מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ב 15.12.2011

צ'ולנט חיפאי של שרה-רבקה ליפש ● מתכון מסביב לעולם

השליחה שרה-רבקה ליפש מספרת על שליחות בעיר השלישית בגודלה בישראל: 17 שנה של פעילות, עשייה, קירוב וצ'ולנט חם מידי שבת לאחר התפילה ● שרה-רבקה, היא אם לילד מיוחד. "זכינו וה' הוסיף לנו שליחות נוספת בעולם - בנינו שניאור זלמן שיחי'", היא מציינת באהבה גדולה ובגדלות רוח של שליחה בצבא הרבי ● בפנים: הסיפור המלא, וגם: מתכון לצ'ולנט חורפי וחמים לסיפור המלא
צ'ולנט חיפאי של שרה-רבקה ליפש ● מתכון מסביב לעולם
טעים, שווה לנסות
מאת שלומית, COL

האורחת:
שרה-רבקה ליפש, שליחת הרבי בקריית אליהו ובקריית אליעזר חיפה - כבר 17 שנה!

הצ'ולנט החמין-טעים בכל גיל. ב"ה בכל שבת בעלי מתוועד עם המקורבים בסיום מנין חב"ד. אין ספק שאחד הדברים המגבשים אשר לו מחכים מידי שבוע זה הצ'ולנט.

זו זכות בשבילי להכין מידי שבת צ'ולנט לזיכוי הרבים, ובמיוחד כאשר יודעים שבשביל רוב המתוועדים זאת ממש סעודת השבת היחידה שלהם. בשבת 'רגילה' הצ'ולנט פרווה ובתאריכים מיוחדים משדרגים עם בקר...

מוצרים:
בצל קצוץ
500 גר' גריסי פנינה
500 גר' שעועית לבנה וחומה
תפוחי אדמה
מלח ,פפריקה מתוקה וגריל עוף

לקוגעל:
2 כוסות קמח
חצי כוס שמן
בצל קצוץ
חצי כוס מים
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:
קוצצים את הבצל ומטגנים עד להזהבה, מוסיפים את הגריסים, שעועית תפוחי אדמה, מלח והתבלינים.

מוסיפים קצת מים מעל גובה הקטניות.

בקערה נפרדת מכינים את הבלילה של הקוגעל הפרווה לצ'ולנט: 2 כוסות קמח מנופה, חצי כוס שמן, בצל קצוץ , חצי כוס מים, מלח ופלפל שחור מערבבים הכל יחד וכאשר הצ'ולנט רותח מנמיכים את האש ויוצרים קציצות ומניחים על הצ'ולנט ומבשלים יחד עוד כשעה.

ב"ה ישנה ברכה בעיסה והכמות תמיד מספיקה לכולם, אף פעם לא נשאר...

לפני כמה חודשים נודע לי שאחת הנשים בת 90 שמרותקת בביתה לבלון חמצן ללא יכולת לצאת מהבית, אמרה לביתה שהיא מתגעגעת לצ'ולנט שלי...

לא הייתי זקוקה לזריקת מרץ נוספת ובכל שבת בבוקר ילד אחר ניגש לביתה עם צ'ולנט חם!

קצת על השליחות:

שכונות קרית אליעזר וקרית אליהו הן שכונות בעיר התחתית של חיפה.

שכונות שהוקמו ע'י יקירי חיפה לפני כחמישים שנה. בהקמתן, היו שכונות אלה השכונות היפות ביותר, לא רק מבחינה גשמית אלא בעיקר מזו הרוחנית.

בזמנו, פעלו מס' בתי כנסת גדולים עם מספר רב של מתפללים. (רק בכדי לסבר את האוזן: לפני כ-17 שנה היו 21 בתי כנסת פעילים כעת יש 'רק' עשרה!!!!)

ב-ג' תמוז תשנ"ד בעלי ישב עם השליח הראשי לחיפה הרב דב גינזבורג על מנת לסגור חוזה ובאמצע נכנסו להודיע להם... הבשורה הזו רק דרבנה אותנו וכעבור חודש יצאנו. זוג צעיר לשליחות בחיפה האדומה - אין ספק שבינתיים ירד הרבה מהצבע האדום... הקהילה שלנו מאוד מגוונת ב"ה.

