מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ב 07.12.2011

חלום שהתגשם: נפתחה ישיבה באלמא-אטא

חלום של שנים התממש בימים האחרונים עם היווסדה של ישיבה חדשה בעיר אלמא-אטא שבקזחסטאן, סמוך לציונו של המקובל רבי לוי יצחק זצוצקלל"ה אביו של הרבי ● כראש הישיבה מכהן הרב מרדכי הכהן, איש חינוך מנוסה המצטרף למשפחת השלוחים במדינה, והת′ דובער בלשניקוב הינו המשפיע  לסיפור המלא
חלום שהתגשם: נפתחה ישיבה באלמא-אטא
התוועדות היווסדות הישיבה
חלום של שנים התממש בימים האחרונים עם היווסדה של ישיבה חדשה בעיר אלמא-אטא שבקזחסטאן, סמוך לציונו של המקובל רבי לוי יצחק זצוצקלל"ה אביו של הרבי. כראש הישיבה מכהן הרב מרדכי הכהן, איש חינוך מנוסה המצטרף למשפחת השלוחים במדינה, והת′ דובער בלשניקוב הינו המשפיע.

התוועדות חסידית עם הרבנים השלוחים היתה הפעילות הראשונה של הישיבה, והתלמידים הראשונים, המהווים גרעין ראשוני של הישיבה, התחילו את הסדרים בבוקרו של יום ההולדת של מייסד תומכי תמימים.

הרבנים השלוחים דברו על אודות גודל מעלתה של ישיבת תומכי תמימים, על מושג חיילי בית דוד היוצאים למלחמה, עניינו הכללי של תמים הוא קבלת עול, והווייתו כנר להאיר. הרב ישעיה אלעזר הכהן ציין שכך אנו יכולים לקיים את ההוראה של הרבי לבקר בכ′ מר-חשוון בישיבה באלמא-אטא, כפי שהרבי הגדיר את זה ′גאולה בתוך גלות′, באופן גלוי ובלי שום פחד על קיום המצוות במדינה שאליה הוגלה רבי לוי יצחק בעוון לימוד תורה ושמירת מצוות. המשפיע הת′ דובער בלשניקוב שזהו גם יום הולדתו ה20 חזר על מאמר דא"ח בע"פ בבהירות מיוחדת.

הרב אלחנן הכהן מספר כי עם ההתרגשות הגדולה שבפתיחת הישיבה, ממשיכים לתכנן ולהתפתח לעתיד ובקרוב אי”ה, תיפתח פנימייה לתלמידים שיגיעו מרחוק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.