מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ב 12.12.2011

ציבין נגד החמאס: התובעים מישראל הוזמנו להעיד בבלגיה

קבוצת אברכים, אזרחי בלגיה ותושבי אשדוד, הגישו תביעה בינלאומית נגד בכירי החמאס בשל פשעי מלחמה ● התובע החוקר במשרד המשפטים הבלגי זימן ארבעה אברכים מאשדוד להעיד במסגרת תביעה שהגישו נגד בכירים בחמאס ● עו"ד מרדכי ציבין שהגיש את העתירה: "גרמנו שלראשונה מדינה זרה ובמיוחד מדינה אירופית פתחה בהליך פלילי נגד אנשי חמאס באשמת פשעי מלחמה"  לסיפור המלא  
ציבין נגד החמאס: התובעים מישראל הוזמנו להעיד בבלגיה

יקי אדמקר, בחדרי חרדים

בתום חקירה ארוכה שנמשכה שנתיים, הזמין התובע החוקר במשרד המשפטים הבלגי ארבעה האברכים, תושבי העיר אשדוד ובעלי אזרחות בלגית להעיד במסגרת תביעה שהגישו נגד בכירים בחמאס.

תחילתו של הסיפור כאשר בשנת 2008 במשך מבצע 'עופרת יצוקה', סבלו תושבי ישובי הדרום ממתקפת טילים. ומשפחות רבות בעיר אשדוד ישבו אז לראשונה, במקלטים.

עבור עזריאל וייסמן, אהרון ויינגרטן, משה וייסמן, שמואל פרידמן ואהרון פינק, מגישי התביעה ומשפחותיהם זאת לא הייתה מלחמה שגרתית המתנהלת בישראל. כל אחד ואחד מהם נפגע כתוצאה מהלחימה.

עזריאל וייסמן למשל, סובל משיתוק חלקי באצבעות ידו. אהרון ויינגרטן, נפגע בבטנו כתוצאה מרסיסי טיל שנפל באזור מגוריו. ילדיהם סובלים עד היום מטראומות בשל נפילות הטילים.

לפני כשנתיים האברכים אזרחי בלגיה, חלקם חסידי בעלזא, הגישו את התביעה שמטרתה להוציא צווי מעצר נגד בכירי החמאס שביצעו פשעי מלחמה.

ברשימת הבכירים: ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, חאלד משעל, ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, שר החוץ לשעבר, מחמוד א-זהר, אחמד ג'אברי ובכירים נוספים.

התובע החוקר, הזמין את מגישי הבקשה להעיד במסגרת התיק. אהרון ויינגרטן טס לבלגיה, העיד והציג את סיפורו האישי. חבריו, טרם נסעו בשל ההוצאות הכלכליות הכרוכות בנסיעה, דבר שיכול להפיל את התביעה.

הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד מרדכי ציבין, הנחשב לשם דבר בטיפול בעניינים בינלאומיים, שימש בין היתר כפרקליטו של סא"ל יאיר קליין ומנע הסגרתו מרוסיה לקולומביה וכן של שניים מבחורים ביפן ובפרשיות בינלאומיות סבוכות, ברוסיה רומניה ועוד. בעל קשרים מסועפים ומסתוריים ברחבי העולם. בתיק זה פועל ציבין בשותפות עם איש העסקים אורי ובלונקה אשר יזם את המהלך, עו"ד מרדכי אייזנברג, יו"ר האגודה להגינות שלטונית ועו"ד נחמה ציבין.

התביעה המשפטית הנמצאת בימים אלו בשלב העדויות נתמכת על דו"ח גולדסטון הקובע כי החמאס אשם בביצוע פשעי מלחמה.

אני בטוח שזה יעזור

'בחדרי חרדים' יצא לתיעוד מיוחד בעיר אשדוד, הוא שמע את עזריאל וייסמן, אחד האברכים החתומים על התביעה, את עו"ד ציבין ואת אהרון פינק, תושב קנדה שבכוונתו להגיש תביעה דומה במדינתו.

הצילום נעשה בקרוואן המשמש כשטיבל לחסידי גור, שם נפל ביום שישי האחרון טיל בעת ששהו בו 6 חסידי גור ובנס לא היו נפגעים, כדי להמחיש את תחושת הפחד אליה התרגלו בשנתיים האחרונות תושבי העיר.

מה בעצם המטרה שלכם בהגשת התביעה?

אהרון פינק: "אנו מגישים את התביעה הזו שאין בה מטרת רווח בשום מובן, כי אנו רוצים להגביל את החמאס להגיע למדינות בעולם בדיוק כפי שהם עושים לפוליטיקאים בארץ".

• אתה חושב שזה יעזור?

עזריאל וייסמן: "אנחנו רוצים שהחמאס ואותם בכירים יידעו שכמו שבכירים אצלנו לא יכולים לנסוע ליעדים שונים באירופה, גם הם לא יוכלו ואם בקשה כזו תאושר אני בטוח שזה יעזור ויפסיק את המצב הביטחוני הרעוע כאן בדרום.

