מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ב 19.12.2011

שמחה במוסקבה: ברית מילה לשני ילדים "בית חיה"

השבוע שררה שמחה רבה בבית הילדים במוסקבה, דניס ואוסקר שהגיעו לפני מספר חודשים ל"בית חיה", קיבלו החלטה לקיים את מצוות ברית המילה לסיפור המלא
שמחה במוסקבה: ברית מילה לשני ילדים

השבוע שררה שמחה רבה בבית הילדים במוסקבה, דניס ואוסקר שהגיעו לפני מספר חודשים ל"בית חיה", קיבלו החלטה לקיים את מצוות ברית המילה.

שני הילדים הגיעו לבית הילדים כשהם לא יודעים שום דבר על יהדות ותורה. לאט לאט הם הבינו את המשמעות של להיות יהודי, במשך הזמן הם למדו הרבה מושגים כמו תפילות, ברכות, שבתות, חגים, וכשהגיעו ללימוד פרשת לך לך, ושמעו על אברהם אבינו שערך ברית מילה בגיל 99 שנה, הם התרגשו מאוד והחליטו שגם הם רוצים לעשות את המצוה החשובה. לאחר שיחות ארוכות בהם הוסבר לאמם על חשיבות המצוה נתנה את אישורה לשמחתם הרבה של הילדים.

בתחילת השבוע, כמה ימים לפני י"ט כסלו-חג הגאולה, נערך טקס ברית מילה ע"י המוהל ר' שייע שפיט.

במשך כל היום עבדו הילדים עם המדריכות, קישטו, תלו בלונים והכינו את אולם האירועים לסעודת המצוה, עם שולחנות ערוכים בכלים נאים ובמאכלים טעימים.

האירוע נפתח בנאומו של המנהל, ר' מנחם גול, שהסביר לילדים על מעלתה של מצוות ברית המילה ושיבח את הילדים שזכו לקיים מצוה זו.

במהלך הערב שיחקו הילדים במשחק שהכינו בנות מהקבוצה הבוגרת של הפנסיון יחד עם המדריכות. במשחק למדו הילדים על אברהם אבינו ועל מסירות נפשו למצוות המילה. בהמשך הוצגה על גבי מסך מצגת תמונות מדהימה אשר נערכה ע"י המדריכות על חיי הילדים. לאחר מכן קמו הבנים לרקוד ולשמוח בשמחה של מצווה.

את הארוע כיבדו בנוכחותם תורמים ומתפללים קבועים בבית הכנסת של בית הילדים, שהעניקו מתנות יקרות ערך לילדים שנימולו. ולסיום, העניק המנהל מתנות לכל ילדי קבוצת הבנים.

לפני ברכת המזון כובד ר' יצחק, מתפלל קבוע בבית הכנסת, לברך את הברכות המיוחדות ולקרוא שם יהודי לשני הילדים היקרים שנימולו: שלמה ואשר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.