מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ב 19.12.2011

הרבנים לשגריר ארה"ב בישראל: "אמריקה חייבת להחליף כיוון"

מר דן שפירא, שגריר ארה"ב בישראל אמר לרבנים: "מעולם לא לחצנו על ישראל בכיוון של 'שתי מדינות לשני עמים', זוהי יוזמה של ישראל עצמה". הרבנים זעקו: "אחרי עשרות שנים של לחץ אמריקני לויתורים ישראליים – הממשל בארה"ב חייב לפקוח סוף סוף עיניים ולראות: זה מביא רק לאסונות"  לסיפור המלא
הרבנים לשגריר ארה
הרבנים מעניקים חנוכיה לשגריר

משלחת רבנים, מראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', נפגשו עם שגריר ארה"ב בישראל, מר דניאל שפירא, והזהירה אותו כי הלחץ האמריקני על ישראל לויתורים נוספים לפלשתינים עלול להביא לאסונות כבדים.

על אף הדברים הקשים שנאמרו, האוירה בפגישה היתה פתוחה וידידותית, כאשר השגריר מאזין בכובד-ראש להסברי הרבנים, ומבטיח להביא את דעת התורה למקבלי ההחלטות בוושינגטון. כאשר טענו הרבנים כי הקמת מדינה פלשתינית רק תחמיר את המצב ותביא לשפיכות-דמים חלילה, הגיב השגריר שפירא "ארצות-הברית מעולם לא לחצה על ישראל בענין המדינה הפלשתינית. רעיון 'שתי מדינות לשתי עמים' הוא ביוזמת ובהחלטת ממשלת ישראל עצמה בארבע הממשלות האחרונות".

הרב יוסף גרליצקי, יו"ר קונגרס הרבנים ורב מרכז העיר תל אביב, הסביר לשגריר את הרעיון שבבסיס פסק ההלכה האוסר נסיגה משטחי ישראל: "בעולם מקובל לחשוב, שההתנגדות היהודית וההלכתית לנסיגה היא מפני קדושת ארץ ישראל, שלמענה מוותרים אנו כביכול על חיים בטחון ושלום עם שכנינו. אך ההיפך הוא הנכון", הדגיש הרב גרליצקי, "ההלכה בשלחן ערוך רואה ב"קדושת החיים" את הערך העליון ביותר, ודוקא משום כך היא אוסרת על נסיגה – משום שכל נסיגה וויתור הכי קטן, משמעותו, סיכון גדול יותר של חיי אדם, כפי שכבר הוכח מעשית בשנים האחרונות".

בעקבות הדברים נסובה השיחה על השטחים מהן נסוגה ישראל בשנים האחרונות, בעיקר בהתנתקות, שהפכו להיות לקיני ומעוזי מחבלים, ומעולם לא הביאו אף ליום אחד של שלום כי אם להרג ולמלחמה. הרב משה הבלין, רב העיר קרית-גת סיפר לשגריר ארה"ב על עשרות תלמידים אזרחי ארה"ב הלומדים בישיבתו בקרית-גת, וחיים בפחד יומיומי, כאשר כל מטח טילים הנורה מעזה מכניס לפאניקה אותם ואת הוריהם שבארה"ב. "לפני כמה שבועות הגענו למצב שנאלצנו לסגור את הישיבה", סיפר הרב הבלין לשגריר, "מעולם לא היינו במצב כזה לפני ההתנתקות".

מזכ"ל הקונגרס הרב אברהם לוין אמר אף הוא, כי אחרי 45 שנה, כאשר רואים שהנוסחה איננה עובדת, הגיעה הזמן להחליפה. "קבעו נוסחה "שטחים תמורת שלום", וכל השאלה היא כמה שטחים ואיך ומתי. הגיע הזמן להבין שמסירת שטחים מעולם לא הביאה ולא תביא לשלום, כפי שההלכה קובעת".

השגריר מר שפירא הבהיר לרבנים, כי מבחינת ארה"ב החמאס הוא ארגון טרור לכל דבר, והממשל בארה"ב לעולם לא יכיר בו ולא יקיים איתו כל שיח. לעומת זאת וושינגטון ממשיכה במאמצים להביא את ישראל למו"מ ישיר עם אבו-מאזן ואנשיו, שאיתו רואה ארה"ב סיכוי להגיע לשלום אמיתי, תמורת ויתורים מסוימים של ישראל.

הרבנים הגיבו על דברים אלו בחריפות רבה. הרב גדעון פרל, רב היישוב אלון שבות שבגוש עציון, הזכיר כי אבו-מאזן הוא מכחיש-שואה ידוע, ואין כל ספק כי כל הסכמי השלום עם הפלשתינים מאז ומעולם אינם אלא תוכנית לחיסול ישראל בשלבים, על-ידי נגיסה מתמדת בשטחה ובכוחה.

הרב שלום גולד, רבה של הר נוף ירושלים, זעק בהתרגשות רבה כי שוב ושוב גוררים את ישראל לשלחן הדיונים, למרות שבכל פעם רואים שאין הדבר מביא אלא להרוגים ופצועים נוספים. "מדאיג מאוד לראות שאנשי הממשל בארה"ב פשוט לא תופסים מה היא המציאות כאן", אמר הרב גולד, "שר ההגנה האמריקני, ליאון פאנטה, הצהיר בימים האחרונים שוב, שעל ישראל לעשות 'צעדים נועזים' עבור ה'שלום'. על מה הוא מדבר? שיעקוב אחר כל 'צעד נועז', כל ויתור וכל נסיגה שעשתה ישראל בעשרים השנים האחרונות, ויראה אם הוא הביא ל'שלום' או בדיוק להיפך מכך. גם הפלשתיני ה'מתון' ביותר מחנך בבית הספר את ילדיו לחיסול ישראל ולשנאתה, להשמיד להרוג ולאבד. מתי כבר יבינו שאין עם מי לעשות שלום? כמה עוד נסבול ממצעד האיוולת הזה?"

הרב גרליצקי סיכם את הפגישה בדרישה מארה"ב להחליף את כל הכיוון והגישה בנושא זה. "כולם רואים שדעת התורה היא הנכונה, על ארה"ב להבין כי הדרך שהיתה עד כה נכשלה סופית, והדרך היחידה להביא לשלום ובטחון היא רק תמיכה חזקה ויציבה בזכותה של ישראל על כל השטחים כדי לשמור על בטחונה".

הרבנים מסרו לשגריר מר שפירא את פסק הדין ההלכתי האוסר כל נסיגה משטח ישראל, החתום בידי 350 רבני ישראל, וכן העניקו לשגריר הנרגש חנוכיה מהודרת לקראת חג החנוכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.