מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ב 19.12.2011

כל חב"דניק הוא שליח: קריאה לצאת ל"מבצע חנוכה"

כל חבדני"ק הוא שליח, ויותר נכון כל יהודי הוא שליח, הרי כל אחד מאתנו פוגש אנשים רבים מידי יום שאינם דתיים לעת עתה, ואם לא הייתה קיימת הבושה הרי בוודאי שכולם היו מציעים להם להניח תפילין, ללמוד תורה ואו אולי אפילו משהו קטן רק לשים מטבע לצדקה – שעל כל אלה נאמר צעד אחד קטן שיכול לשנות עולם גדול למאמר
כל חב
יוסף מור יוסף

פעמים רבות יוצא לכל אחד מאתנו לחשוב על עבודתו, על התנאים שמקבל מהמעביד, על הסביבה שבה הוא חי, וכיצד הוא יוכל להתקדם ולחשוב הלאה כיצד הוא משפר את איכות חייו. מטבע הדברים, וכאנשים גשמיים כל השאלות הללו מופנות ישירות לתלוש המשכורת, האם יש מאיפה לממן איכות חיים, או לא.

אולם, לדעתי השאלה כלל לא מופנת לתלוש המשכורת, אלא יש פתרון שונה לחלוטין שהוא זול יותר (מבחי' כלכלית), איכותי יותר ומשפיע מיידית ללא הבדלים והצמדדי מדד העולים ויורדים מידי יום – והוא, להשפיע ולהיות בקשר עם אנשים (מחוץ לחב"ד) ולהביא להם את אור התורה והמצוות. בתחילה על ידי קשר ידידותי, ובהמשך כקשר המתפתח לקביעת שיעורי תורה וכך הלאה - זה איכות חיים!

יבוא מאן דהו ויאמר - מה לעשות, כבר אין מקום לצאת לשליחות לבד, קשה להיפרד מהמשפחה וחייבים לגור בקהילה חבדי"ת! לא נורא, גם לזה נתן הרבי פתרון – כל חבדני"ק הוא שליח, ויותר נכון כל יהודי הוא שליח, הרי כל אחד מאתנו פוגש אנשים רבים מידי יום שאינם דתיים לעת עתה, ואם לא הייתה קיימת הבושה הרי בוודאי שכולם היו מציעים להם להניח תפילין, ללמוד תורה ואו אולי אפילו משהו קטן רק לשים מטבע לצדקה – שעל כל אלה נאמר צעד אחד קטן שיכול לשנות עולם גדול.

ולו רק עשרים אחוז מהקהילה החבדי"ת הצעירה בישראל היו מיישמים זאת, הרי היינו בקשר רציף מידי יום עם אלפי אנשים שיכולים להתחבר לחב"ד, לתורה ולהתקשר לבורא עולם. לא חבל?

אנו מתקרבים לימי חג החנוכה – בו הרבי הורה להביא את האור לכל אחד ואחד, וכלשונו הקדוש: "בחג החנוכה צריך לעורר, שבכל מקום ומקום בו גרים יהודים ידליקו נרות חנוכה . . ובאם פוגשים במי שאין לו חנוכייה, יש להעניק לו חנוכיה".

בוא נחליט שכל אחד מאתנו יוצא פעם אחת (לפחות) למבצעים במשך שמונת ימי החג, ולוקח איתו חבר אחד, באם רק מאות בודדות (מתוך אלפים של) אברכים צעירים יקיימו החלטה זו, וודאי נגביר את האור ונשמח משפחות ואנשים רבים שלא זכו לאור חנוכה בלעדינו. כן, גם אתה שחושב שלא מתאים לך לצאת למבצעים או כי אין לך מה למכור, אתה עובד עד מאוחר, ועוד רשימה ארוכה של סיבות טכניות חשובות, דע לך שעצם הליכתך למבצעים נותנת חיות ואור לאנשים ומשמחת אותם עד בלי די, בפרט במקומות בהם הורה הרבי להגביר את הפעילות והם צה"ל, בתי רפואה, בתי כלא ועוד.

במילים תובעניות יותר, חובה היא על כל אחד מאתנו לצאת למבצעים, להצטרף ולסייע לבתי חב"ד, הרי חסידים אנו במה? ואו אז מובטח לך שתגיע לסיפוק האמיתי אותו חיפשת, תהיה לך הנאה גשמית מהאור הרוחני שהבאת לאחרים. וכמובן, ובראש ובראשונה קיימת והתמסרת למה שהרבי רוצה שאתה תעשה. תפרצו ותצאו החוצה, ובעיקר שתצליחו ב'מבצע חנוכה' שנת "פרצת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.