בתי-ספר של חב"ד בהם לומדים את כל המקצועות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל-COL: "תקצוב מוסדת החינוך מתבצע בהתחשב בקיום תוכנית היסוד ובהתאם לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה מקוזזים סכומים ממוסדות שאינם מקיימים את מלוא התוכנית באופן יחסי".

גורמים בכירים במשרד החינוך המקורבים לשר החינוך גדעון סער אומרים בצהריים ל-COL שהשר הינו ידיד חב"ד וכי אין פה שום עניין אישי. "אין לו דבר נגד חב"ד, להיפך, הוא מקורב מאוד לחסידות ואף מופיע מפעם לפעם באירועים שהיא עורכת", אומרים הגורמים.

לטענתם, "לא מובן לנו מדוע התעקשו בחב"ד שלא ללמוד אנגלית, לא מדובר כאן על משהו בעייתי. היו לא מעט פגישות בין הצדדים, אבל הם התעקשו בנושא".

יצויין כי דרישת משרד החינוך הייתה שלימודי האנגלית יהיו חלק משעות הלימוד בבית-הספר, כלומר - על חשבון לימוד תורה. "זה מה שהחליטו הרבנים, מי אנחנו שנביע את דעתינו", אומר גורם חב"די המעורב בנושא.

כך או כך, לא מן הנמנע שבתי-הספר של חב"ד הפכו לקורבן היות ובזמן האחרון נמתחה ביקורת על שר החינוך ש"הוא מכר את נשמתו לחרדים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.