מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ב 12.12.2011

צאצאי רבנו הזקן בעל הגאולה פתחו את חגיגות י"ט כסלו

באווירה משפחתית ובחגיגיות רבה התכנסו אמש מוצש"ק פרשת וישלח כמאתיים צאצאים ממשפחת בית הרב,  ביניהם משפטנים, עו"ד ואקדמאים, לחגוג את חג הגאולה י"ט בכסלו יום שחרורו של זקנם - רבנו הגדול ממאסרו בשנת תקנ"ט לסיפור המלא 
צאצאי רבנו הזקן בעל הגאולה פתחו את חגיגות י

באווירה משפחתית ובחגיגיות רבה התכנסו אמש מוצש"ק פרשת וישלח כמאתיים צאצאים ממשפחת בית הרב,  ביניהם משפטנים, עו"ד ואקדמאים, לחגוג את חג הגאולה י"ט בכסלו יום שחרורו של זקנם - רבנו הגדול ממאסרו בשנת תקנ"ט. 

האירוע רב הרושם שהתקיים במלון דן (הייאט לשעבר) בירושלים, אורגן ע"י איגוד צאצאי רבנו הזקן שזו תקופה מגביר בהתמדה את פעילותו לגיבוש ואיחוד משפחת בית הרב לגווניו השונים סביב דגלו של הסבא הגדול, והוקדש לע"נ  הרב ד"ר שילה ז"ל בן יבלט"א ר' יצחק מתתיהו ומרת יוכבד ליפשיץ.

האירוע החל בשעה חפשית שנועדה למפגש הכרות והפכה לשעה משפחתית מרגשת, כשלצד מפגשים בין בני משפחה מוכרים שזמן רב לא התראו, מתגלים גם קרובים חדשים. עומד מן הצד לא היה מאמין שמדובר בקרובים ברמה של שישי בשישי ויותר. ראשי האיגוד הרב יצחק מאיר והרב משה צבי הלפרין רואים בכך הצלחה לפעילות האיגוד שמשקיע רבות לעודד ולחזק את המשפחתיות במשפחת רבנו הגדול.

בין קהל המשתתפים היה ייצוג לרבים מענפי משפחת בית רבי, ביניהם משפחות: סלונים, אליעזרוב, קזרנובסקי, נאה, סלוטקין, פונדמינסקי, חשין, ברזל, הרטמן, לוי,שמרלינג ועוד ועוד

את תכנית הערב פתח והנחה בכישרון מוכח ובחן מיוחד, הסופר הרב שניאור זלמן רודרמן אשר ציין בפתח דבריו את עובדת היותו חלק מהמשפחה ומצאצאי רבנו הזקן, כך שהשתתפותו באירוע אינה על תקן של מנחה מקצועי בלבד. בדבריו שילב מסיפורי בעל התניא וריגש בהם את השומעים.

את התכנית המרכזית, תחת הכותרת הצצה לעולמו של סבא, הגיש הרב יאיר כלב כשלימינו צמד רעיו הכנר אורן צור ואמן כלי ההקשה אמיר יעקובי. הרב כלב פתח בפני הצאצאים חרכים לעולמו של סבא והשכיל לרגשם באומר ובניגון. תכנית זו פוצלה לשתיים. המנה הראשונה הוגשה מיד בתחילת הערב ובה נוגנו שלושה מניגוני רבנו הזקן בשילוב דברי הסבר קצרים על הנגינה הייחודית של הסבא כשהרב כלב מסיים כל ניגון במילים: 'הניגון של הסבא שלכם!' זה הכניס את הצאצאים לאווירה מחשמלת.

לאחר מכן הזמין המנחה את מר אמיר שלום חשין מומחה לגאוגרפיה של ארץ ישראל, מהחוג למזרח התיכון של האוניברסיטה העברית, שגלל בפני הקהל את היסטוריית ה'שמות' במשפחת חשין, שזכתה ששמו הקדוש של רבנו הזקן קנתה בו שביתה וכמה מבני המשפחה נושאים את השם בגאון, ביניהם הזכיר גם את בן אחיו מר שניאור אברהם ז"ל שנהרג בתאונת דרכים בנו של השופט מר מישאל שיחי'.

את דבר איגוד הצאצאים הביא הרב יצחק מאיר הלפרין שסקר בפני הבאים את התוכניות לעתיד הקרוב, בציינו שהשנה נכנסים לשנת המאתיים להסתלקותו של רבנו הגדול. בדבריו קרא לאורחים  להעביר את חווית האירוע לקרוביהם, להיות שגרירי האיגוד בקרב משפחתם ולשתפם ברעיון 'איגוד הצאצאים'.

לסיום הגיש הרב כלב את המנה השנייה והמרכזית, שחתמה את האירוע והותירה רושם עז על הנוכחים אשר התקשו לעזוב את המקום והתעכבו זמן ממושך לאחר הנעילה הרשמית לשוחח ולפרוק את התרגשותם.

יצוין שאירוע זה אינו במקום האירוע המתקיים זה שנים ע"י איגוד הצאצאים ומתוכנן למוצאי ש"ק  פרשת שמות י"ט בטבת לקראת יום ההילולא כ"ד בטבת  במתכונתו המיוחדת אשר הפך מכבר למסורת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.