השכונות מורכבות מתושבים מקימי השכונה, ברובם ניצולי שואה ברשות הרב נחום זוין שליט"א, עולים מחבר העמים, קבוצה גדולה של בעלי תשובה של הרב דוד אבוחצירא שליט"א בקרית אליעזר ובעיקר יהודים טובים שזוכים לפוגשם באירועים של בית-חב"ד.

רוב האנשים בקהילה הינם אנשים פשוטים, אך כמו שהבעל שם טוב אמר: "אנו לא מבינים בנשמות"...

הפעילות:
אנו מקיימים במקום השליחות שיעורים לגברים ושעור לנשים מידי שבוע, ספריית השאלה למבוגרים ולילדים וכמובן פעילות סביב מועדי השנה. ישנם האירועים הגדולים כמו שמחת בית השואבה ותהלוכת לג בעומר, וישנה הפעילות השוטפת: אירוח בסעודות שבת וחג, התוועדויות, מבצע מזוזה ועוד היד נטויה...

בעלי ב"ה, מקפיד לשמור על קשר חם עם המקורבים מה שמוכיח את עצמו כמקרב ומשפיע לטובה, הן עם המקורבים והן עם התורמים- מילה טובה, ברכה לחג והתעניינות, תמיד נותנים הרגשה טובה.

בנימה אישית:
מבחינתי, השליחות היא כמו סגירת מעגל בכך שמשפחתי פועלת בשכונות אלה. הסבים והסבתות שלי גרו כאן בהקמתה וכעת אנו זוכים להמשיך ולשמור על הגחלת היהודית ולזרז את התגלות המשיח תיכף ומיד ממש.

ב"ה כיום, שבעת צעירי השלוחים שלנו עוזרים, פועלים ומקדשים שם ה' בכל רגע ופעולה שהם עושים. לא תמיד קל, ויש לא מעט קשיים, אך תמיד יודעים וזוכרים שזו המשימה שהוטלה עלינו ועלינו לעשות זאת מתוך שמחה (עיקר הקושי של הילדים שאין אף חבר או חברה שגרים בקרבתם ובמיוחד קשה בשבתות ובחופשות).

זכינו וה' הוסיף לנו שליחות נוספת בעולם- בננו שניאור זלמן שיחי'. שניאור שלנו בן עשר, ילד אוטיסט אשר גידולו מהווה פרויקט לא קל! שליחותנו מתבצעת גם במקום הלימודים, במקום הטיפולים שלו ובכלל בשכונה מביטים בנו בהתפעלות איך אנו משקיעים בו וגאים בו. בעקבות ההתמודדות האדירה זכינו להיות בין מקימי הארגון יד לילד המיוחד וב"ה כיום אני זוכה להיות רכזת הפעילות למשפחות המתמודדות ברחבי הארץ עם ילד מיוחד.

הכח הנשי בשליחות:
קודם כל לאפשר לבעלי לפעול ולעזור עד כמה שאפשר... בשבתות הקיץ מפסח עד לראש השנה מתקיים בשבת אחה"צ שעור נשים בביתנו, מה שמאוד מגבש את הנשים. מידי שבת מברכים מתקבצות נשים ובנות ואומרות יחד תהילים כחלק מארגון בנות אח"ת. זכינו אף לפתוח לפני כחצי שנה מועדון לגיל הזהב ואימי שתחי' מתנדבת במסירות להפעילו מידי שבוע.

אבות ובנים:
שעור שבועי של האבות עם הבנים. מעבר לזמן האיכות של האבא והילד, זה מעביר מסר מצוין.

גם האבא העסוק ביותר עוצר הכל בשעה קבועה, פעם בשבוע ויושב לומד עם בניו.

מסר הוראה:
לפעול - וזה נותן את הכח! ובמקרה של עומס (ובנינו מתי לא...) להתייעץ עם המשפיעה, לקחת הפוגה ולחזור ביתר שאת לפעולה!

וטוב שיש 'רק' 24 שעות ביממה אחרת הינו עובדים עוד כמה שעות...

תכנונים שאיפות ומטרות:
להקים מלונית לילדים מיוחדים ולזכות להגדיל את הפעילות עם משפחות שמתמודדות ביום יום עם הגלות הקשה.

אין ספק שהשאיפה של כולנו שאוטוטו הרבי יתגלה ונזכה להיפגש כל השלוחים עם כל המקורבים בבית המקדש ונגיד לרבי : עשינו כל אשר ביכולתנו!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.