מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ב 11.12.2011

עו"ד לוין ל'ידיעות אחרונות': "הרבי ביקש שאכתוב את צוואתו"

עורך-הדין נתן לוין (נאט לואין) מוושינגטון, מי שניהל את "משפט הספרים" מטעם הרבי, העניק ראיון מיוחד ל'מוסף לשבת' של 'ידיעות אחרונות' ● "נוצר בינינו קשר מאוד מיוחד, ולאחר שאשתו נפטרה הוא ביקש ממני לכתוב את הצוואה שלו. אני אישית לא מומחה בצוואות, כך שהפניתי אותו לעורך דין אחר, אבל עצם זה שאדם גדול כמו הרבי ביקש ממני לטפל לו בנושא כל כך אישי היה בהחלט כבוד גדול", סיפר לוין ● COL מגיש קטעים מהכתבה באדיבות 'ידיעות אחרונות'  לסיפור המלא
עו
(באדיבות 'ידיעות אחרונות')
להלן קטעים מהכתבה באדיבות 'ידיעות אחרונות':

המנוע האנושי שדוחף את הסיפור הזה בין הכתלים מלאי ההוד של בית המשפט הוא עו"ד נתן לוין. יהודי־דתי מוושינגטון, בן 75 , איש קטן עם עניבה גדולה, שעליה הדפס בולט של נוף ירושלמי אקזוטי. "יש לי כמה כאלה", הוא אומר בחיוך, "שיהיה מספיק לכל מיני דיונים".

לוין מכיר את מסדרונות העליון טוב יותר מרובם הגדול של הפרקליטים האמריקאים. בחמישים שנות עבודתו המשפטית הוא טיפל ב־ 28 תיקים שנידונו בעליון, בדרך כלל כנציגם של בכירים בסקטור הפרטי והממשלתי.

ברשימת הלקוחות שלו מופיעים הרבי מלובביץ', ריצ'רד ניקסון, ג'ון לנון וג'ודי פוסטר.

● ● ●

לוין הקים משרד עצמאי, ולמרות שעסק במגוון נושאים, תמיד חזר להילחם במוקדי האפליה הדתית ולשמש כזקיף בחצר הצדק המשפטית של שומרי המסורת היהודים.

בין היתר הוא עסק בייצוג ארגונים יהודיים שביקשו להציג את מנורת חנוכה בפומבי, סייע לאנשי צבא שנאסר עליהם לחבוש כיפה במסגרת תפקידם, ונאבק נגד "עמותת הולילנד", שעסקה בגיוס כספים לחמאס לצורך ביצוע פיגועים.

בדרך שימש גם כעורך הדין של הרבי מלובביץ' במספר תיקים, כשהחשוב מביניהם היה התביעה של ארגון חב"ד להשיב לחיקו ספרי תורה שהועברו לברוקלין מאירופה לאחר מלחמת העולם השנייה והועמדו למכירה.

"הרבי ראה חשיבות מאוד גדולה בהשבת הספרים האלו, ואחרי שניצחנו בתביעה צוין היום הזה כיום חג של חסידי חב"ד", אומר לוין בגאווה. "עד היום שליחי חב"ד מכל העולם באים אליי ומודים לי על כך שהבאתי שמחה גדולה כל כך לרבי".

מה הייתה ההתרשמות שלך מהרבי?

"כמובן שלומר עליו שהוא היה אדם מבריק זה אנדרסטייטמנט, אבל מעבר לחוכמה שלו הוא גם היה מאוד מעורב בתיק, וידע להצביע על הראיות המרכזיות שהובילו בסופו של דבר לכך שניצחנו.

נוצר בינינו קשר מאוד מיוחד, ולאחר שאשתו נפטרה הוא ביקש ממני לכתוב את הצוואה שלו. אני אישית לא מומחה בצוואות, כך שהפניתי אותו לעורך דין אחר, אבל עצם זה שאדם גדול כמו הרבי ביקש ממני לטפל לו בנושא כל כך אישי היה בהחלט כבוד גדול".

● ● ●

מי מכל הלקוחות שייצגת הכי קרוב לליבך?

"כל אחד מהם היה קרוב אליי בצורה שונה. מבחינת האתגר המשפטי תיקי החזרת הספרים לרבי מלובביץ' היו חשובים לי, כי הם חיברו את התחום המשפטי והדתי.

אבל מבחינת דמות? הרבה יגידו שלנון הוא מעל הכל. פעם בכמה זמן מגיע אליי רב כזה או אחר ואומר: 'אני חייב לשאול אותך על לקוח שהיה לך'. בכל פעם מחדש אני בטוח שאישאל על הרבי מלובביץ', אבל אפילו הם רוצים לשמוע רק על לנון".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.