"הדבר היחיד שאנחנו רוצים זה שקט, אותו שקט שהיה לנו כשהיינו גרים בחו"ל. זה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לעם ישראל ולקבל קצת שקט באזור הדרום דבר שלא קורה ובשל כך החיים שלנו הופכים לבלתי נסבלים".

אהרון פינק: "משפחה שלנו שמתגוררת כאן באשדוד ערה לכל תזוזה. ישר כשאנחנו שומעים רעש בבית הדלת נפתחת וכבר אנחנו נמצאים תוך מספר שניות בקומה התחתונה במחסה מוגן. אלו חיים לא נורמאליים, זה גורם לבעיות בעבודה, רעייתי לא רוצה לצאת לעבוד או לצאת לקניות כי היא חוששת מהמצב ובשל הסיבות הללו אנחנו רוצים שיהיה לחמאס קצת קשה להגיע ליעדים בעולם וכתוצאה מכך יירגעו".

חייבים תביעות בעוד מדינות

עו"ד מרדכי ציבין מצטרף לשיחה ואומר: "התיק המשפטי שבניתי מבוסס על חוקים בינלאומיים תוך שאנחנו נעזרים במקרים הפרטיים הקשים של אותם אברכים, בעלי אזרחות כפולה שנפגעו בעופרת יצוקה. הגעתי למסקנה שצריך להפנות את המשפט הבינלאומי ולטפל בבעיה ששמה חמאס ולהפסיק להפקיר את הזירה של המשפט הבינלאומי ולתת אותה לארגונים פלסטינאים וארגונים אחרים העושים שימוש ציני במשפט הבינלאומי שנועד על מנת להתנכל לקציני צה"ל ולבכירים פוליטיים.

"גרמנו שלראשונה מדינה זרה ובמיוחד מדינה אירופית פתחה בהליך פלילי נגד אנשי חמאס באשמת פשעי מלחמה. הגיע הזמן שאזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה יעשו שימוש בעובדה זו, ויסייעו להגיש בקשות נוספות למעצר אנשי חמאס במדינת אזרחותם.

"אם הבקשה והפרסום בעקבותיה יעודדו אחרים בעלי יוזמה להגיש תביעות כאלו במדינות נוספות דיינו והיה זה שכרנו".

ציבין לוקח את הסיכון כי התביעה בבית המשפט הבלגי לא יוכרע, אך, "עדיין הרווח שלנו הוא גדול. כשהוגשה הבקשה העיתונות הבינלאומית כולה סיקרה את הבקשה.

"העובדה שארגון החמאס יעלה על סדר היום הציבורי ויינתן לו הד רחב, באמצעות התקשור במדינות רבות בעולם, הינה הישג ודבר חיובי לכשעצמו. הדבר מחזק את ההסברה הישראלית בקשר לפעולות טרור בישראל ולא רק שהוא מחזק אלא כאשר הנושא נובע שלא מגופים רשמיים-ישראלים הרי לאפקט יחסי הציבור החיוביים יש השפעה גדולה פי כמה וכמה".

ציבין מוסיף: "מסתבר שישועה לישראל יכולה לצמוח גם ללא לימודי ליבה... העותרים ביצעו לדעתי מעשה הירואי שמוכיח על מעורבות, יוזמה, תחכום ואהבת ישראל. מהם יראו וכן יעשו. גם אם יהיה מי שיטען שהיוזמה היא של עורך הדין שלהם, הרי גם הוא אדם חרדי”...

התרשמו מהתביעה שלי

אהרון ויינגרטן, חזר לארץ לפני תקופה קצרה לאחר שהעיד אצל החוקר התובע בבלגיה, בשיחה טלפונית עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על העדות בה נכחו חוקר ונציג האיחוד האירופי:

"נראה שהם קיבלו אותה והתרשמו ממנה מאד. כתוצאה מנפילת הטיל באשדוד, אני סובל עד היום מבעיות יום יומיות. אני רואה בהגשת התביעה הזו פיקוח נפש, ואם אפשר דרכה להזיק לחמאס אז למה לא?

"המצב הוא בלתי נסבל. כל פעם שיש נפילת טילים באשדוד אנחנו נמלטים לקרובי משפחה מחוץ לעיר. אנחנו לא מנהלים בשנתיים האחרונות את חיינו באורח מסודר כפי שמנהלת כל משפחה שגרתית בישראל.

"אחרי בקשה כזו יחשבו החמאס האם להפיל טילים או לא. יש לנו אמונה שדבר כזה יעזור".

חאלד משעל, איסמיעל הנייה, מחמוד א-זהר אחמד ג'אברי ובכירים נוספים, אל תצאו ממקומות המסתור שלכם - מהיום והלאה, כל יציאה שלכם לאירופה עלולה להסתיים במעצר ממושך. 

יצויין, כי הערב (שני) שודרה כתבה בנושא בחדשות ערוץ 2.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.